Wat vinden jullie van deze IJslander?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Wat vinden jullie van deze IJslander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-02 15:11

Hij heet Svördur en is 9 jaar.
Hij is te koop en nu zit ik heel erg te twijfelen....
Rivjenn is een hele lieve Fjord maar gewoon niet vlot.
Rivjenn is nu bijna 6 en Svördur 9, dus best een verschil.
Rivjenn kan voor de kar, wat we erg leuk vinden.
Svördur is een 5-ganger, tölten vind ik ook erg leuk.
Ze zijn allebei braaf met het verschil dat Rivjenn niet zo voorwaarts is.
Ik kan er geen 2 houden dus ik moet kiezen, aan de ene kant wil ik graag een vlotte IJslander, aan de andere kant wil ik Rivjenn houden...[img]http://www.endoria.net/upload/index.php/3115958710 [/img]
Laatst bijgewerkt door Rivjenn op 17-04-02 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 15:15

Hij is wel heel leuk, en heeft een heel apart kleurtje. Maar IJslanders zijn over het algemeen wat duurder dan Fjorden. En niet iedere IJslander beheerst de tölt. Ik zou hem in ieder geval proefrijden, dan kan je altijd nog beslissen.

Je suis Charlie.

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-02 15:20

hij kan goed tölten en is daarin ook vrij makkelijk.
Ik was wel van plan om hem te proberen, maar misschien wordt het dan nog wel moeilijker...[img]http://www.endoria.net/upload/index.php/1504220471
[/img]

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-02 15:26

Voor diegene die het niet weten...
Dit is Rivjenn
[img]http://www.endoria.net/upload/index.php/2395937652
[/img]

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 15:26

Kun je Rivjenn niet verhuren? Dan hoef je er niet meteeen afstand van te doen.

Je suis Charlie.

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 15:26

haai wat een poepie is het zeg Lovers

tja wat zal je doen. ? ik kan niet in jouw kijken kijk ik zelf ben ijslander gek dus ik zou zeggen ga voor die ijslander... maar heb je ijslander ervaring?
bij geen ijslander ervaring zou ik toch nog ff goed na denken.
als je lessen kunt nemen is het ook altijd wel erg handig.

waar ga je hem neer zetten?? een ijslander op stal is niets.
het beste is buiten op het land in een groepje paarden.

nou ja jij moet beslissen. mocht je wat willen weten over ijslanders of zo vraag het gerust Haha!

tja....

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 15:28

Hij is gaaf! Ik zou er onmiddellijk op vallen maar dit is echt een beslissing die alleen jij kan nemen. Wij kunnen nog zo hard roepen, neem die gave ijslander of blijf die lieve Rivjenn trouw, dat is nergens goed voor. Neem vooral de tijd voor je beslissing. Ga een paar keer proefrijden, laat je niet opjagen. Misschien zijn er ook wel andere mogelijkheden, Rivjenn verhuren, uitlenen aan iemand die de onderhoudskosten betaald. Veel succes, je kunt me ook pb-en.

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-02 15:32

ik ga hem zetten waar hij nu staat, bij ons, waar Rivjenn ook staat.
Er staan bijna alleen maar IJslanders bij ons op stal dus genoeg mensen die me kunnen helpen.
Bij ons staan de IJslanders trouwens 's nachts wel op stal.
Rivjenn niet meer, die staat nu weer dag en nacht buiten op het land.
Als ik de IJslander zou nemen zal hij ook op het land gaan en bij slecht weer op stal, alleen 's nachts.
Hij komt bij nog 2 andere pony's dus er is gezelschap.
Rivjenn verhuren vind ik geen goede optie omdat je toch verantwoordelijk blijft, stel dat hij wat krijgt ofzo, dan moet ik toch voor de kosten opdraaien.

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Oei...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 15:42

He San,

Jeetje das wel moeilijk!
Maar voor mij is de keus makkelijk, want ik heb helemaal geen geld voor een IJslander.
Vóór Marius ging ik altijd op IJslanderponykamp (in Ommen), en als ik genoeg geld had, had ik ook een IJslander gekocht. Maar misschien ook niet, want met een IJslander kun je moeilijker dressuurwedstrijden of springwedstrijden rijden... (Tenminste, dat heb ik bij ons nog nooit gezien, ik behoor zelf tot de 'dressuurtutjes' Tong uitsteken )
Staat ie bij jullie op stal te koop, heb je er wel eens op gereden?
Hou ons op de hoogte!

Groetjes, Astrid (van Marius de Fjord)

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 15:50

maar je hebt zelf niet ijlander ervaring?

sta je toevallig bij amsterdam op een hele grote stal??
tja een ijslander kan je ook beleren voor de kar dus daar voor hoef je niet te keizen.
ik zou iid erg goed nadenken en het allemaal ff laten bezinken.

mag ik een brutale vraag stellen?? Verward wat moet hij kosten?

tja....

