Wat betaal jij aan de vereniging als wedstrijdruiter?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Wat betaal jij aan de vereniging als wedstrijdruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-02 10:54

Aangezien ik zelf aan het informeren ben naar de kosten voor de vereniging als westrijdrijdend lid, verbaas ik me erover dat er zo'n groot verschil zit in verenigingen wat betreft de kosten. Hieronder de kosten van twee verenigingen hier uit de omgeving. Mijn vraag aan jullie is dus wat betalen jullie aan jullie rijvereniging?

Hiermee doel ik op mensen die wedstrijden rijden en wel of geen rijdend lid zijn.

Kosten van de Boarnruters

Verenigingskosten rijdend lid (incl. 1x pw. les) 187 Euro per jaar
Verenigingskosten niet rijdend lid 65 Euro per jaar

Federatiekosten (KNHS) 4,50 Euro per jaar
Abonnement Paard en Sport (verplicht) 19,75 Euro per jaar

Startkaart 30 Euro per jaar
Startcoupons 11 Euro per 16 stuks

Evt. Registratie paard ca. 25 Euro (eenmalig)

Totale jaarlijkse kosten als rijdend lid zijn zo'n 255 Euro per jaar (evt. afhankelijk van meerdere startcoupons)

Totale jaarlijkse kosten als niet rijdend lid zijn zo'n 130 Euro per jaar (evt. afhankelijk van meerdere startcoupons)

Verder betaal je op de wedstrijden zelf ook nog eens inschrijfgeld. Dit is meestal ca. 5 - 7,50 Euro per proef.


Kosten van de Radboudruiters

Entreegeld ca. 13 Euro (eenmalig)
Verenigingsgeld 65 Euro per jaar (incl. KNHS afdracht en Paard & Sport)

Lessen zomer, 15 mrt - 15 okt (26 wkn) 77,50 Euro per jaar
Lessen winter, 15 okt - 15 mrt (20 wkn) 115 Euro per jaar

Startkaart 42,50 Euro (incl. kringafdracht) per jaar
Startcoupons + portokosten 15 Euro per 16 stuks

Evt. registratie paard 25 Euro (eenmalig)

Totale jaarlijkse kosten als rijdend lid ca. 315 Euro per jaar. (evt. afhankelijk van meerdere startcoupons)

Totale jaarlijkse kosten als niet rijdend lid ca. 122 Euro per jaar. (evt. afhankelijk van meerdere startcoupons)

Verder betaal je op de wedstrijden zelf ook nog eens inschrijfgeld. Dit is meestal ca. 5 - 7,50 Euro per proef


Bayazo

Berichten: 961
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 12:00

Hoi,
Ik betaal ongeveer € 30,- clubgeld.
En natuurlijk de startkaart kosten aan de KNHS.
That`s it !
Groetjes Jacqueline.

Kijk ook eens bij mijn paardenboeken op marktplaats : https://www.marktplaats.nl/mymp/verkopen/index.html

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-02 12:33

Zou je wellicht wat specifieker kunnen zijn wat betreft de kosten? Dit aangezien het overal zo enorm verschilt.. Ik heb het dan echt over kosten op Jaarbasis voor de vereniging + wedstrijden.

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 13:25

Ik heb het clubblaadje er even bijgepakt.
De Hoaler Ruters kosten mij,
rijdend rid van 18 jaar (en ouder) 26.09 euro/57.50 gulden per kwartaal
jonger dan 18 22.69 euro/50 gulden per kwartaal
en als niet rijdend lid (met clubblad) betaal je 15.88 euro per jaar
eenmalig inschrijfgeld is 4.54 euro
een startkaart bij de paarden kost 30 euro, pony's 18 geloof ik (dat vind ik ook een enorm verschil, maar dat ligt aan de KNHS!)
Is dit genoeg info?

