als je je diploma gehaald hebt he..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
arabianlover85
Berichten: 8
Geregistreerd: 10-04-02

als je je diploma gehaald hebt he..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-02 21:29

bij NHB-deurne en je hebt je HBO diploma daar. en wat kun je dan zoal worden. ik heb weleens gehoord van: docent...maar word je dan docent op een school (bijv. NHB-deurne)?? en als iemand vraagt wat wil je worden, hoe moet je dat dan allemaal zeggen???
-xxx-
Fieke


paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Re: als je je diploma gehaald hebt he..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 21:34

arabianlover85 schreef:
bij NHB-deurne en je hebt je HBO diploma daar. en wat kun je dan zoal worden. ik heb weleens gehoord van: docent...maar word je dan docent op een school (bijv. NHB-deurne)?? en als iemand vraagt wat wil je worden, hoe moet je dat dan allemaal zeggen???
-xxx-
Fieke


hihi, over een paar jaar wil ik daar ook heen, ik zeg vaak: iets in de paarden, maar weet nog niet wat.

bijv: instructrice, fokker, manegehoudster, enz.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 12:23

Ligt er aan welke opleiding je doet... Paardenhouderij wordt breder opgeleid, krijgt bijv. meer over voeding, gras (is wel handig als je later een eigen bedrijf hebt en 3 ha. land hebt, weet je hoe je het moet verzorgen...) en je kan verschillende richtingen (keuze certificaten) kiezen, waarvoor je een extra diploma krijgt ( paraveterinair (=dierenartsassistente), hoefsmid, management... Houderij leert mennen, draven (op een sulky dus..) Krijgen meer praktijklessen, bijv. longeren, monsteren, vlechten, bandageren, toiletteren. Je krijgt les in het longeren met de dubbele longe, en de houderij wordt vaker gevraagd om te helpen met keuringen, (mijn oude klas is dit jaar naar de henstenkeuring geweest om te assisteren) en dingen in de buurt, bijv. Wanroij. Dus met houderij kan je heel veel verschillende diploma's halen en je bent dus breder opgeleid dan de sport, want die krijgen de meeste vakken gezamelijk met de houderij, maar dan zonder alle dingen die ik hier boven heb genoemd. Zij krijgen dus:
een beetje veterinair, word in het tweede jaar gegeven maar minder op ingegaan dan bij de houderij, samen met houderij.
een beetje hoefjes, ook in het tweede jaar, maar de sport kan dus niet die deelkwalificatie doen, die de houderij wel kan doen.
en nog heel veel meer vakken, maar die krijgt de houderij dus ook. Het enige is dat de sport een tot twee keer per dag rijd, en de houderij een (heel soms, als je een hele kleine klas hebt) twee keer per week. En een nadeel van de houderij is dat die sector achtergesteld word op school, dus heel veel van de k*tklusjes op mag knappen. (maar als je daar tegenin gaat kan je nog best wat bereiken, als je maar heeeel erg je best doet...!)

Maar, iedereen die graag naar deurne wil, bedenk wel dat het heel zwaar is, niet alleen de school, maar ook als je klaar bent met school, en moet gaan werken in de paarden. Je werkt 7 dagen per week 24 uur per dag voor een hongerloontje, en het is ook lichamelijk heel zwaar. Het is iets waar je ontzettend goed over na moet denken, ook al zeg je al jaren dat je naar die school wil.

xxx

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 14:11

Volgens mij kun je voor paardenhouderij beter een cursus doen. Hetzelfde diploma, en je leert er evenveel, alleen veel goedkoper. Voor andere dingen zoals hoefsmid e.d. zul je wel naar Deurne moeten. Maar paardenhouderij gaat meer over de theorie en de papierzaken.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, Lui_ en 41 bezoekers