te groot/zwaar voor shetlander met 1,60 en 57 kg?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 19:56

haha okee da's mooi!! Haha!

ff offtopic: ze zijn overigens wel superschattig!! Vlak bij de stal waar mijn vz paardje staat hebben ze er heeel veel.. Ook zo'n grijze cutie met allemaal vlekjes op zijn kont. Zooo lief!!
En het ligt zeker aan mijn computer he? dta ik de reacties zo rar zie? Mijn laatste reactie zie ik dus niet helemaal.. Die is helemaal naar rechts verplaatst en eindigt buiten de computer zeg maar.. heb ik zeker als enige last van?

Onderschriftloos :Y)


Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 21:26

Je ben zeker te groot Haha! Was ik ook voor mn shet hor Haha! het is echt geen gezicht maaruh super gaaf Haha! IK denk dat je wel wat zwaar bent maar dat als je je pony niet te lang rijd, en niet te lang galopperd denk ik dat het nog wel kan, biovendien denk ik dat je het wel merk als hij je niet meer kan tillen Knipoog Das nog veeeeel plezier met je shetje Haha!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 09:22

Heerlijk, deze discussies! Er zijn er over dit onderwerp al zoveel geweest en idd liggen de meningen ver uit elkaar!

Te zwaar ben je niet zo snel voor een shet, (ze dragen de helft van hun eigen gewicht) en voor de kar al helemaal niet (harde weg trekken ze 3x hun eigen gewicht, op zand of gras 2x en op heuvelachtig terrein ook nog 1x hun eigen gewicht!). In verhouding tot een groot paard is een shet veel sterker.

Te groot? Tja, ik zit voor de gein wel eens op mijn shetdames, maar ik kan mijn benen niet kwijt, simpelweg omdat ze te lang zijn. Het is voor mijn pony niet echt fijn, en voor mij ook niet. Maar imo kan je best rijden, als je idd maar niet dag in dag uit dressuurtraining gaat doen van 1,5 uur per dag!

Voor de rest sluit ik me bij Sonja aan, zolang jij EN j shet er plezier aan beleven en je hebt niet het idee dat hij/zij er moeite mee heeft, kan je best gaan rijden hoor!

Veel plezier!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 13:00

Het kan geen kwaad als je een keer erop gaat rijden. Ik ben alleen benieuwd hoe je dat met je benen wilt doen Haha!
En het ziet er niet zo leuk uit...maar ik denk niet dat het kwaad kan voor de shetlander (ligt er natuurlijk wel aan hoe groot ie is).

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 16:04

Je bent wel te groot, want je bent eigenlijk te groot voor je pony als je benen onder de knie komen. dus dat is zeker zo....Maar je bent niet te zwaar. Een shet kan ongeveer Maximaal 60 KG dragen. dus dat gaat nog net. Ik zelf ben misschien iets langer dan 1.60M en vorige jaar reed ik nog op een shet van 1 M. dus toen was ik wel ongeveer 1.60. Maar helaas kunnen wij niet met elkaar vergelijken ik ben super smal en weeg maar 43 KG. duzzz...ik kan er nog wel een tijd opblijven rijden. maar je moet toch maar gaan oppassen met lange ritten. dus rustig aan doen, korte galopjes kunnen geen kwaad hoor! Maar als je merkt dat je pony het erg vermoeiend gaat vinden, dan moet je er toch echht heel rustig aan gaan doen, of stoppen. maar ik denk dat je dat al wist, daar ga ik in ieder geval van uit! kijk maar es op mijn site: www.verzorgshetties.da.ru dat zijn mijn vorige verzorgshetties. met foto's. in mijn profiel zijn nog meer foto's van ze en groter. Op die 3 heb ik allemaal nog gereden toen ik ongeveer 1.60 was en tegen de 40KG woog. duzzzzz........
-xxx-
Monique

ps. nog suc6 met je shet!

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 19:07

hoe groot is de shet lander waar je op wil rijden???
ik heb ook 3 jaar op een shet rondgestiefeld, die was 1.10, geweldig wat hebben we gelachen, gewoon wat rondhobbelen in de bak, ik was toen 1.70 denk en woog zo'n 50 kilo ofzo. Maar het beest was vrij groot, hebben nog beste buitenritten op het beest gemaakt, en ik ben er zo vaak afgevallen!!!
nooit dressuur rijden alleen maar heen en weer in de boomgaard rommelen en lol maken.
ik vind het geweldig op zo'n shet, kom niet meer bij met zo'n beest!! Haha!
ze zijn soms zo }>
lachen man...
nu heb ik een paard, en er zijn geen shetjes bij ons.... Huilen Huilen
niet dat ik nu nog zou gaan rijden met zo'n beest, maar af en toe een stukie over het erf, geweldig!!!!!!!!!!!!!11 Haha! Party!!

pokemon

Berichten: 88
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 23:59

iedereen ksan opmeen sjetlandur rijden zijn beren sterknik zag laatst een meisje van wel ronde de 120 klio schat ik en die zar wre ook even op dus dat kan allemala ook kindren hoor

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 09:52

Een meisje van 120 kg op een shet????? Die shet zakt toch door??!!
Je kunt alles met een shet doen maar als je al boven de 100 kg weegt dan kun je beter een groot paard kopen. Er zijn al genoeg mensen die een shet hebben en er op rijden, bewijs genoeg!! Het ligt volgens mij eerder aan wat je weegt dan hoelang je bent.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 12:09

ik blijf erbij dat ik dat dus echt belachelijk vind.. 120 kilo op een shet.. kom op zeg!! Dat vind ik dus echt niet kunnen... Je kan mij niet vertellen dat zo'n shetje daar plezier in kan hebben...

