ruiterbewijsvragen UPDATE (4) 106 oefenvragen+document zelf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

theorieexamen is moeilijk??

nee, het is makkelijk
18 (100%)

Totaal aantal stemmen: 18


Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 17:09

het antwoord op vraag 4 klopt niet. antwoord was b, waarin oa staat dat ruiters bij keren geen richting aan hoeven te geven. Dit is dus niet zo, bij ons examen werd een dergelijke vraag (richting aangeven bij het inrijden van een inrit) gesteld en volgens de srr hoeven ruiters idd geen richting aan te geven. Omdat ik wel een beetje op de hoogte ben van verkeersregels etc kon ik me niet voorstellen dat dat zo was en ben het vervolgens gaan uitzoeken. In een toelichting op het RVV staat inderdaad dat langzaam verkeer WEL richting aan moet geven bij bijzondere manoevres, zoals het inrijden van een inrit of het keren. Kan de papieren nu even zo snel niet vinden, maar als je precies wil weten hoe het zit wil i het nog wel even opzoeken. Naar aanleiding hiervan had ik trouwens een brief geschreven naar de SRR, de boel is uitgezocht en het bleek idd dat ik gelijk had Haha!
Resultaat hiervan was dat er een deelneemster alsnog geslaagd was voor haar ruiterbewijs.


lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 17:31

hoi,

ik heb even gekeken of het werkt, maar die link doet het niet Boos!

groetjes,
linda

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 19:22

Citaat:
30. waarom wilde u het ruiterbewijs halen?
a) om te bewijzen dat ik goed heb leren paardrijden
b) om beter in het terrein te kunne rijden
c) om door beter rijgedrag en rijvaardigheid terreinen voor de Nederlandse ruitersport open te houden

Deze vraag kunnen ze nooit fout rekenen, ze vragen hier om een persoonlijke mening.
(...zo sprak de juf)

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 20:10

germie schreef:
Sterre, dat van dat drenken tijdens de rit, het antwoord is echt goed volgens de srr. alleen met mate dus.
stoppel: alleen met toestemming vna de eigenaar mag je erdoor.


Ja, ik zag het, dan had ik het antwoord toch goed Knipoog , ik dacht dat volgens de SRR het antwoord "nee" was Knipoog .

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

germie

Berichten: 25881
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-02 20:50



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction, Vlindy en 31 bezoekers