Wat vinden jullie van Militry en cross crountry??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 12:32

Raja schreef:
ik vind het echt dierenmishandeling!!
Ik zag laatss op de engelde tv zender een military. Ik kan daar echt niet bij!!!
Hoe die paarden over die hindernissen worden geslagen!! Dat is gewoon te zielig!! En dan hebben ze zo'n hele baan afgelegd met de meest onmogelijke sprongen en dan worden ze vervolgens ook nog eens met de zweep de finish over gelsagen om maar de snelste te zijn!!!
Ik snap niet wat daar nou leuk aan is...
Ik heb de tv ook maar gelijk uitgezet. Kan daar echt niet naar kijken!!


Ik denk dat jij de steeple chase bedoeld. er is helemaal geen Military op tv geweest en bij Military slaan ze de paarden niet over de hindernissen.

Ik vind Military net zo veilig als springen.

George, We'll miss you. You were a great rider and a great trainer.


nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 18:48

als je het eerlijk wil eten; ik vindt het echt zo zielig..opzich niet.haha.maar als je ziet hoeveel ongelukken ermee gebeuren..
op laag niveau valt het nog wel mee..heb een s een crostraining gehad, was echt heel leuk..maar dan spring je over balkje van 5o cm..
maar echt het military..tja..ik vindt ut gewoon te zielig...een paard raakt gewoon zo snel geblesseerd!!

Groetjes Nicole

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 00:14


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 10:15

Jemig, alweer dat gezever! Mensen die BRAND schreeuwen weten vaak niet waar ze het over, wat dat betreft Merel bedankt voor je heldere uitleg! En dressuurmensen die altijd zeggen dat hun paard het zo goed heeft: tuurlijk en gelukkig maar! Er zijn dressuurruiters die wel naar buiten gaan en voor afwisseling zorgen! Maar heeeel erg veel niet. Wij krijgen wel eens een Jazz ofzo in training en die hebben meestal nog nooit een cavaletti van dichtbij gezien. Of zoals DA Ben Horstmans het wel heeft gezegd (en Evert Offereins netzo): een militarypaard heeft het leven dat het dichtstebij zijn natuur staat. Beter 16 worden als eventingpaard dan 33 als manegeknol. En voer dat treurige leven hoor ik niemand hier!
Zucht…

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 10:56

Ik kan nooit zo goed tegen dat gezeur over 'zielig'. Als ik als sportpaard terugkom wil ik wel graag eventingpaard zijn! De meest veelzijdige training, lekker het bos in, galopperen, springen, top verzorging, geen gezeik over niet in het land want dat is te veel risico ( Verdrietig )...inderdfaad, die manegeknollen op stand die uren lang met een onnozele hans op hun rug moeten rondhobbelen, rug weggedrukt en buik murw van het geschop...nee da's lekker! Frusty

Belinda
Berichten: 297
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-02 17:48

Ik ben nu heel erg anders tegenaan gaan kijken, ik vin het eigenlijk nu helemaal niet meer zielig, ik wil het nu zelf ook vet en de vet graag gaan doen, maarja, mijn pony kan bijna nog niet eens normaal over de hoefslag lopen, Haha! Haha! , dus dat zal nog wel ff duren!!!

Bliep

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 20:03

als je eenmaal een keer cross hebt gereden ben je echt verslaaft Haha!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 10:49

En je paard ook!!! Haha!

Belinda
Berichten: 297
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-02 16:36

Dat wil ik graag geloven!!!!!! Haha! Haha! Party!! Party!!

Bliep

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 16:42

Ik vind cross heel erg gaaf. Ik hoop het zelf ook te gaan doen! Pling Binnenkort neemt m'n instructeur Once waarschijnlijk een keer mee naar een cross! Party!! Dat vind ik echt super gaaf! Kan ik mooi ff kijken hoe ze het doet! *LOL*

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 18:29

echt gaaf! ik ga eind dit jaar met Max de terreinrit in Vasse rijden. En heel misschien wil ik ooit wel echt sgw met hem gaan doen.
Op internationaal nivo vind ik het soms wel te gevaarlijk worden, maar ik heb gezien hoe gaaf veel paarden crossen vinden.

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 18:32

heej Vasse schijnt idd heel leuk te zijn!!
woon je hier in de buurt?

Groetjes Nicole

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 08:59

ik snap niet dat er tegen internationaal anders wordt aangekeken....

je ziet nu dat iedereen deel kan nemen, zelfs boer henk met zijn trekpaard in de tuin ( ik bedoeld niemand hiermee hoor).... Dus niet iedereen is even goed getraind.. hoe hoger je komt, hoe professioneler je gaat trainen en dus wordt het niet gevaarlijker dan het al was....

Haha!

gomir

Berichten: 25512
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 12:50

Idd Merel, dat stond ook al in het stukje van Alice in de bit *LOL*
Er gebeuren meestal ongelukken omdat ruiters of de paarden te weinig ervaring hebben. In sommige landen zijn de selectie-eisen namelijk veel minder zwaar...(hier moet je om naar het EK senioren te mogen toch echt een 3 sterren cross hebben uitgereden bij de beste 40% van het deelnemersveld, maar in sommige landen is het uitrijden van een 1 sterren wedstrijd voldoende...maar op dat EK staat wel een 3 sterren parcours!)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, amand0, GrapeshotBot, JudithO, kimmetje26, moonsparkle, Noraafjord, plutolover, RanjaRietje en 26 bezoekers