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Re: Oei...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 15:54

astridastrid schreef:
Maar misschien ook niet, want met een IJslander kun je moeilijker dressuurwedstrijden of springwedstrijden rijden... (Tenminste, dat heb ik bij ons nog nooit gezien, ik behoor zelf tot de 'dressuurtutjes' Tong uitsteken )


Haha, ik ken een IJsje die een leuk B proefje dressuur neerzet, en die L springt! Echt heel leuk!
Ikzelf zou ook liever een IJsje hebben als een Fjord, maar ja, dat is gewoon iemands persoonlijke smaak. Ik denk ook niet dat wij dat voor je kunnen bepalen, dat moet je helemaal zelf doen. Maar onthoudt wel dat ijslanders iets 'aparter' zijn als het doorsnee 'normale' paard.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 15:57

Even voor Rivjenn antwoorden. Rivjenn staat op zo ongeveer DE ijslanderstal van Noord Holland in Bergen. Qua begeleiding kan ze het niet beter treffen. Ik denk dat ze wat betreft het rastypische van een ijslander heel goed weet waar ze aan begint.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 15:58

Ohh wat moeilijk, want dit ijsje is ook erug gaaf (alleen die kleur en dat koppie al).
Ruin je Riv dan in? Of gaat hij dan gewoon de particuliere verkoop in?
Indien het laaste dan PB ik je even.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Als ik naar je profiel kijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 16:04

dan staat er dat je helemaal gek bent op Fjorden. De foto's zien er leuk uit en het lijkt erop alsof je erg van je paardje geniet op dit moment. Wat is behalve zijn 'sloomheid' een reden om je Fjord te verkopen en een IJslander aan te schaffen?

Ik denk dat je voor jezelf heel goed na moet gaan wat je nu eigenlijk wilt. Ik vind persoonlijk IJslanders erg leuke paardjes en ik hoop er zelf in de toekomst ook eentje te kunnen kopen:-) Helaas zijn ze wel erg duur, een Fjord is in aanschaf goedkoper. Voordeel van een IJslander is natuurlijk de tolt en eventueel rentelgang (5 ganger). Tolt is geweldig!

Heel veel succes met beslissen. Ik weet zeker dat je de goede keuze kan maken, wat je ook beslist.

Leuke IJslander trouwens hoor! Tong uitsteken

Succes! Groetjes Myke

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 16:29

dit is voor jou nou al de 3de keer geloof ik dat je zit te twijfelen of je rivjenn zal verkopen en een ijslander te nemen,omdat je toch niet helemaal te vreden bent over rivjenn en hij je niet 100% gelukkig maakt zal ik er voor kiezen om hem te verkopen.Alleen al om het feit dat hij jou niet 100% gelukkig maakt.Het is een hele moeilijke beslissing,maar als ik jou was zou ik deze zeer gave ijslander op proef nemen en kijken of het klikt zo niet dan heb je altijd rivjenn nog en anders zet je rivjenn te koop en in de tussen tijd laat je sarah erop rijden tot dat hij verkocht is.

Wodan en ik onderweg in de M2

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 17:01

wat ik in jou plaats zou doen is je eigen pony houden....ik vind ook een ander paardje leuk...zoveel...
maar die ijslander heeft wel iets vind ik...
als je twijfelt zou ik m gewoon niet kopen en je eigen pony houden anders krijg je er nog spijt van Verdrietig
in ieder geval succes met je keuze...

greetz naomi

Terug van weggeweest

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 17:01

wat ik in jou plaats zou doen is je eigen pony houden....ik vind ook een ander paardje leuk...zoveel...
maar die ijslander heeft wel iets vind ik...
als je twijfelt zou ik m gewoon niet kopen en je eigen pony houden anders krijg je er nog spijt van Verdrietig
in ieder geval succes met je keuze...

greetz naomi

Terug van weggeweest

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 17:05

Ik zal maar niet vertellen hoe vaak ik zit te twijfelen Haha!
En nu zie ik deze weer, hij is wel ontzettend leuk Kwijl

Tis heel moeilijk ik weet het. Ga gewoon eens een tijdje proef rijden.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 17:25

ik vind het een heel gaaf beest, maarja ijslanders hebben dan ook wel wat extra vind ik persoonlijk. *toch wel ijslander ven*
stel je voor hoe je je zou voelen als je lieve Rivjenn weg is en je hem niet meer zult zien. En dat je moet wennen aan deze ijslander en hij aan jou, dat hoeft niet vlekkeloos te gaan. Is het per se nodig dat je een wat meer voorwaartse pony hebt of kan je hier ook mee leven?

