1 veulentje wordt verstote door kudde wat te doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romeo_haffie
Berichten: 671
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: leiden

1 veulentje wordt verstote door kudde wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 22:05

hoihoi,

ik heb een veulentje van bijna 8 maanden, die het echt met alle paardjes op sal prima vinden kan Haha! , er is zelf een merrie die denkt dat ze zijn moeder is, echt heel liefff.
nu is er een merrie veulentje bij mij hengst veulentje in stal(grootte stal)
het gaat echt heel goed met die 2 Lovers .
maar het merrie veulen mag apsoluut niet bij de merrie die normaal zo lief is voor mij veulen. en als je het veulen en de merrie samen gooit trapt de oudere merie het licht uit de ogen van het veulen.
het merrie veulentje is even oud als mij hengst veulentje, en die 2 zijn helemaal aan elkar gewaagt, ze wil liever niet zonder hem zijn. wat moeten we nu doen want per januari komen ze in arparte stallen, en lopen nog wel samen in de bak, maar de merrie is vanavond helemaal gek geworden omdat het hengstje eerst mee genomen werdt.
nu weet ik dus niet wat ik moet doen, omdat de paarden per groepen naar buiten kan, is de tijd van het veulen korter dan de rest van de groep. hoe kan het nu dat die merrie mij hengstje wel accepteerde gelijk, en die merrie echt lettelijk het leven uit wil trappen, wie weet hier raad mee

sorry voor het lange verhaal en misschien veel spellings fouten(maar me spatie balk en me backspace knop doen het zo is niet}

greets prissey Pling

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 22:09

Hoe oud is dat hengstveulen?

Romeo_haffie
Berichten: 671
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 22:12

bijna 8 maanden stat inde tekst:

hoihoi,

ik heb een veulentje van bijna 8 maanden

misschien niet zo duidelijk maar het hengstje is van mij en de merrie van een vriendin

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 22:14

Romeo_haffie schreef:
hoihoi,

ik heb een veulentje van bijna 8 maanden, die het echt met alle paardjes op sal prima vinden kan Haha! , er is zelf een merrie die denkt dat ze zijn moeder is, echt heel liefff.
nu is er een merrie veulentje bij mij hengst veulentje in stal(grootte stal)
het gaat echt heel goed met die 2 Lovers .


hmmmn staat erin geloof ik :X
maar meis ik heb geen idee eigenlijk

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 22:15

Okee, het merrie veulen dan. Ik bedoel, misschien kunnen de veulens samen zonder die agressieve moeder erbij, snappie.
Maar dat doet ze misschien ook al? Het verhaal is me gewoon niet duidelijk.

Romeo_haffie
Berichten: 671
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 22:48

ja dat doe ik al, maar dan is de tijd korter voor die veulens, omdat er al 3 groepen zijn snapje

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 23:30

Toch zou ik de 2 veulens bij elkaar zetten!
Kunnen jullie niet een stuk wei/paddock voor de kleintjes afzetten, zodat ze de hele dag naar buiten kunnen ?
Ik persoonlijk zou mijn veulen niet op een stal neerzetten, waar het echt maar voor een paar uur p.d. naar buiten kan Scheve mond .
Ik zou het mijn volwassen paard al niet aan willen doen om nauwelijks/weinig buiten te komen, maar voor een kleintje die volop in de groei is, is het helemaal belangrijk voor de ontwikkeling (zowel geestelijk als lichamelijk) dat hij/zij zoveel mogelijk buiten komt met leeftijdsgenootjes !

Romeo_haffie
Berichten: 671
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 23:45

ja dat heb ik al 100 keer aan gehoort maar wou alleen weten of het raar is dat die merrie zo deed ??????????

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 23:59

Romeo_haffie schreef:
ja dat heb ik al 100 keer aan gehoort maar wou alleen weten of het raar is dat die merrie zo deed ??????????

Nee, dat is heel normaal!

Romeo_haffie
Berichten: 671
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 00:16

hoe zo dan. ik snap dat juist nie want bij mij veulen is ze top

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 10:10

Romeo_haffie schreef:
hoe zo dan. ik snap dat juist nie want bij mij veulen is ze top


Als ze 'moedergevoelens' koestert voor jouw veulen dan is het misschien wel uit bescherming dat ze zo doet tegen dat andere veulen.

Romeo_haffie
Berichten: 671
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 14:32

ja maar we hebben het merrieveulen juist los gegooit met die oudere merrie(4jaar), maar volgens mij blijftdit meer een raadsel

tamaletty
Berichten: 148
Geregistreerd: 05-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 22:58

hey prissey,

Scarlett is gewoon beetje aan het puberen. Gaat wel over. Ik laat haar nu ook langzaam aan Fury wennen, zodat ze over tijdje samen naar buiten kunnen, en gaat al steeds beter, ze is niet meer zo heel gemeen, maar gooi ze nog maar niet samen naar buiten. Misschien moeten we dat ook met sun doen, langzaam aan elkaar laten wennen, misschien werkt het.

greetzzz tamara en Scarlett(L)

michelle12
Berichten: 168
Geregistreerd: 15-04-04
Woonplaats: Vo0rsch0ten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 19:57

Heey Pris welke merrie en veulen dan?? Ja ik ben er al heeel lang niet meer geweest ik neem aan dat het nog bij Piet is en Gefeliciteerd met je 16de verjaardag zag k op de hoofdpagina staan!:P
Sorrie dit gaatb ergens anders ober maar ik zou niet weten hoe je dat moet doen! Groetjes Michelle K) K)

Romeo_haffie
Berichten: 671
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 15:29

haaaay mies ik sta niet meer bij piet al bijna 2 maanden niet meer sta heel ergens anders en hij heeft een stal maatje dat is een merrie veulen vandaar snappie

Romeo_haffie
Berichten: 671
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 15:29

jaah tamaar ik denk het ook

michelle12
Berichten: 168
Geregistreerd: 15-04-04
Woonplaats: Vo0rsch0ten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 18:24

O okee!;) als ie het maar naar ze zin heeft:)

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 18:34

soms klikt het gewoon niet tussen 2 paarden, daar kan je als mens dan heel weinig aan doen.
Zeker omdat de merrie het hengstje als haar kind ziet, zal ze niets willen weten van een ander veulen.
daar is niets aan te doen, ik zou ze ook zeker niet toch gedwongen bij elkaar zetten, de kans dat het fout gaat is da erg groot Scheve mond

gewoon de 2 veulens samen naar buiten, en dan niet een paar uur per dag maar gewoon dag&nacht, kan dat op die stal niet, da zou ik zsm een andere stal opzoeken.
beweging en buiten zijn is zo ontzettend belangrijk voor de ontwikkeling van een veulen!