Euroriding zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Euroriding zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-02 08:54

Ik krijg (of beter gezegd Omar krijgt) een nieuw zadel (maar ik rij Omar Haha! ). De eigenaresse die af en toe uitstapt en weer wat vaker wil gaan rijden (1 x in de week). Het oude zadel, een Kieffer Munchen, is een beetje hard en door Omar zijn (nieuwe) spiertjes heb ik het idee dat het niet helemaal lekker past. Nu wil ze dus een nieuwe (ikke blij Kusje ) en ze was al even wezen kijken bij van Rijs. Die bevolen (als het past) een Euroriding (Diamant of Luxor) aan. Binnenkort komt hij een keer met de kar met zadels langs (om te passen).
Heeft een van jullie ervaring met een Euroriding zadel?

:evaw:


Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 09:01

jep, ik heb dr ook 1 (diamant dressuur) en mn moeder heeft dezelfde in veelzijdigheid. Komen ook allebei bij van Rijs vandaan Lachen
Ik heb mijn zadel nu zo'n 3jaar en het zit super, ligt op eigenlijk elk paard wel goed en ziet dr nog goed uit. Het is niet zo'n opgesloten zadel als bijvoorbeeld een KN zadel, maar ik ben echt verslaafd draan!

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 09:16

Ik heb een diamant dressuur met verende boom, en die zit zalig. Er zitten wel hele beste bovenbeenwrongen op, maar daar heb ik tot nu toe alleen maar plezier van gehad.

Ik kocht het vorig jaar tweede hands, het was wel wat groenig verbleekt (zwart leer orspronkelijk), maar het leer is nog wel goed dik. Joost mag ook weten hoe oud dat zadel al is...... Ik kocht er zo weer een.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Miran

Berichten: 4449
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 09:47

Ik heb sinds vorige week een Diamant dressuur, ook bij Van Rijs vandaan. Ze kwamen voor mij en een stalgenoot, we gingen eigenlijk allebei voor een Kieffer, maar voor beide paarden (Appaloosa en Haflinger) bleek dit zadel het mooiste te liggen. Ze zijn er in verschillende breedtematen, en met en zonder kniewrong. Ik heb er nu een keer of 5 mee gereden en vind hem prima zitten, en merk aan Sheril ook duidelijk dat hij goed ligt (oftewel, dat de vorige eigenlijk niet zo goed lag Bloos ). Wat me hier op Bokt opviel (bij de zoekfunctie) is dat verschillende mensen het merk afkraken omdat het geen Kieffer, Stubben ofzo is, dus maar een B-merk. Hij is echter wel duurder dan de Kieffers, en ziet er echt goed uit. Euroriding heeft wel goedkope zadels, die waarschijnlijk ook minder van kwaliteit zijn.
Overigens was dit pas het 8e zadel ofzo dat hij erop gooide, en pas de eerste die niet naar voren schoof. Leuk, zo'n ponybuikje Haha! .

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-02 11:51

Ik had dat ook al gelezen, dat het als B-merk afgedaan wordt. Maar ik kijk eigenlijk niet zo naar het merk, meer naar het zadel in combinatie met paard en ruiter op zich. Je hebt ook de goedkopere variant van Euroriding, dat is misschien wel wat mindere kwaliteit.
Van rijs zit ongeveer om de hoek (als je bij van rijs het landweggetje uitrijdt richting spoorlijn onder de A12 door dan ben je bij omar) dus als ik niet tevreden ben kan ik zo terug.

:evaw:

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

niet van rijs laten komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 13:03

ik weet niet precies hoe je het schrijft, maar niet hem laten komen voor een nieuw zadel. ik hoor er veel vervelende verhalen van van zadels die niet passen ik heb het zelf ook gehad en lag daardoor met mijn paard door het hek.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-02 13:35

mmm ik hoor eigenlijk tot nu toe alleen maar goede verhalen over van Rijs Verward

:evaw:

Miran

Berichten: 4449
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 14:36

Ik heb ook alleen maar goede verhalen over hem gehoord, bij ons op stal gaat bijna iedereen erheen. Ik kreeg een hele goede indruk bij het passen, heb een Haflinger, die dus vaak een moeilijke pasvorm hebben en deze ligt echt goed. Ik heb tips gehad over de bespiering van mijn pony en over het rijden, dus meer dan alleen het zadel. Ze waren met zijn tweeen tijdens het passen voor twee paarden, ze overlegden en zijn pas weggegaan nadat ze zelf erg tevreden waren over beide zadels. En ik hen echt behoorlijk wat zadels op Sheril haar rug gehad, heeft aardig wat tijd in beslag genomen.
Natuurlijk moet ik het zelf nu in de gaten gaan houden, wat nu perfect ligt hoeft over een paar maanden niet meer perfect te liggen, omdat ik nu steeds harder met haar ga werken.
Bij beide paarden maak je me niet wijs dat ze niet goed liggen, ze lopen er lekker mee, bij Sheril merk ik echt dat ze ruimer en met meer plezier loopt. Van mij dus alleen maar lof Haha! .