probeer dus de voordelen en nadelen op een rijtje te zetten, het wordt vanzelf wel duidelijk

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 17:31

Hoi,
Ik denk dat je deze beslissing het beste kan nemen door eens wat meer over die ijslander te weten te komen. Hoe is hij in de omgang, hoe is hij om te rijden, etc.
Want zoals hiervoor al werd gezegd, is dit niet de eerste keer dat je twijfelt om een ijslander aan te schaffen. Misschien passen je fjord en jij inderdaad niet zo goed bij elkaar en kun je heel veel plezier beleven aan een andere pony (ijslander).
Mocht je besluiten de stap te zetten en je fjord te verkopen, zorg dan wel dat je hem naar een goed adres doet. Zo kun je nog eens bij hem gaan kijken als je wilt en hoef je je geen zorgen te maken of het wel goed met hem gaat.
Ik heb een van mijn tinkers via een handelaar verkocht en ben nu al ruim 1.5 jaar aan het proberen om hem op te sporen. Ik heb er echt spijt van dat ik geen particulier adres voor hem heb gevonden.
Veel sterkte met je keuze.
Groetjes,
Linda
Ps: Het is wel een snoepie, die ijslander

* To Belg, or not to Belg *

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-02 17:39

In de omgang is hij hartstikke lief, ik heb hem al een paar keer gepoetst enzo.
Ik heb er nog niet op gereden omdat de verkoper in het buitenland was.
Als ik Rivjenn wel ga verkopen gaat hij beslist naar een goed tehuis!
Naar een particulier dus.

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 18:32

Hoi...
Je geeft zelf al aan dat je graag een wat voorwaartsere pony wil...
Ik zou dus toch de ijslander proberen, die kan altijd nog voor de kar leren lopen als je dat erg graag wilt... ook kan de IJslander tolten wat je erg mooi vindt las ik...
Misschien kun je de fjord blijven zien nadat hij is verkocht, naar iemand die nog veel van hem kan leren, omdat ie heel rustig is!!

Sterkte ermee...

kuss

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 20:18

Het is en blijft natuurlijk een keuze die alleen jij kunt en mag maken ,

maar als je voor jezelf al heel zeker weet dat je Fjord niet je "droompaardje" is , dan is het misschien tegenover hem ook niet zo leuk om daarmee door te gaan , er is vast wel ergens iemand voor wie hij het perfecte paardje is Lovers ....

En als je zo hoor (lees Haha! ) dan komt het er vroeger of later heus nog wel eens van dat je voor een IJslander gaat ,
waarom wachten ?

Je Fjord heeft ook nog een heel leven voor zich en het is voor hem toch waarschijnlijk wel leuker bij iemnd die stapelgek met 'm is !

Maar als je er teveel aan gehecht bent en met hem door wilt ....
tja moeilijk !

Krijg je geen spijt als je niet je stinkende best doet voor deze ijsco ?
Proberen kan altijd ,
anders neem je het jezelf misschien kwalijk later ..... als dit WEL je
droompaardje kan zijn laat 'm dan niet gaan zou ik zeggen !

Succes iig met je keuze , wat je ook beslist ik hoop dat je er gelukkig mee zult zijn en gaan spijt van zult hebben , is toch moeilijk zulke dingen he ?

ikke

Berichten: 37520
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 22:22

Tja, moeilijk hoor. Persoonlijk val ik nou niet gelijk op deze IJs, maar ja, ik ken hem natuurlijk niet in het echt en bovendien ben ik jij niet *LOL* ik zou bij mezelf te raden gaan wat ik nou echt zou willen. Wil je veel vuur, veel voorwaarts en meerdere gangen, dan zit je met een IJslander meestal wel goed. Aan de andere kant, zo'n bomproof Fjord, dat is toch ook niet te versmaden. Ik begijp althans dat je Fjord zeer betrouwbaar is. Het feit dat je met een Fjord tussen IJslandermensen staat maakt het ook niet gemakkelijk dat blijft toch een beetje apart volk, ik weet waar ik over praat, ik liep redelijk de deur plat bij Carla en Toni en ook bij Guy Blom ben ik regelmatig te vinden, bovendien is er binnen de NVVR een behoorlijke groep IJsjes aanwezig.
Ik zou geen haast maken met die beslissing, denk er goed over na. Maar als je besluit ervoor te gaan, ga er dan ook voor, voor 200%.
Succes.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 22:22

Wat een KANJER van een fjord!!!!!!

Moeilijke keuze hoor!

Ik zeg altijd; "Je weet wat je hebt..... je weet niet wat je krijgt"

Maar denk er heeeeeeel goed over na!!!!!!!!!

Succes!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: marga1, Wistaire en 105 bezoekers