Wondjes door neusriem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Wondjes door neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-02 19:46

Ik rijd mijn pony met een gecombineerde neusriem, maar nu krijgt hij elke keer wondjes en open plekken op het stukje huid wat tussen zn neusriem en het bit zit. Mn zusje is nu op hem aan het rijden omdat ik ziek ben Verdrietig en heb net even gekeken hoe het nou ongeveer komt en het komt doordat hij wel s de neiging heeft om behoorlijk op je hand te gaan hangen en dan rimpelt heel dat vel tussen de neusriem en zn bit helemaal op en daardoor ontstaan die wondjes heb ik het idee. Maar nu vraag ik me af wat k hier aan kan doen, ik weet wel wat ik moet doen tegen dat hangen op mn handen maar ja dat is er niet zomaar een twee drie uit dus nu vroeg ik me af of er iemand nog iedeeen en/of tips heeft wat ik tegen die wondjes kan doen of om die wondjes te voorkomen. Zelf zat ik te denken om ipv van die gecombineerde neusriem met een lage neusriem te gaan rijden om alles echt weer goed te laten beteren en het daarna weer proberen met een gecombineerde.

Maar wil graag weten wat jullie voor ideeen en/of tips hebben!

Alvast bedankt! Haha!

Groetjes Corine

Pino, de super Fjord!


Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 20:01

Misschien kun je een bontje om de neusriem doen. Haha!

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-02 20:03

Denk niet dat een bontje echt werkt want die wondjes komen door dat zn vel helemaal gaat rimpelen en niet van zn neusriem zelf.

Maar bedankt voor het idee!

Pino, de super Fjord!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 20:26

Ik denk dat een bontje of kaakbeschermer wel zal helpen. Dat gerimpelde vel drukt dan niet tegen de neusriem, dus dan krijgt hij geen wondjes. Als dat nog niet helpt zou ik een andere neusriem proberen.

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 20:30

misschien moet je anders is een lage neusriem proberen???
anders misschien zonder sperriempje??
en anders zal ik voro de bontjes gaan
er zijn trouwens ook hoofdstellen met een neusriem waar helemaal geen sperriempje aan hoeft! misschien is dat een idee??

jen

Berichten: 3211
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 21:43

hangt je neusriem wel hoog genoeg???
en anders zou ik ook voor het bontje gaan
xx jen Party!!

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 10:05

jen schreef:
hangt je neusriem wel hoog genoeg???
en anders zou ik ook voor het bontje gaan
xx jen Party!!


Dat is de ene mogelijkheid, het andere deel van het probleem, hangen op de hand, zul je rijkunstig op moeten lossen. Zoek desnoods iemand die je daarin kan begeleiden.
Klooien met bontjes e.d. lost het probleem niet op en is alleen maar symtoombestrijding. Voor tijdelijk, als hulpmiddel o.k., maar niet als "oplossing".
Zorg voor goed passend tuig en los rijkunstige problemen rijkunstig op, symtoombestrijding is voor sukkels.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 10:29

Ik ga met Ikke mee, als je hem laat hangen gaat het vel rimpelen...
dus oplossen... nu dat ie wondjes heeft kun je ook zonder neusriem rijden lijkt mij. Saddle Sore helpt bij het genezen en corrigeren van de huid bij beschadiging door het tuig....al die andere zalfjes maken de huid meestal zacht en weker.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-02 11:16

Jen neusriem hangt hoog genoeg dus daar kan het niet aan liggen.

En Ikke dat hij op mn handen hangt word aan gewerkt en met hulp van een goeie instructrice, maar zolang het nog nie opgelost is rijd ik hem steeds kapot. Ik ben zelf ook niet zo'n fan van allemaal hulpmiddelen en al namelijk.

Orri dank je voor de tip van dat Saddle Sore, zal het eens gaan proberen!

Maar ga hem nu tijdelijk maar met een lage neusriem rijden dat het allemaal goed kan beteren en ondertussen gewoon verder werken aan dat hij niet meer op mn handen gaat hangen en daarna verder kijken of het dan weer wel gaat met mn normale neusriem desnoods tijdelijk met een bontje ofzo.

Groetjes Corine

Pino, de super Fjord!

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 12:12

hey,bekent probleem,layla heeft het ook 1 keer gehad.Ik had eerst een smalle neusriem,toen ik een nieuw hoofdstel kocht zat daar een bredere neusriem aan en daar ben ik toen mee gaan rijden waarschijnlijk heeft ze daar die wondjes door gekregen,want toen die wondjes weg waren ben ik weer met een smallere neusriem gaan rijden,daarna heeft ze geen wondjes meer gehad.Ik weet niet of je een brede neusriem hebt,maar misschien dat het daar aan ligt.Rijd je met bitringen???Misschien dat het velletje wel tussen de bitringen en de neusriem komt??
Veel succes

liefs layla d

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-02 13:30

Ik rijd zonder bitringen, maar hij heeft wel pas wondjes sinds ik hem met een bredere neusriem ben gaan rijden, dus als het helemaal beter is dan maar proberen met een wat smallere die heb ik hier toch nog liggen.

Groetjes Corine

Pino, de super Fjord!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DenieesB, grace1989, s1993 en 36 bezoekers