ideeen voor pony spelletjes middag?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

ideeen voor pony spelletjes middag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 16:37

Binnenkort willen we met onze ponyclub een spelletjes middag in en om onze binnenmanege organiseren. De bedoeling is dat de leden van de ponyclub met hun pony allerlei spelletjes doen (koekhappen op de pony, slalom, een ei op een lepel op de pony naar de overkant brengen, dat soort dingen).
Ik heb beloofd de spelletjes te bedenken, maar ik merk dat ik in herhaling val. Twee jaar geleden hebben we dit ook al eens georganiseerd, en ik vind het lastig nieuwe spellen te bedenken.
Zijn er hier misschien mensen die hier originele ideeen voor hebben?

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

vanalles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 16:56

- wedstrijdjes wie het snelst aan de andere kant van de bak is.

- van paard wisselen terwijl jullie niet aan de grond mogen komen

- tikkertje; errug leuk!!

- wedstrijdje: paarden op de middellijn laten halthouden, zo snel mogelijk eraf springen, een rondje om je paard heen rennen zonder 'm vast te houden en erweer op springen. Wie is het snelst ?

- wedstrijdje: paarden weer op de middellijn met gezicht naar de E of B, allemaal tegelijk afstappen, naar de lange zijde van de bak rennen, dan langs je paard zonder 'm aan te raken weer terugrennen naar de andere lange zijde en dan wie het snelst op z'n pony zit. En maar hopen dat je pony niet met je mee gaat rennen !!!

- met die lepel is ook leuk

- zaklopen met je pony aan de hand. Moeilijk hoor!! (zorg er wel voor dat je 'm niet aan het bit kan trekken als je springt !

heel veel plezier !!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 17:14

wij moeten op onze pony's een stukje rechtdoor lopen, zonder te stoppen, en zoveel mogelijk ringen aan ons stokje krijgen...wie de meeste had, en wie het snelste was had gewonnen...'k weet alleen niet meer hoe we die ringen vastgemaakt hadden Lachen

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 17:17

Bij ons was de stoelen dans altijd errug leuk:
Stel in een cirkel een aantal stoelen op. In aantal in minder dan dat er deelnemers zijn. Laat de deelnemers in draf of stap rond de stoelen lopen als er muziek speelt.
Stop dan de muziek: Snel vrije stoel opzoeken, afstijgen en zitten.
Degene die geen stoel meer heeft valt af.

Tip:
met een groot paard heb je het makkelijker: Terwijl je het paard met zijn buik boven de stoel zet, kan jij rustig afstijgen Pling . No way dat een ander daar kan gaan zitten.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 17:29

Haha, die van Catherijne lijkt me ook wel leuk....de stoelen wel op een dermate afstand zetten dat de paarden elkaar niet in de weg zitten uiteraard Haha!

Maar zijn die vliegensvlugge spelletjes niet een beetje stressend voor je paard? Die snapt er natuurlijk geen ene mallemoer van *LOL*

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 18:03

Parcousonderdelen:

Smal parcours van pionnen met balletjes erop waar ze tussendoor moeten.

Balk of cavalettie: ze moeten van de pony, op de balk, met de pony naar eind van de balk lopen en dan weer op de pony klimmen.

Doolhof van balken, hoefjes mogen niet over de balk gezet worden (lekker smal maken)

Knuffelbeest (grote beer) over de pony tillen.

Tussen 2 parasols doorlopen.

Onder waslijn door met kleding en dan daar een kledingstuk moeten verhangen oid.

En dan de ge-eikte spelletjes: zaklopen, wedstrijdje wie het eerst aan de overkant is enz enz.

En als klapper aan het eind van de dag, wie kan binnen een half uur zijn pony het mooist schiklderen (met vingerverf), zijn alleen manegeeigenaren niet zo blij mee, en alleen pony's gebruiken die gewassen mogen worden.

Viv

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 18:38

Nog een tip op het tikkertje wat moeilijker te maken:
Géén galop en de echte gevorderden kunnen evt zonder beugels
heb zelden zo goed doorgezeten in middendraf als toen

Nog een optie:
Degenen die getikt zijn moeten "meetikken". De laatste die overblijft is de winnaar!

Voor al die spelletjes kan je het best een paard/pony nemen die wel in is voor wat geks }> *LOL* Extreme duivel of juist een hele brave.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 20:38

hoi,

wij doen ook wel een voltige lessen... ook erg leuk en leerzaam.

en verkleed (vooral met carnaval...)

denhaag203
Berichten: 3039
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 20:42

ik ging altijd met mijn vriendin op onze pony's en dan met een stok met een spijker en dan een ballon leeg prikken het was een goede oefening voor je pony want hij schrikt er niet meer van knallen enzo en het was errug leuk

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 21:04

of 1 ruiter een zweep in de laars doen en dan moet de rest die zweep proberen te pakken, degene die m als eerste heeft gepakt heeft gewonnen. En als de ruiter met de zweep zo slim/snel is dat niemand m heeft kunnen pakken heeft die gewonnen.
vond ik wel een leuk spelletje... vooral omdat ik de zweep in mn laars kreeg en niemand m te pakken kreeg! Haha!

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-02 15:52

Allemaal heel erg bedankt voor de ideeen! Hier kan ik zeker wat mee.

Romeo
Berichten: 33
Geregistreerd: 22-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 16:44

heb ook nog een, misschien een beetje laat, maargoed Haha!

pony's in een volte zetten in stap met begleider, een fluitsignaal geven en dan moet je afstappen en in tegenovergestelde richting een rondje rennen en dan bij je eigen pony opstappen, let op, de helper mag niet helpen met de beugels

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 18:51

wij deden in de zomer altijd watergevecht.
De goep werd in twee groepen gesplitst, de enen grep ging bij A staan en de andere groep bij C.
Bij A en C stonden tonnen met daarop grote bakken met water.
Iedere deelnemer had een plastic bekkertje. En dan was het heel simpel: water halen bij je eigen bak en de tegen partij natgooien.
Wel eist voor gevordenen want je moet met een hand rijden (in je andere hand heb je het bekertje Haha! 0