Wieringerbos?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Wieringerbos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-02 08:28

Wie rijdt er wel eens in het Wieringerbos? Mag je daar uberhaupt wel rijden en zijn er ruiterpaden e.d.?


Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 09:48

Bedoel je die bossen bij Wieringerwerf, het Dijkgatsbos of het Robbenoordbos? In de eerste mag je in ieder geval zeker wel rijden, zijn allemaal ruiterpaden en crosshindernissen (ook een leuke waterbak!), dus erg leuk. En volgens mij kan je niet in het Robbenoordbos rijden.

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 09:51

In die 2e kun/mag je niet rijden, er zijn in ieder geval geen ruiterpaden o.i.d. en ik ben er een keertje uitgestuurd Haha!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-02 10:00

Appie schreef:
Bedoel je die bossen bij Wieringerwerf, het Dijkgatsbos of het Robbenoordbos? In de eerste mag je in ieder geval zeker wel rijden, zijn allemaal ruiterpaden en crosshindernissen (ook een leuke waterbak!)


Okeeeee, die ijsco van mij kan nog niet over een emmerhoge hindernis springen, maar het feit dat je er mág rijden is al voldoende Haha!

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 12:09

Oke, veel plezier. Laat je het nog eens weten wat je ervaringen waren!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 13:30

Sibold"]
[quote="Appie schreef:
Bedoel je die bossen bij Wieringerwerf, het Dijkgatsbos of het Robbenoordbos? In de eerste mag je in ieder geval zeker wel rijden, zijn allemaal ruiterpaden en crosshindernissen (ook een leuke waterbak!)


Okeeeee, die ijsco van mij kan nog niet over een emmerhoge hindernis springen, maar het feit dat je er mág rijden is al voldoende Haha!
[/quote]

Naast de meeste hindernissen is ook een lage versie, dus dat zal een 40 cm zijn ongeveer... Have fun! 't is een leuk bos.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 22:12

He, waar is het dijkgatsbos? Wil er ook wel een keertje heen of is het erg nat? En hhoe groot is het? Want als ik er in een uurtje door heen ben vindt mijn moeder het vast geen goed plan om er heen te rijden.

Groetjes Kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 22:18

Het is er nu wel te doen. Wel erg nat maar niet TE nat. Maar ik denk dat je er redelijk snel uit gereden bent. Er zijn mensen die doen het rondje 3x achter elkaar. 1x verkennen, 1x hard en 1x rustig om weer uit te stappen. Maar je kan ook andere routes nemen. Ik kom d´r regelmatig(minimaal 1X per week/2 weken) en rij er nog altijd met plezier.

En ik spring er zelfs met Dennis(van nog geen meter) dus kan eigenlijk iedereen er wel wat springen(met grotere paarden/pony´s)

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 22:36

Idd, wij komen vanuit Den Helder en omdat het grasveld nu wel nat is rijden we eerst een rondje los en beginnen we wat te springen bij het tweede slootje *LOL* Dan rijden we een rondje achter elkaar maar meestal stap ik dan wel op het parkeerterrein uit Haha!
Ik ben dan meestal met oefenen van de slootjes enzo 1,5 uur aan het rijden en dan zijn mijn paard en ik ook moe, dus het is lang zat!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-02 09:24

Zaterdag ga ik... als jullie een zwarte harige vlek daar ergens in het bos zien scheuren die met 4 benen los een sprongetje probeert te nemen... dan zijn wij dat Haha!

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 10:02

Veel plezier dan!
Ik ga meestal meteen links het bos in (aan de kant van dat bord) en dan kan je een hele route volgen en kom je uiteindelijk bij de waterbak uit. Ga je die ook proberen? Of kan je paard nog niet zwemmen Haha! ?

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 23:13

En dan van de zomer als we allemaal tijd en zin hebben maar een keer tegelijk het bos onveilig maken...*LOL* Alleen wel op een dag dat er geen kinderkamp is Haha!

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 21:35

Ja Gomir, dat heb ik dus ook een keer meegemaakt.
Ik dacht echt : omkeren! Maar nee, toch maar doorgezet, het paard is namelijk nogal een angsthaas. Nou, één ding was achteraf duidelijk, zoveel kinderen had ze nog nooit gezien en meer kind-proof Haha! kon ze dus echt niet meer worden.
Maar weet jij toevallig wanneer zo'n kinderkamp meestal gehouden wordt ?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel en 121 bezoekers