HULSEBOS is geweest!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-01 10:27

Gisteren is Jan Hulsebos langsgeweest. Nadat ik via een andere ruitersportzaak een County had uitgeprobeerd dacht ik dat dat het zou worden, maar ik liet Hulsebos toch nog maar even komen om toch ook dat geprobeerd te hebben. Nou, ik ga toch maar voor een Hulsebos. Ik dacht altijd dat superdikke wrongen goed waren voor me. Maar ik ben er sinds gisteren achter dat dat niet zo is. Ik heb superlange benen, als ik dan een dikke tot onder doorlopende wrong neem, dan stuiter ik naar achteren in het zadel. Ik heb dus nu een zadel genomen met een halve wrong, die dus niet tot onderaan doorloopt. Hierbij ligt mijn knie dan als het ware bloot. Het opvallende was, dat ik eigenlijk nog twijfelde tussen een zadel met een supervaste zit en dus dikke wrong, en de halve wrong. Maar Tonkie had de keuze heel opvallend al gemaakt! Met de halve wrong zat ik meer ontspannen en was zij ook erg ontspannen. Als ik de vaste zit had, werd zij redelijk gestresst! Dus ik heb vanmorgen maar de bestelling geplaatst. Het wordt dus een HULSEBOS! Haha!

R.I.P. allerliefste Tonkie... 1987-2009


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 13:07

GEFELICITEERD Haha!

Ik mag 11 mei gaan genieten van mijn HULSEBOS zadel!! Ik heb een diepe zit, iets kortere zweetbladen omdat ik stevige en korte benen heb en niet te dikke wrong omdat anders mijn been te ver naar achteren geduwt word en mijn rug hol trekt. Verder zitten er speciale kussens onder die mijn paard meer schoudervrijheid geven.
Vriendin met een fries heeft er ook 1 gekocht maar dan een standaardmodel, paste bij haar perfect dus zij mazzel, qua prijs Haha!

Hij was wel heel snel af!! Ik had hem 8 maart besteld ofzo en midden april was hij al klaar, in 6 wk tijd!! Hij zei al dat ze iets inliepen op de wachtlijst.

OOOOH ik kan haast niet wachten....
aanstaande vrijdagavond komt er een verslag!!
*LOL*

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-01 13:13

Spannend hoor! Ik kon natuurlijk voor de verandering weer eens NIET uit de voeten met een standaard model. Tonkie heeft een vreemd ruggetje. Nou ja tje, zeg maar rustig RUG! Ik krijg een WD4 of is het WB4? Nou ja, maakt niks uit verder. Ik krijg extra lange zweetbladen, het meest slijtvaste leer, extra kussens voor, om de holtes naast de schoft op te vullen en achter wordt ie nog iets opgehoogd. Ik kan ook niet wachten! Lips are sealed Maar ja, het zal wel moeten he! Graag horen we hoe het is gegaan Orri, dus laat maar zo snel mogelijk iets horen!

R.I.P. allerliefste Tonkie... 1987-2009

Jet

Berichten: 11974
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 13:13

Hoi,

Ik heb de mijne sinds een week of drie, zit super! Ben er errug blij mee! Korter zweetblad, brede kussens eronder, iets hogere kniewrong om mijn bovenbeen meer steun te geven, kortom, voor mij perfect!
Groetjes van Jet.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 13:32

Ik heb die van mij nu aan half jaar en hij zit nog steeds geweldig. Ik dacht eigenlijk dat ik exclusief was met mijn extra korte zweetbladen voor mijn korte beentjes maar dat blijkt dus niet zo te zijn, Olga bij ons op stal heeft sinds een maand ook een Hulsebos en die is bijna identiek aan de mijne, er zitten alleen nog extra kussens onder omdat haar paard een hele rechte rug had ofzo. Maar ook met korte zweetbladen.
Ik heb de WB3 en ik wil never nooit meer een ander zadel Party!!

