Wat te doen met verlatingsangst?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Wat te doen met verlatingsangst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-02 19:02

Wat kan je het beste doen met een pony dat verlatingsangst heeft?
Ze is 2 jaar, zal het later over gaan of zal ze het altijd houden?

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*


carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 22:11

Met veeeeeel geduld, liefde en aandacht kan het verminderen en zelfs overgaan. Mijn paardje had er ook veel last van toen ik hem net had (na een hele slechte periode bij de vorige eigenaar). Nu wordt het steeds minder.

Ik heb veel gehad aan Bach Rescue, te koop bij reformzaken enzo. Er is ook een boek in de handel over de Bach-kruiden voor hond en paard. Naam van het boek weet ik niet precies meer, maar superinteressant iig!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 23:17

Ga ergens anders heen en zorg dat jij het enig bekende bent op dat moment. Ik heb met een vriendin ooit een Fjord gehad met dit probleem. In diezelfde tijd zat mijn vriendin in de ziektewet en had toestemming van de arts om die tijd bij mij te komen. We hebben toen de Fjord meegenomen zonder haar andere pony. Ze heeft toen best veel met hem gedaan en toen ze weer naar huis ging was de Fjord veel zelfstandiger.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

verlatingsangst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 00:17

Mijn paard heeft ook veel last van verlatingsangst, gister kon ik niet eens rijden, want hij was half hysterisch omdat z'n twee vriendinnen er niet waren. Hij vond het wel prettig dat ik er was (dat was ook het enigste moment dat hij hooi heeft gegeten, zodra hij alleen is raakt hij het niet meer aan.) Binnenkort ga ik een weekend met hem weg, ik hoop dat het dan wat beter gaat, maar ja het blijven natuurlijk wel in de eerste plaats kuddedieren natuurlijk. Zonder kudde geen veiligheid.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, nikkietjuh, Niwla, StonedRomy en 119 bezoekers