Onderschriftloos :Y)

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 12:13

Hey Fredlover,kijk is naar de naam wie dat geschreven heeft...POKEMON... Scheve mond Knipoog

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 12:14

Buitenzorg schreef:
Heerlijk, deze discussies! Er zijn er over dit onderwerp al zoveel geweest en idd liggen de meningen ver uit elkaar!

Te zwaar ben je niet zo snel voor een shet, (ze dragen de helft van hun eigen gewicht)

Even een verbetering,als ze 2x hun eigen gewicht zouden kunnen dragen zou er iemand van 300/400 kg op kunnen Scheve mond Ze kunnen wel 2x hun eigen gewicht trekken,maar echt niet dragen!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 12:16

fred lover schreef:
ik blijf erbij dat ik dat dus echt belachelijk vind.. 120 kilo op een shet.. kom op zeg!! Dat vind ik dus echt niet kunnen... Je kan mij niet vertellen dat zo'n shetje daar plezier in kan hebben...


Dat geloof je toch niet echt! Haha! Komop zeg haha, is verdorie door POKEMON geschreven...

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 12:17

Sunnylover"]
[quote="Buitenzorg schreef:
Heerlijk, deze discussies! Er zijn er over dit onderwerp al zoveel geweest en idd liggen de meningen ver uit elkaar!

Te zwaar ben je niet zo snel voor een shet, (ze dragen de helft van hun eigen gewicht)

Even een verbetering,als ze 2x hun eigen gewicht zouden kunnen dragen zou er iemand van 300/400 kg op kunnen Scheve mond Ze kunnen wel 2x hun eigen gewicht trekken,maar echt niet dragen!
[/quote]

Ze kunnen de helft dragen, Buitenzorg bedoelde ook trekken.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 12:26

Boos! 120 kilo Boos! Ik hoopt tog wel dat je 1000 kilo overdrijft Frusty Dat kan tog niet er er nog om gaan lachen ook Frusty Lips are sealed Tssssss. Niet normaal ik reed met mn 48 kilo en ik ben 1.60 ook op een shet maar dat is veel ichter, das is zo gaaf op een shet dat je denk ik te lang doorgaat met het rijden. We hadden zoveel lol met haar, maar als ik zwaarder zou worden zou ik vrijheidsdresseur gaan doen, we gingen altijd rache en springen over een lijding Haha! hihihih maaar niets dat haar schade toe zou doen goed in en uit stappen ik denk dat veel mensen dat niet doen een shet is ok een dier die goed behandeld moet worden en zeker geen spellgoed. Maar ze komen gowec voor zichzelf op Extreme duivel whahahhaa
Maar shetties zijn echt cool dus nog veel plezier want het kan nog wel Haha! Het is een allen geen gezicht Clown Maar daar trok ik me niets van aan en moet ji ook niet doen Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 14:04

Sunnylover"]
[quote="Buitenzorg schreef:
Heerlijk, deze discussies! Er zijn er over dit onderwerp al zoveel geweest en idd liggen de meningen ver uit elkaar!

Te zwaar ben je niet zo snel voor een shet, (ze dragen de helft van hun eigen gewicht)

Even een verbetering,als ze 2x hun eigen gewicht zouden kunnen dragen zou er iemand van 300/400 kg op kunnen Scheve mond Ze kunnen wel 2x hun eigen gewicht trekken,maar echt niet dragen!
[/quote]

Dat staat er toch ook niet?
Beetje lezen graag

littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 14:06

Zoals er al is verteld maakt de lengte niet zo veel uit , ja kweet het ziet er niet uit. Maar je moet vooral kijken naar je gewicht.
Maar het aller belangrijkste waar je naar moet kijken is je shet, alleen daar aan kan je zien of je te zwaar bent of niet!
Nee hij zal niet gelijk door z'n benen zakken, maar wanneer je je shet vooruit moet meppen moet er toch echt wel een lampje gaan branden dat je te zwaar bent.

Maar sommigen zeggen dat jullie last hebben van je benen. Maar hier heb ik zelf nooit last van, terwijl ik m'n beugels gewoon op de goeie maat heb.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

Vasco

Berichten: 444
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Steenwijkerwold (bij Steenwijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 20:08

Ik vind dat je best op je shetje kunt rijden met plezier. Ik zelf heb een Shetlandertje van ong. 88 of 90 cm en die wil soms niet, maar als ze op bepaalde paden komt dan weet je niet meer wat ze wil dan wil ze alleen keihard crossen dus dat is gewoon soms geen zin. Maar ik heb ook nog verzorgshetjes en daar zijn 2 grote en 1 behoorlijk kleine bij die eene is denk ik wel 80 cm. Daar rijd een ietsje kleinere vriendin van mij op en die pony is gek op rijden en dan rij ik op de wat grotere shet ong. 1 meter en dan gaan ze altijd keihard door het bos heen zonder problemen. Over mening dat Welshjes sterk zijn ben ik het ook niet eens. Sommige Welshjes zijn juist minder sterk. Dat zijn echt van die pronk/show ponytjes die hebben behoorlijk dunne beentjes. Zelf heb ik een Welshje van 1.20 dat wel sterk is. Maar jullie mogen jullie eigen mening hebben maar ik zeg dit er reed een keer een meid van zo'n 70 kilo op mijn shet en mijn shet ging nog vrolijk draven omdat ze er zin in had (maar ik wil haar er nooit en never meer op!!!!) Ga gewoon met je shet rijden en heb plezier.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Beeker en 40 bezoekers