Wat vind jij dan wel een goede zadelmaker (en nu niet met Divoza aankomen, daar hoor je dus wel alleen maar slechte verhalen over).

Petra, waar Omar staat ben ik dus al een paar keer met de auto langs gekomen, zal een volgende keer eens opletten.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 14:58

Hoi,

'Mijn' Arabier reed ik ook met een een Euroriding diamant (dacht ik), was een fijne zadel, Mijn eerste keuzes toen ik een nieuwe zadel wilde, was o.a. een euroriding (KN of County). En van Rijs is een goede zaak, super service..

Galactica Wadim X Gemini

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131946
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 22:49

Ik heb een Euroriding Diamant dressuur.
'k Heb het gekocht omdat het toendertijd het enige zadel was dat perfect op m'n paard paste.
Inmiddels heb ik het nu zo'n 3 jaar, en het bevalt me redelijk.
De kwaliteit en de pasvorm zijn zonder meer goed, daar is echt niks mis mee.
Mag ook best voor die prijs, dit zadel is inderdaad duurder als de meeste Stubben/Kieffer-modellen etc.
Naar mijn mening is de zit wat hard, 'k vind het niet echt een superzacht zadel.
Hierdoor zou ik me trouwens niet al te veel laten leiden, want mijn gezondheid is niet helemaal 100% en daardoor zou er een vertekend beeld kunnen ontstaan !

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 11:21

Miran schreef:
Ik heb ook alleen maar goede verhalen over hem gehoord, bij ons op stal gaat bijna iedereen erheen. Ik kreeg een hele goede indruk bij het passen, heb een Haflinger, die dus vaak een moeilijke pasvorm hebben en deze ligt echt goed. Ik heb tips gehad over de bespiering van mijn pony en over het rijden, dus meer dan alleen het zadel. Ze waren met zijn tweeen tijdens het passen voor twee paarden, ze overlegden en zijn pas weggegaan nadat ze zelf erg tevreden waren over beide zadels. En ik hen echt behoorlijk wat zadels op Sheril haar rug gehad, heeft aardig wat tijd in beslag genomen.
Natuurlijk moet ik het zelf nu in de gaten gaan houden, wat nu perfect ligt hoeft over een paar maanden niet meer perfect te liggen, omdat ik nu steeds harder met haar ga werken.
Bij beide paarden maak je me niet wijs dat ze niet goed liggen, ze lopen er lekker mee, bij Sheril merk ik echt dat ze ruimer en met meer plezier loopt. Van mij dus alleen maar lof Haha! .

Wat vind jij dan wel een goede zadelmaker (en nu niet met Divoza aankomen, daar hoor je dus wel alleen maar slechte verhalen over).

Petra, waar Omar staat ben ik dus al een paar keer met de auto langs gekomen, zal een volgende keer eens opletten.


Nou ik heb het zelf meegemaakt en bij mij op stal zijn er nog vier bij hem geweest en allemaal slecht passende zadels. Ik ga er niet meer heen en raad het mensen dus ook niet aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 13:51

Dus die keer dat je met Exel door het hek gestort bent, komt door Van Rijs? (Want dat beweer je hier dus) Hmmmm dan is het zeker ook Van Rijs' schuld dat die merrie al een paar jaar niet fatsoenlijk rechtsom galoppeert en er doorgaans rodeo ipv dressuur van maakt, en dat je anderhalf jaar geleden al de beslissing hebt genomen om haar niet meer te rijden (en die weer teruggedraaid hebt misschien Verward )
Als ik me niet vergis heeft dat paard een chronische blessure, en om daar nou een zadelmaker de schuld van te geven..... gaat me toch een beetje te ver...

Ik weet trouwens ook niet over welke stal je het hebt als je nog vier stalgenoten kunt noemen die klachten over Van Rijs hebben, maar als het de stal is waar wij samen gestaan hebben, dan ben ik erg benieuwd naar die namen. Ik ken ze nl. niet en heb stalgenoten uitsluitend lovend over deze leverancier gehoord. Als je je huidige stal bedoelt, dan neem ik deze laatste alinea terug (de eerste niet }> ) want dan ken ik ze uberhaupt niet.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 15:08

Ik ben ook erg tevreden over van Rijs, heb er 2 nieuwe zadels gekocht.

Over de Euroriding: er zijn inderdaad ook goedkopere versies van (1100 gulden maar die zijn volgens van Rijs alleen geschikt voor onder de 60 kg). Op Bolivia lag een Euroriding ook erg goed, maar ik ik zat beter in de Stubben (en die lag ook goed op haar) en dus heb ik die toen gekocht.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 21:15

zo'n euroriding zadel is echt een heel fijn zadel.
Al twee mensen bij ons op stal hebben zo'n zadel en het zit echt als een huis!
Alleen kost hij wel heel duur.
Ik hoorde zoiets van 2700 Euro, of zoiets.
Dus ik zou er wel ff goed over nadenken....
Maar hij zit wel HEEL fijn!
en als je een goed passende koopt ligt hij ook heel fijn en mooi op de rug van je paard/pony.


Groetjes Angeliek


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 bezoekers