eigen ruitersportzaak beginnen????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

eigen ruitersportzaak beginnen????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-02 12:39

Wie heeft er (ervaring met) een eigen (ruitersport)zaak???
Wat voor opleidingen/diploma's moet je ervoor hebben???


Dees

Berichten: 18873
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 12:45

Nou, begin met in ieder geval Algemene Ondernemers Vaardigheden, maar aanvullend daarop is wat boekhoudkundige kennis, juridische know-how en gevoel voor reclame-technische kanten wel heel welkom.

Ondernemer zijn is niet iets dat je doet tussen 9 uur smorgens en 6 uur savonds, dat is een manier van leven. en het lijkt zo leuk, in een winkeltje staan, maar in werkelijkeheid zal je naast de openingstijden ook moeten fungeren als schoonmaakster, boekhoudster, inkoper...ga zo maar door. Heel veel winkeliers (middenstand, ongeacht de branche) maken in praktijk werkweken van minstens 60 uren, echt veel tijd om na je werk leuk te gaan paardje-rijden zal er niet zijn.
Wil je dat? Ja, dan zal er zeker een boterham te verdienen zijn, mischien na een tijdje nog wel met luxe beleg ook, als je de zaken goed aanpakt. Maar bezint eer ge begint, het is niet zomaar wat....

Wil je een studie kiezen tot het ondernemerschap, dan is de Middelbare Detailhandelschool (ook wel mmo) (bestaat dat eigenlijk nog steeds wel?) een aanrader. Op een hoge plan staat de HEAO-CE, maar die leidt je niet echt op voor middenstand.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-02 12:52

Ik weet ook nog niet of ik het wil gaan doen hoor, maar het lijkt me gewoon hardstikke leuk en vandaar da tik gewoon wat meer info erover zoek. Maar de politieschool lijkt me ook nog steeds hardstikke tof.....dus ff kijken wat ik het beste kan gaan doen...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Sintara en 44 bezoekers