manege pony kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

manege pony kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-02 18:53

het was een vraag die zomaar in mij opkwam, en tegelijkertijd een droom die toch niet uitkomt. Maar in een vorig topic zei ik dat ik tot nu toe nog geen paardje was tegen gekomen waarvan ik zei WAUW! maar ik ben er wel een tegen gekomen. Alleen.. het is een manege pony. en dan zijn er nog wat dingen, een pony komt sowieso pas na de zomer. en mijn vader wil liever geen manege pony. maar toch.. blijft knagen. Het is een 7 jarig ruintje, en is tot zijn 6e ongeveer eigen pony geweest. Hij is ongeveer 150 hoog of iets lager, zijn schoft komt in ieder geval halverwege mijn hoofd. Anyway, point is, zal ik mijn droom doorzetten? ik moet wel ongeveer 4 maanden wachten, en dan nog mijn ouders overhalen tot het kopen van een manege pony, maar ik ben zo verliefd op hem..


Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 19:00

het karakter,staat dat je aan?
en hoe die rijdt,is dat goed?
als alles gewoon goed is dan moet je het doen maar niet als het zo'n 'dode manege pony' is om het zo maar te noemen...

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 19:02

ja joh waarom niet?!
als ie zo lang prive pony is geweest en nog niet zolang manege pony zal ie t ook alleen maar leuk vinden Knipoog

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 19:02

Hai Pam,
Als het waar is dat die pony tot zijn 6 e altijd een eigen ponu is geweest, vraag ik me af waarom je die pony niet zou kopen. Ik ken vrij veel mensen die ontzettend gelukkig zijn met het paard wat ze gekocht hebben van de manege. Als het een beetje meezit heb je er al vaker opgereden, weet je hoe de pony is, is hij vaak ziek, is hij lief of niet? Het is zonde dat er mensen op hebben gezeten die misschien niet zo heel goed kunnen rijden en dus hem bijv wat harder in de mond hebben gemaakt, maar dat zal in dit geval nog wel meevallen.
Het belangrijkste is denk ik dat je hem goed laat keuren door een goede dierenarts, en wellicht dat je de oude eigenaar van het beestje kan achterhalen om te vragen waarom hij verkocht is.
Zeker als hij nog niet lang in de manegelessen heeft gelopen valt de schade, denk ik , best wel mee.

Kijk goed naar het paardje, ga er veel mee om, onthoud alles goed, doe wat navraag en laat hem keuren!!! (let er goed op dat de manege-eigenaar er niet teveel geld voor vraagt. Als ze merken dat je interesse hebt zit de kans er dik in dat hij er zelf een slaatje uit probeert te slaan! Laat je goed adviseren!!

Succes!!!

Op zoek naar de zon!!!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 19:07

maar wil de manege 'm verkopen? vaak is een lievelingspony vreselijk duur omdat hij niet voor niets zo gelieft is...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 19:22

Ik zou het gewoon doen, want aan een manege pony, valt vaak heel veel te doen!!
En je kan ook wel een particulierpaardje kopen, maar die ken je nog niet, en wie weet is die voor die eigenaar ook wel ooit van een manege geweest!!
Mijn buurmeisje heeft ook een pony die ook heel erg lang (ene jaar of 3/4 volgens mij) van de manege is geweest en die loopt nou heel hoog. En vaak zijn manegepony's ook heel sterk en hebben een goede conditie, het is gewoon ff een half jaar de pony weer helemaal naar jouw hand toezetten, maar ik zou het gewoon doen!
Je moet alleen soms wel oppassen, want als de pony gewend is veel uren op een dag te lopen, is hij misschien niet zo lief meer, misschien zou je hem een maand ofzo kunnen leasen zodat je weet wat er gebeurt.

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-02 20:05

zijn karakter: hij is echt zo lief. mijn vader had laatst een poetscursus en toen is hij die bij die pony gaan doen, ook op slag verliefd. hij is zo braaf op stal. in de les is hij lekker voorwaarts, heeft alleen met de galop een beetje moeilijk (heeft ontzettend veel ruimte nodig) hij wil ook nog wel eens schrikken, dat hij dan opeens keihard de bak door sjeest, maar dat gebeurt zelden en ik heb hem altijd kunnen uitzitten. Of de manege hem wil verkopen.. dat zou ik moeten na vragen. maar dat kan ik pas doen als mijn ouders accoord gaan. Ik hoop het wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 20:09

kun je die pony dan niet tot die tijd een aantal uren per week huren? Dan kunnen jullie vast enigzins aan elkaar wennen, en er rijden dan minder verschillende mensen op hem! Gewoon kopen die pony als dat jouw droompaardje is en heel veel plezier toegewenst!