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 15:36

wat kosten die zadels ongeveer

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 18:27

Ik heb ook het meest slijtvaste leer gekozen en inderdaad zijn die ophogende kussens ofzo, het type ??????? geen flauw idee,
het was meer zo van...
wrongen van zadel 2, zit van zadel 4, kussens van zadel 6 *LOL* Hij noemde geen types....
Weet je wat ik nu heb laten doen, heb ze vandaag gebeld... Verward
Ik laat er een nummer + letters inzetten zodat, mocht het ooit gebeuren hoop het niet, als hij gestolen mocht worden ik een dat ter identificatie heb....
trouwens zowel mijn zadel en hoofdstel zijn verzekerd vanaf 11 mei Haha!
Je betaald geloof ik 1% van de waarde per jaar.

Ik zal ook meteen vragen wat voor type ik heb, eigenlijk heb ik daar dus niet opgelet.
OOOOOOOH nog minder geduld na al die berichten Haha!
Mijn instructrice heeft de hare al 3 jaar en is er ook zo tevreden mee!!
Zij heeft ook kortere zweetbladen, maar een wat platter zadel, wel goed voor je houding maarreh voelde me net alsof ik zonder zadel zat Haha!

Vrijdag avond, na 2100 denk ik wel, laat ik het weten hiha, ik zal gelijk zeggen dat die van Suus voorrang moet krijgen *LOL*

Lachen

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 18:29

Hoeveel kosten die van jullie?
Kaal zonder beugels en singel dus?

De mijne 2950,- Pling

Die voor de fries volgens mij 2650,- ofzo Lachen

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 20:51

wij hadden meer dan een jaar geleden dus zadel, hoofdstel en alles erbij gekocht (zadel heeft dress singel ed) en ik dacht dat het zadel ergens tussen de 2500 en 3000 zat. Hoofdstel was 300 tot 500 piek. Viel me eigenlijk wel mee, op maat, custom made etc, en nog goedkoper dan die andere zadels die standaard zijn, maar wel tegen de 4000 gulden kosten!
Omdat we het zadel super veel gebruiken (endurance = flink trainen) moesten we hem na een halfjaar echt op laten vullen. 't Leek of die gast t onzin vond, maar Vol kreeg drukplekken. Leek me later of het aan zijn wintervachie lag, heeft Joop nl ook! Vaag, maar geod.
Hulsebos is echt onwijs goed, ben zeer tevreden. Wij hebben er elandleer opzitten, en dat heeft een vrij grove structuur (is wel super zacht, vraag maar aan Karin), en daar blijft dus van allerlei prut in zitten, zelfs zand. DAt is minder, maar ja, je moet wat...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Jet

Berichten: 11974
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 23:15

Die van mij kostte kaal f 2.650,--, bredere kussen kostte f 200,--, f 75,-- voor het aanpassen van de kniewrongen = totaal
f 2.925,--. Singel e.d. had ik van m'n oude zadel, dus dat was mooi meegenomen. M'n oude zadel namen ze in, een Kieffer en daar kreeg ik nog f 600,-- voor terug. Ik was blij dat ik daar af was, houd niet van adverteren, passen/niet passen enzovoorts. Vond het wel best zo.
Groetjes van Jet.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 08:22

Die van mij is ook met dat sterkste leer, kortere zweet bladen. Singel en beugels had ik al. Ik heb er wel nieuwe beugelriemen bij genomen. Type WB3, kleur zwart. Prijs 2450,-

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-01 09:02

Mijn zadel zit kaal op 2925,-. Daar komen nog de singel en zo bij. Niet echt goedkoop, maar ja, je moet er iets voor over hebben he. IK KAN NIET WACHTEEEEEEEHHHH!!!!

Trouwens, Hulsebos vertelde dat de prijzen van de zadels sinds januari met 200,- gestegen zijn, vanwege het leer (MKZ).

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Suus op 2001-05-10 09:23 ]</font>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hoefbekappen, jusdepomme, moonsparkle, Nathachou, Rex_Rolfo en 74 bezoekers