edit: rijdend lid is vanzelfsprekend met wekelijkse les van gediplomeerde instructie, 's zomers in de buitenbak, 's winters in de binnenbak. Het hele jaar door vrij gebruik van de buitenbak, binnenbak moeten ze zelf huren, dus dat zit er niet bij in. 's Winters betalen we 85 GULDEN per maand voor onbeperkt gebruik van de binnenbak met twee paarden.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Bayazo

Berichten: 961
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 13:49

Hoi,
De kosten die je betaald voor je startkaart,coupons,paard en sport zijn voor iedereen gelijk.Paard is iets duurder dan voor een pony.
Dit betaal ik direct aan de KNHS,per acceptgiro een maal per jaar.
Coupons betaal ik na de bestelling van de nieuwe,ook direct aan de KNHS.


Ik betaal dus echt alleen € 30,- voor het lidmaatschap van de vereniging.
Dit is overigens zonder les.Die wordt door de vereniging niet gegeven.
Ik ben dus puur en alleen lid omdat je dat moet zijn als je wilt starten.
Groetjes Jacqueline.

Kijk ook eens bij mijn paardenboeken op marktplaats : https://www.marktplaats.nl/mymp/verkopen/index.html

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Re: Wat betaal jij aan de vereniging als wedstrijdruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-02 14:31

Honeybee schreef:


Kosten van de Boarnruters


Federatiekosten (KNHS) 4,50 Euro per jaar
Abonnement Paard en Sport (verplicht) 19,75 Euro per jaar

Startkaart 30 Euro per jaar
Startcoupons 11 Euro per 16 stuks

Kosten van de Radboudruiters

Verenigingsgeld 65 Euro per jaar (incl. KNHS afdracht en Paard & Sport)

Startkaart 42,50 Euro (incl. kringafdracht) per jaar
Startcoupons + portokosten 15 Euro per 16 stuks



Hierboven zie je dus dat als je alles via een rijvereniging regelt er nogal wat verschil zit in de prijzen voor startkaart, knhs afdracht, paard & sport en de startcoupons.

Dit is hier in de regio overal in de regio weer anders en nergens gelijk. Hier niet althans.. vandaar..

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 14:34

Staan de tarieven niet op de site van de KNHS? Anders zou je even op de voormalige sites van KNF of NBVR moeten kijken.

Ik betaal f 80,-. Hier heb ik dan geen les voor, maar ze organiseren wel 11 wedstrijden per jaar waar je korting krijgt.
4x per jaar verschijnt er een professioneel uitziend clubblad.
Bovendien wordt er ook nog ieder jaar iets gedaan voor de leden, zoals dit jaar weer het Rabo trainingsplan, 5 x les van Herman Wientjes.

Voor de rest betaal je alles rechtstreeks aan de KNHS en niet aan de club, dus dat is gewoon het bedrag dat de KNHS ervoor rekent.

Ik heb wel gemerkt dat vooral bij voormalige KNF verenigingen de tarieven voor startkaarten e.d. nogal kunnen verschillen. Dat is op zich vreemd, omdat daar gewoon vaste bedragen voor zijn.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-02 14:48

de verenigingen waar ik in het bovenstaande topic over schrijf zijn ook voormalige knf verenigingen. Ik wist ook niet beter dan dat die bedragen hetzelfde zouden zijn, maar toch scheelt het hier nogal.

Ik zal maandag eens telefonisch contact opnemen met het KNHS. Wellicht dat zij mij hierover duidelijkheid kunnen verschaffen wat betreft die verschillen

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 16:54

bij ons is het €100 1e lid -> clubgeld
en dan nog inschrijfgeld voor wedstrijden, meer niet. Het tweede lid is goedkoper.
en je krijgt gratis wedstrijdkleding van de club. en het is twee keer in de week dressuur en een keer in de twee weken springen
Pling

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 16:55

Damn!! Ikke blij dat ik niet meer bij de Radboudruiters zit, wat zijn die duur zeg!! Ik heb nu bij de Ommelanden hier in Groningen (voormalig KNF) 170 gulden betaald voor lidmaatschap met startkaart, zonder les. Vond ik erg weinig aangezien ik de Radboudtarieven gewend was....

