's avonds het meeste voer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

's avonds het meeste voer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-02 20:04

Ik als ergens op het internet dat een paard in min. drie maaltijden moet gevoerd worden en 's avonds het meest.
Klopt dat? Is het avondmaal de belangrijkste maaltijd voor een paard?

Aan de ene kant zou je zeggen: "ja, hij moet er nog een hele nacht mee doorkomen" maar aan de andere kant is bij mensen het ontbijt belangrijker dan het avondmaal. Uit het ontbijt put de mens en misshcien ook het paard (?) de kracht vor de rest van de dag.
Om te slapen hoef je toch niet zoveel energie te hebben? Gaan slapen met een volle buik kan toch ook niet prettig zijn?

Ik weet het niet meer... jullie?


Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 22:07

Ik heb idd ook geleerd dat de avond maaltijd de grootste moet zijn, omdat daarna de langste rust-periode volgt om te verteren!!!
(zo staat het in de leerboeken van de FN Lachen !)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 22:17

ik ga met sterre mee en bovendien heeft hij 's avonds nog een boel te knagen.
brok krijgen ze 's morgens net zoveel als overdag en dan 's avonds een boel hooi

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 22:19

Tja, het ligt er aan hoe laat je voer... Voor je om 6 uur 's ochtends, en om 10 uur 's avonds, dan is de periode na de ochtend langer als de nacht.

Ik voer om 8 uur 's ochtends, om 3 uur 's middags en nog een keer om 9 uur 's avonds. Ik geef telkens even grote porties. Tussendoor krijgen ze dan nog hooi.

Het is niet zo dat het alleen goed is om 3 x per dag te voeren, 2 x per dag is ook goed. Maar hoe meer (kleine) porties op een dag, hoe beter! Ideaal zou het zijn als een paard 6x per dag een portie zou krijgen, maar helaas is dat voor vrijwel iedereen onmogelijk.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 73 bezoekers