Prijs E-pony M tot Z2-niveau

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Prijs E-pony M tot Z2-niveau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-02 12:36

Hoi,

Aangezien ik helemaal niet thuis ben in de pony's vraag ik raad aan jullie. Iemand vroeg mij wat een redelijke prijs is voor een E-pony die getraind is tussen het M-niveau en tot Z2-niveau dressuur. Dus wat betaal je voor een M1 pony, M2 pony, Z1 pony en een Z2-pony? Ook werd er aan me gevraagd wie de betere sportpony fokkerijen zijn en in welke stamboeken deze pony's ingeschreven worden. Weten jullie dat?

Alvast bedankt,

Groetjes Chantal


Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 13:45

Is moeilijk te zeggen.
Hangt af van leeftijd, geslacht, ras en of hij braaf is.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 14:37

Tja, inderdaad, zo valt er weinig over te zeggen.
Ik denk dat je tussen de 1000 euro (een oude M1 pony, met gebreken) en de 50 000 euro (een jonge toppony met gigántisch veel talenten) moet gaan zitten. Specifieker is het zonder verdere gegevens niet te zeggen. Maar als ik uitga van een pony tussen de 6 en 12 jaar, gezond, geen gebreken, dan kom je al snel tussen de 2000 en 10 000 euro in. Een echt supertalent is het dan niet eens.

Stamboeken waar leuke sportpony's vandaan komen zijn: Welsch (K), New Forest en NRPS. Ook zijn er wel leuke pony's te vinden bij de connemara's en arabieren, maar niet zoveel, omdat deze stamboeken in Nederland niet zo erg groot zijn.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-02 14:48

Hartstikke bedankt, nu kan ik iig toch iets meer vertellen. Ik denk dat het vooral gaat om een goede pony met goede gangen (mag evt. wel wat extra bewegend zijn.)en een goede bouw, een gezonde pony enz.
Gr.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 16:20

Een goed prijsindicatie heb je bij paarden nooit, vooral tegenwoordig niet meer. Ik heb mijn E-pony (Z1 dres+M springen) gekocht voor rond de 8000 DM. Ik heb betaald voor zijn afkomst, niet echt voor zijn kunnen, ook al is dat niet slecht. Mijn vriendin heeft onlangs nog een leuke E-pony gekocht, met NRPS papier, 9 jaar, M dressuur en L springen voor 5000 gulden. Niet verkeerd. Het is gewoon goed zoeken, zo heb je mensen die gewoon grof geld willen vangen, maar ook mensen die hun prioriteit leggen bij een goed tehuis.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 16:24

Maar toch moet je wel enige argwaan hebben hoor bij 'goedkope' diertjes. Vaak is er iets mis of heeft ie een gebrek. Laat hem (of haar) goed keuren door een onafhankelijk DA. Dus niet de DA van de verkopende partij...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 20:22

Dat is op zekere hoogte wel waar Carola, maar voor 2000 euro kan je best nog een leuk beestje kopen.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 23:25

ik heb mijn pony (1.51, toen 7jaar, M1 dressuur, B springen, L startgerechtigd, klinisch 100% (later bleek rontgenologisch op zn benen ook) gekocht voor zo rond de 2400euro.
Lijkt erg goedkoop, was het achteraf ook, want hij heeft toch wel een vrij geflipt karakter.

ik denk, dat je gemiddeld, voor een gezonde, goede M-Z pony (met Z2 als top zeg maar) toch al gauw zo rond de 12.500 gulden moet gaan denken.

en idd, zoals eerder gezegd, de 'echte toppers' gaan rustig voor een ton weg, maar das vooral wat de gek drvoor geeft denk k

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 22:03

ik betaal 3850 euro voor mijn pony.
het is een ruin, Z2 dressuur en L springen, 8 jaar.
ik vind zelf dat de prijs aan de lage kant is maar we hebben afgedongen en ik dacht van ach laten we laag beginnen en dan naar boven gaan maar die mensen gingen akkoord dus vandaar.
hij heeft geen papieren dat scheelt natuurlijk ook heel erg in de prijs.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, YandexBot en 70 bezoekers