waarom kan ik nou nie rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Formule
Berichten: 106
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: 't Harde

waarom kan ik nou nie rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-02 22:16

IK ben ongeveer drie weken geleden cvan mijn verzorgpony afgevallen en had toen een scheurje in het kapsel van mijn heupgewricht. Het zou na twee weken rust weer over zijn maar het doet n nog steeds pijn. Ik kan wel stappen en draven maar op een gegeven moment gaat het erg zeer doen. IK kan er niet tegen dat ik niet goed kan rijden. Vandaag ben ik naar de manege geweest met een vrienden ne dat was heel gezellig alleen kan zij rijden enz en dat vindt ik echt oliebol. We gaan morgen een buitenrit maken en dan moet ik een hele makkelijke pony meenemen omdat ik absolut niet mijn heup mag belasten maar ik denk dat iedreen door dat soort dingen gaat denken dat ik bang ben om op mijn eigen pony te gaan maar dat ben ik nie. Kan iemand mij helpen?

liefs jeannet

Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 22:30

ik denk dat je gewoon nog een week of meer rust moet nemen, als het echt zeer doet dan moet je echt niet gaan rijden!
als je je weer beter voel stap je er weer rustig op, dan heb je geen pijn meer en dan baal je er ook niet zo van dat het rijden niet goed gaat.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 22:42

wat anderen ervan denken, dat moet jou worst zijn. pijn betekent dat er nog iets aan de hand is. forceer het liever niet. beter langzaam opbouwen, dan dat je weer een tijd uit de roulatie bent. paardrijden is leuk, maar moet niet ten koste gaan van je gezondheid. je hebt maar 1 lichaam.

pferdtje
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 22:55

Toen ik een tijd terug van een manegepony viel Frusty kreeg ik last van mijn rug maarja paardrijden opgeven geen denken aan! Het gebuerde in November en ik ben gewoon doorgereden 1x in de week les op de manege en 7x per week mijn verzorgpony totdat ik in Januari merkte dat ik overal moeite mee kreeg met rijden zelf maar vooral met mesten en liggen en zitten. toen ben ik naar de dokter gegaan en die heeft foto's laten maken wat bleek er zat een wervel scheef. Nu is het Maart ik heb 2 maanden fysio therapie en kan weer normaal zitten en liggen aan rijden hoef ik voorlopig nog niet te denken laat staan een volle kruiwagen tillen ik ben minstens tot de zomer uitgeschakeld Ik geef iedereen dus nu een waardevolle tip Paardrijden is leuk maar op het moment dat je er teveel pijn bij hebt stop dan laat je eventueel behandelen en loop niet door met het probleem het probleem word groter en de tijd dat je niet kan rijden dus ook

Even in het kort om antwoord te geven op je vraag Rust Rust Rust meer kan ik er niet op bedenken forceer het niet ga desnoods maar 20 minuutjes of een kwartiertje rijden als je weer pijnloos kan rijden bouw het dan rustig op

Formule
Berichten: 106
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-02 23:04

echt heel bedankt voor jullie advies en als ik dat zo hoor van tot de zomer niet tijden, dat zou ik echt niet kunnen. Peerden zijn echt alles voor me. Ik zal vanaf nu ook rustiger aan doe echt waar. Het gaat bovendien niet alleen om het rijden.

groetjes jeannet.

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 23:19

Het lijkt me ook beter om nog ff rustig aan te doen. Je moet het niet forceren dat je er misschien de rest van je leven last van houd!
ALs t nog pijn doet is t niet goed lijkt me.


ff off-topic:
Rij je bij inge?? Is Ilona die fries/fjordkruising??

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 23:28

Inderdaad, forceer het niet. Dat scheurtje kan misschien met 2 weken wel weer geheeld zijn, maar van binnen is het waarschijnlijk nog helemaal beurs. Ik zou het lekker rustig aan doen. Ik kon eerst 6 weken niet rijden omdat ik mijn enkel zwaar gekneusd had (werd door een spelend paard op mijn enkel getrapt...ze zette even af Frusty ). Ik kon het ook niet uitstaan dat ik niet kon rijden, maar ik heb niets geforceerd. Gelukkig kan je zonder enkel ook wel rijden, en heb je je heup wel nodig. Maar ik zou het lekker rustig aan doen. Beter nu een paar weken rustig houden, dan dat je dalijk helemaal niet meer normaal kan rijden. Is misschien overdreven, maar neem het risico aub niet.

Trek je van anderen niets aan...das nog het grootste probleem op deze aardkloot...

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 23:52

Erg banketstaaf, maar neem wel rust! Forceer het niet, anders ben je nog verder van huis....
Ik heb 6 jaar geleden moeten stoppen met rijden omdat mijn arm een beetje gaar was, door een ongeluk verbrijzeld, operatie -> zenuwen en spieren aangetast, en ik kreeg gewoon veel pijn met rijden, afwassen (goed excuus Knipoog ) en nog veel meer dingen...
Met pijn in mijn hart moest ik stoppen met rijden, en met vele andere dingen, maar sinds een jaar of 2 is het veel beter gegaan en sinds november rijd ik weer paard gelukkig, en zonder last Lachen

Ik heb mijn arm ook veel geforceert, kan je aanraden dat niet te doen, het heeft mij een lange revalidatie en heel veel onnodige pijn opgelevert...

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 00:02

Formule schreef:
echt heel bedankt voor jullie advies en als ik dat zo hoor van tot de zomer niet tijden, dat zou ik echt niet kunnen. Peerden zijn echt alles voor me. Ik zal vanaf nu ook rustiger aan doe echt waar. Het gaat bovendien niet alleen om het rijden.

groetjes jeannet.


Ik weet hoe het is, op zich ging ik er aan wennen zonder paarden, naja zoals op school lekker bij de friesjes knuffelen enzow, en diep in mijn hart miste ik het wel, heb nog zitten overwegen western te gaan rijden met het idee in mijn hoofd op een hand te rijden...
Tijd nix met paarden gedaan, tot ik bij mijn schoonzussie ging kijken bij de les, ik werd helemaal gek op de tribune!!! de adreline stroomde door me heen, en ik bewoog mee met de bewegingen van het paard, gewoon te erg!! Haha!
Meteen afspraak gemaakt voor een priveles, die week daarop was heel erg zwaar...
Ik dacht het achter me te kunnen laten, maar het zit toch in me... En gelukkig heb ik geen last meer van mijn arm met rijden Lachen