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 17:43

pffffff ik betaal iets van 200 gulden ofsu per jaar, een startkaart kost 100 of 90 gulden...

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 22:55

Ik betaal 100 euro per jaar aan clubgeld (incl. 1x per week les in buitenbak, alleen in zomerseizoen).
Dit is incl. een abonnement op Paard & Sport voor de ruiters met een startkaart.
Voor de startkaart zelf betaal ik 30 euro per jaar, dit is excl. startcoupons.

Ik denk trouwens dat het verschil in de prijs voor de startcoupons weleens zou kunnen zitten in het secretariaat van de vereniging.
Sommige verenigingen sturen de coupons per wedstrijd op naar de organiserende vereniging, bij andere verenigingen moet je dat zelf doen.
Als de vereniging ze opstuurt, dan betalen ze natuurlijk ook voor de portokosten terwijl je dat anders zelf moet doen.

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 08:39

bij de Radboutruiters hebben ze wel een financeel steekje los, zeg, wat zijn die duur. Schijnt nog een erg ...PIEP...-vereniging te zijn ook Knipoog

Fjildruters:
Niet rijden lid: 200 gulden per jaar, inclusief lidmaatschap knhs/paard en sport
Lesrijdend lid: 500 gulden per jaar, inclusief KNHS/P&S, en 1x per week les. swinters binnen, szomers buiten.

startkaart ed komt er dan nog bij. dure verenging, en ook niet echt geweldig.... Huilen

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 09:05

Ik ben zelf ook aan het lid worden, bij een club hier...

Lidgeld per jaar : 52 € (als rijdend lid)
Startkaart : 15 €

Dat zijn zo ongeveer de bedragen (weet ze niet meer heel juist)

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 11:55

30 euro per jaar (2x per week les)
wedstrijden betaal je zelf

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 18:23

K betaal als 'groene'ruiter (dus eentje die geen wedstrijden rijdt) fl 285,- en als k ook wedstrijden ga rijden komt daar nog fl 100,- gulden bij. Dan regelt de club de wedstijden voor je, als je je inschrijft en, betalen ze de wedstrijden, geloof ik, tenzij je de fl 100,- overschrijdt!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 07:24

Ik betaal 140 gulden per kwartaal, dus in euro's iets van 65. Dan komt daar de startkaart nog overheen+ lidmaatschap Groninger Bond+ paard en sport. (al met al moest ik in december 175 gulden betalen (incl. dressuur en springcoupons). De officiele prijs voor startcoupons is E11,- per 16, en dus niet meer!!!!! Laat je niet bedriegen door een vereniging.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 08:25

wooww Germie jij betaald een hoop ??? Klopt dat echt per kwartaal ??

Ik betaal 100 euro per jaar en daar komen alleen de coupons nog bij. Verder sturen zij daar alle coupons voor op en zorgen voor een wedstrijd overzicht op A4. In dit bedrag zit ook een een bijdrag evoor instructeurs (dressuur en springen) wij betalen dan per les ook nog een klein bedrag.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 08:42

Prisca, ja dat kllopt, ik rij bij SEO, voor die 140 gulden ben je lid en heb je 1 keer per week les. Startkaart e.d. wedstrijden, alles komt er nog extra bij. Ik hoop ook een goedkopere vereniging te vinden, maar deze is wel gezellig. Je betaald dus ongeveer 5 Euro per les.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 09:12

Ik betaal € 25 aan mijn vereniging, daarvoor heb je geen lessen, maar wel korting op de wedstrijden en er worden ontzettend veel wedstrijden georganiseerd. Deze vereniging is (was) aangesloten bij de NBVR. De vereniging die vlakbij mijn stal zit (KNF), heeft een binnenbak waar je onbeperkt gebruik van kan maken, en verenigingslessen en verplichte bardienst, maar daar betaal je dan ook ongeveer 700 gulden per jaar!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, greendragon en 37 bezoekers