Wel of niet opscheren van witte voetjes/beentjes??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Wel / niet opscheren?

Ja , het is netter
15 (100%)

Totaal aantal stemmen: 15


carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Wel of niet opscheren van witte voetjes/beentjes??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-02 20:03

Nu ik een paard heb die wél aftekeningen heeft scheer ik dus wel zn beentjes op (zijn alle 4 wit, vandaar).
Ik vind het netter en ze zijn makkelijker schoon te houden als beentjes met vacht.

Nu zag ik dus pas dat een vrouwtje bij mij in de clubles ze nooit opgeschoren heeft. (ze start hem wel)

Wat vinden jullie??
En nu bedoel ik zeg maar wedstijdpaarden, bij de nietwedstijdpaarden heb ik t ook niet.


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 20:14

Bij de wedstrijd paarden altijd de witte beentjes opscheren!
De zwarte voetjes scheer ik niet op, maar ik maak altijd wel het randje haar wat over de kroonrand valt iets korter zodat dat er ook strak uitziet.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 20:25

OPSCHEREN!! Haha!
VEel mooier + netter

xxx SUCCES Haha!

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 21:35

Bij de wedstrijdpaarden schoor ik sowieso de benen op, bruin, wit of zwart.
Bij zwarte benen alleen niet vlak voor een wedstrijd omdat ze vaak grijs worden vlak na het scheren. Wat nog wel eens helpt is om met de haren mee te scheren, niet al te kort dus.

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 22:11

Ik scheer ze nooit, maar knip het wel allemaal netjes bij! (ik weet niet of jullie dat ook onder scheren verstaan Verward ). Netjes het sokje eraf en randje aan de voorkant bij de kroonrand afknippen. Dat staat veel netter! Sokjes staan toch altijd een beetje onverzorgd. Tenzij je natuurlijk rassen hebt waarbij het hoort. Een fries zonder sokjes is ook geen gezicht!! Knipoog

De hele benen scheren vind ik niet nodig. Die haren zitten toch niet in de weg. (bovendien lijkt het mij een echte sport om benen te scheren bij een paard... hoe braaf moeten ze zijn wil je dat nietjes kunnen doen.... Haha!

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 01:48

Ik vind als je shows gaat doen dat het toch wat netter staat bij je paardje als de benen en voeten geschoren zijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 56 bezoekers