aanvulling op ervaring met (ver) huren paard..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

aanvulling op ervaring met (ver) huren paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-02 13:58

Ik krijg dus waarschijnlijk binnenkort mn 2e paard,
maar dan heb ik dus eerst niet heel veel tijd om 2 paarden te rijden en verzorgen, bovendien wil ik waarschijnlijk een onbeleerd paard kopen en dus heb ik dan nog meer en extra tijd nodig.
Nu denk ik er dus over om dan voor een half jaar tot jaar mijn pony te verhuren (verkopen zal ik nooit doen... Lovers )
Maar wat voor eisen kun je stellen aan de huurder???
en wat is een reeele prijs voor het huren per maand/seisoen??
Of zal ik toch maar gewoon een verzorger voor haar nemen, maar ja die kan ik natuurlijk tot niks verplichten, dus als die geen zin heeft om te rijden of verzorgen oid kan ik er niks over zeggen, bij een huurder kun ze wijzen op het contract natuurlijk... Verward

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 15:55

dek jezelf juridisch HEEL goed in. Leg vast wie welke vee-arts rekening betaald, en wie uiteindelijk beslist over het leven van de pony (stel pony moet zware en heel dure operatie ondergaan om in leven te blijven; wie betaald dat?!).

Kijk, als alles gewoon goed gaat, is er niets aan de hand, maar wat als de pony elke dag kompleet overbelast wordt en na een maand of twee chronisch kreupel is, of kompleet ondervoedt met alle gevolgen van dien.... Bedenk, als iemand huur betaald voor jouw pony, dan heeft diegene ook rechten! Je kan dan niet zomaar je pony weer ophalen als het jou niet zo bevalt....

Ik zou geen pony of paard verhuren, en al helemaal niet op een andere locatie buiten mijn beinvloedingssfeer. Een vrijblijvende verzorgster, dat is een optie, maar vind maar eens iemand die het zo goed zal doen als jij...die lopen er niet veel rond.
Soms is je pony beter af door gewoon helemaal niets meer te doen. De meeste ponies hoor je daarover niet klagen Knipoog

Bezint eer ge begint...dek alles, elke denkbare situatie in.