Kosten bouw paardenstal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vivian001

Berichten: 425
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Noord Nederland

Kosten bouw paardenstal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 20:57

Ik ben aan het orienteren wat de kosten zijn voor het bouwen van een eigen stal. Zou iemand mij een ongevere prijsindicatie kunnen geven over het laten bouwen van een paardenstal en evt. met de naam van daarbij behorende stallenbouwer. Of een internetsite met prijzen. De meesten schrijven er nl. geen prijzen bij.
Ik zal even kort omschrijven wat mijn eisen/voorkeuren zijn.

- puntdak
- 4 boxen
- zadelkamer
- hooizolder boven stallen
- liefst stenen muren
- buitenluiken
- betonnen vloer (fundering)

Mocht je een soortgelijke stal bezitten, hoeft niet precies aan bovenstaande te voldoen, dan zou ik graag meer info en evt. foto's willen zien.
Alvast bedankt

Flore
Berichten: 3580
Geregistreerd: 20-09-05

Re: Kosten bouw paardenstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 22:57

Wij hebben ook zelf een stal gebouwd, we hebben al het materiaal tweedehands gekocht en dat was dus niet duur. We hebben een stal met 4 binnenboxen, een wasplaats (met warm water), automatische drinkbakjes, stroom en een aflopend dak (dus geen puntdak). Onze stal heeft bij elkaar zo'n 1700 euro gekost. Maar mijn vader heeft hem wel zelf gemaakt. O, ja onze stal is trouwens van hout.

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 23:08

Ligt eraan of je helemaal fundering wilt leggen en wat voor boxwanden je erin wilt. Welke afmetingen moeten de wanden hebben? Wil je een afgesloten zadelkamer in dezelfde stijl als de boxwanden?

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 23:18

Mijn vader is metselaar en die heeft een stal gebouwd voor mij;
Afbeelding

De stal heeft een afmeting van 7x3.5meter, met een afdak (puntdak dus). Binnenkort komt er een tussenschot in, omdat veulen en merrie even apart moeten staan .
We hebben een geultje gegevraven, waar beton in is gestort en daar heeft papa ook nog wat in gedaan.. maar ik weet echt niet meer wat of hoe dat heet .

De stal kostte bijna 2000 euro en daar komen nu nog de kosten bij van het tussenschot, ongeveer 300 euro.

De materialen heb ik bij een oom van mij vandaan, die heeft een bouwbedrijf, dus ik kon alles nog wat goedkoper krijgen dan normaal gesproken . En ik hoefde dus ook geen kosten te betalen aan mijn vader om het te laten bouwen.

Only_Hellen

Berichten: 1464
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: Enkhuizen

Re: Kosten bouw paardenstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 23:43

Je kunt kijken op www.uwstal.nl

Heb ik mijn stallen vandaan en ik ben supertevreden. Kwaliteit, service, alles is gewoon goed. Je krijgt desgewenst adressen van stallen welke eerder zijn besteld. Kun je eventueel een kijkje nemen.

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 23:44

Ik denk dat je beter een begroting aan kunt vragen bij een bedrijf

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 23:46

hierbij komen nog je kosten voor bouwtekening en vergunning aanvraag eventueel.

vivian001

Berichten: 425
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Noord Nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 11:57

Muislover schreef:
Ik denk dat je beter een begroting aan kunt vragen bij een bedrijf



Ik heb al een aantal aanvragen de deur uit gedaan, maar misschien dat iemand een mooi voorbeeld heeft van een recent gebouwde stal.

vivian001

Berichten: 425
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Noord Nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 12:01

Cheveyo schreef:
hierbij komen nog je kosten voor bouwtekening en vergunning aanvraag eventueel.


Dat klopt. Er staan reeds schuren, die een groter opp. hebben dan toekomstige stal, die niet bruikbaar zijn.

peeke26
Berichten: 1
Geregistreerd: 21-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 12:44

Beste
Ikzelf ben ook op zoek prijzen ivm zelf een stal te metsen
Hebt u al goede en nuttige info gehad ?
Of richtprijzen?

0000
Berichten: 5473
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Kosten bouw paardenstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:14

Ik denk dat de prijzen in 12 jaar tijd een tikje gestegen zijn...Waarschijnlijk is het verstandiger om gewoon de huidige prijzen te achterhalen door bv offertes op te vragen of bedrijven/leveranciers waarin je interesse hebt rechtstreeks te benaderen.

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Kosten bouw paardenstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:24

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

niet helemaal je eisen, maar ter vergelijk misschien, onderhoudsvrij plastic wanden, 2 boxen van 4 x 3 en open stuk van 5 x 3, extra hoog, met een draaiende tussenwand zodat we van de 2 stallen er 1 kunnen maken, prijs iets meer dan 10.000

Zuidema stallenbouw