scheren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-02 16:07

Het was eigelijk de bedoeling dat dribbel as. weekend geschoren zou worden ivm schimmel. Maar net las ik het topic van tiko over scheren, en twijfel nu dus heel erg. Hij heeft een heel erg dikke vacht, waardoor het zoiezo lastiger is om het goed te behandelen. Waarschijnlijk is het niet eens schimmel maar parasietjes. (da wist het niet zeker Verward )

Wat zouden jullie doen?


carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 16:45

Als het om een huidprobleem gaat: meteen scheren! Dat moet je echt grondig kunnen bestrijden, anders kun je er heel lang last van houden. Ook andere pony's kunnen besmet raken.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 18:44

Ik zou hem gewoon scheren. Zeker omdat het een medise reden heeft.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-02 19:46

bedankt voor de reacties!! begon nl weer erg te twijfelen.
Dan zal ie toch straks geschoren worden.. Lachen !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 19:47

Hoezo weet de VA niet of het schimmel of parasieten is? Waarom maakt 'ie niet eerst een kweekje, zodat hij ook een goed advies voor de genezing kan geven??? Verward

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-02 19:54

sonja, ik baal ook echt super van deze da.. is ook de laatste keer dat hij bij dribbel is geweest. Elke keer weer : ''ik denk dat''
ik wil gewoon zekerheid, maar hij wil eerst de simpele dingen bestrijden,
zijn eerste reactie was dus schimmel, heb hem gewassen met imaverol maar dit hielp niet. hij kreeg nog meer schilfers. dat zou een allergische reactie ''kunnen zijn'' volgens hem. Nou ja.. oke.. hij zal er voor geleerd hebben neem ik aan.. Maar goed, hij kwam dus weer omdat ik het toch niet vertrouwde, en ik hem wilde omdat hij het die keer daarvoor ook had gezien, en nu zouden het wel parasieten ''kunnen zijn''
als dribbel niet op die behandeling zou reageren (Dat het dus beter zou gaan) zou hij pas een kweekje gaan maken.. maar als het dus niet beter gaat, komt er nu gewoon een andere da...... heb nu al spijt dat ik hem die 2de keer weer had laten komen en niet toen meteen een ander...

maar goed, ff ontopic, hij zal dan toch geschoren moeten worden.. wat ie ook heeft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 20:05

Hmmmmm vaaaaage VA..... Je hebt groot gelijk dat je volgende keer een andere wilt, een VA moet je blind kunnen vertrouwen...

Zonde dat je 'm moet gaan scheren (ivm zomervacht) maar waarschijnlijk dus idd wel beter voor het behandelen. Kun je zelf scheren, of heb je al iemand?

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-02 20:20

Buitenzorg, ook van hier, komt dribs scheren Lovers

maar baal er idd wel van

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 23:00

Klote DA zeg...mijn DA schijnt erg goed te zijn *LOL* Hij heeft mijn paardje gelukkig alleen nog maar hoeven keuren, ik heb hem nog maar pas, maar onze manege zit er al jaren aan vast. En bij ons zijn ze echt niet achterlijk, dus ik heb gewoon een goede DA Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 15:05

Tamaartje onze shet van 20 heeft het ook, ik heb haar 3 keer gewassen met Imaverol, gek is dat de rest het niet heeft. Ik had haar denk ik ook geschoren als ze lichamelijk iets beter was. Staat Dribbel binnen ?. Ik heb wel eens vaker gezien dat Shetjes die binnen staan sneller last hebben van hun huid.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-02 19:06

dribbel staat in een buitenstalletje..
enne xono, heb jij ene meursing? (ofzoiets }> )


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 bezoekers