opzadelprobleem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

opzadelprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-02 13:38

Ik heb nogal een probleem met Mazzel opzadelen.
Ik kan hem nergens goed vastzetten, alleen aan een paal in de wei. Eerst ging dat altijd goed, maar toen we hem in gingen rijden (toen was ie 5) was (en is) hij als de dood voor het zadel, en als ik hem dus vastzet aan een paal en het zadel erop wil leggen gaat meneer hangen en raakt helemaal in paniek (wat me al heel wat halsters gekost heeft)
Nu geef ik hem meestal wat de eten en leg dan het zadel erop, maar de laatste tijd lukt dit ook niet echt meer want dan ligt het zadel er net op, en dan stormt ie er vandoor en dan ligt m'n zadel op de grond Boos!
Ik weet echt niet wat ik ermee aan moet, verder is hij met rijden heel lief en ook gewoon in de omgang.. alleen dat opzadelen Frusty Frusty

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 13:46

Mischien kan je iemand meenemen die hem kan vasthouden en geruststellen, verder mischien het zadel over de stal heenhangen dat hij er aan went, en hangen is er gevaarlijk ik zou hem dus niet vastzeten moet je eens raden wat er gebeurt als het touw knapt Frusty En altijd je paardknoop he Knipoog

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 13:48

Dit lijkt me een erg duidelijk signaal dat je paard afgeeft, namelijk dat je zadel hem niet lekker zit. Laat er een zadelmaker naar kijken, of het wel goed past. 99% van dit soort gevallen is te wijten aan een niet goed passend zadel.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 14:00

Ik ga helemaal met Carola mee.
Denk eens na waarom hij zo doet. Hij moet wel haast een naar gevoel krijgen van dat zadel. Zadel na laten kijken, rug na laten kijken en je eigen rijstijl na laten kijken want daar kan dat nare gevoel ook vandaan komen.

Singel je wel voorzichtig genoeg aan? Niet gelijk die singel rats strak aantrekken omdat je blij bent dat dat zadel er eenmaal op ligt.