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 20:18

Pam schreef:
zijn karakter: hij is echt zo lief. mijn vader had laatst een poetscursus en toen is hij die bij die pony gaan doen, ook op slag verliefd. hij is zo braaf op stal. in de les is hij lekker voorwaarts, heeft alleen met de galop een beetje moeilijk (heeft ontzettend veel ruimte nodig) hij wil ook nog wel eens schrikken, dat hij dan opeens keihard de bak door sjeest, maar dat gebeurt zelden en ik heb hem altijd kunnen uitzitten. Of de manege hem wil verkopen.. dat zou ik moeten na vragen. maar dat kan ik pas doen als mijn ouders accoord gaan. Ik hoop het wel.

Dat zijn allemaal kleine dingetjes, die je wel kan verhelpen doordat jullie aan elkaar wennen, maar volgens mij is dit de beste oplossing, laat je ouders dit topic lezen, om ze te overtuigen Haha!

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-02 20:37

het schijnt te kunnen om een pony te huren. Ik heb daar ook al aan gedacht. Ik hoop dat ik het zo kan regelen dat ik hem huur en mijn ouders aan het idee wennen van een manege pony, eigen pony, en dat ze hem willen kopen. Ik bedoel, mijn ouders wilden dat ik een baantje zocht, goed presteerde op school en me thuis gewoon 'gedraagde'. ik heb een baantje, verdien ruim 100 euro per maand, mijn laagste cijfer tot nu toe is een 6.1 en hoogste een 10, en thuis hebben ze helemaal niet over me geklaagd haha mn moeder is zelfs blij met me. ik hoop dat ze mij ook blij kunnen maken Lachen

Deze pony vind ik overigens niet echt geschikt voor de manege lessen. het is een draver en met de galop heeft hij veel moeite. Hij draaft dan heel hard en kan pas galoperen als er ruim 5 paardlengtes voor hem zitten. en dat gaat moeilijk in een manege les.

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 20:45

Haha, ik heb 2 manegepony's! Haha!
Snoop was 3 maanden 'manegepony'. Maar veel te onsociaal naar andere paarden en mensen, dus dat ging niet. Ik was dol op haar, dus m'n ouders hebben haar voor mij gekocht 8 jaar geleden. Echt een heerlijke (sport)pony was het (is het nog steeds), nu staat ze nog lekker bij mij op de wei te genieten van de oude dag.

Adventure is gekocht door een manege als 5 jarige, niet ingereden arabier. Ik werkte toen op die manege en heb hem ingereden. Daarna is ie een paar maanden het land op gegaan (einde van het toeristenseizoen, dus ze hadden weinig pony's nodig. Ed kon dus op de wei spelen en groeien).
Een maand later, toen ik weer thuiswas, werd ik opgebeld of ik hem nog wou kopen (daar hadden we het al over gehad). JAAA dus! Een week later al opgehaald, en nu heb ik hem ook al weer 1,5 jaar.
Adventure heeft dus welgeteld geen enkele manegeles meegelopen. Hij was ook niet gekocht voor de lessen (als arab is ie daar niet geschikt voor), maar om hem een beter huis te bieden. De eigenaresse van de manege was nogal een dierenvriend en probeerde 'zielige' dieren te kopen, op te knappen, en een beter huis te bieden.
De bouw, de gangen, de papieren én het karakter van Ed stonden mij heel erg aan.... dus tja... toen was de keus makkelijk.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

BBL

Berichten: 288
Geregistreerd: 22-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 11:40

Ja, gewoon doen hoor! Als alles je aanspreekt, waarom niet? Een hele lieve vriendin van mij heeft haar paardje vorig jaar rond deze tijd ook gekocht van de manege. Het beestje had ze al 2 jaar als "halfpension"-pony. Zij mocht er dus 2x in de week zelf op rijden en als ze les had mocht zij uiteraard op het diertje rijden. Hij is nu 12 jaar en altijd manegepaard geweest voordat zij hem kocht. Ze kende hem al door en door en toen-ie te koop kwam omdat de manege stopte, heeft ze 'm gekocht. Geen moment heeft ze spijt gehad! En hij ziet er echt super uit! Hij gaat vooruit, ze rijdt nu zelfs M-dressuur met hem en ze springt ook nog eens een wedstrijdje.... Dus, wat houdt je tegen?! Nu maar hopen dat het mag van je ouders *duim duim!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, Incroyable, Vagabondo en 26 bezoekers