wat voor merkzadel hebben jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
renee_m

Berichten: 730
Geregistreerd: 23-02-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 20:08

ik heb ook een aingley dressuurzadel.........kei fijn Haha! Pling

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 20:49

Ik heb sinds een paar weken een zadel voor mijn nieuwe paard.
Het is een Wintec, vzh-zadel 17,5 inch.
Ik wilde eerst voor een tweedehands Kieffer gaan, past vaak ook goed op paarden met hoge schoft (die van mij dus), maar dan moet je vaak nog extra de kussens opvullen en noem maar op, ben je even duur uit.
Een Kieffer gaat over het algemeen langer mee dan een Wintec, maar als je een Kieffer 2e hands koopt heft dat elkaar weer op dus tja.

Nadeel van Wintec: het is kunststof en gaat niet zo lang mee als een leren zadel, een jaar of tien denk ik.
Voordeel van Wintec:
Ik heb een zadelmaker laten komen, en bij Wintec zitten drie verschillende boommaten, kun je vervangen, en natuurlijk de ruimte voor de hoge schoft bij dit zadel.
Verder is de buitenkant van een soort kunstsuede, waardoor je extra stevig zit. En het zadel zit ook zacht!
Er zitten ook afneembare 'steunen' voor onder de kniewrongen bij (fijn voor dat beetje 'extra' bij je knieën).

Voor mijn paard dat nog maar net bereden is zeg maar, en nog wel eens lekker bokt of opzij springt }> , vind ik het een heerlijk zadel!

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 21:00

ik heb op mijn eigen paard een merkloos springzadel, zit echt super bij de sportwinkel bij de arena vandaan voor niet al te veel geld.

en voor dressuur een kieffer wien maar deze ligt niet fijn op mijn paard dus wil een andere.... misschien een kn, daar zit je lekke vast in!

en dan heb ik nog een oud passier spring zadel op mijn fjord, zit ook super.
en de rest merkloos en 1 wintec maar die wil ik verkopen...

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 21:19

Kieffer Lusitano dressuurzadel, extra diepe zit en veel kniewrong.
Zit super lekker!! Tong uitsteken

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 00:02

Nouja, dan zal ik ook nog maar even.
Ik heb nu een JC dresuur (Grand Granat), ben ik tevreden mee. Goede prijs-kwalitiet verhouding, ik geef toe, geen géwéldig zadel, maar zit prima en blijft mooi. Ik kan m'n benen ook niet stilhouden, maar dat ligt niet aan m'n zadel Haha! .

Hiervoor had ik een Merovech en daar ben ik veel minder over te spreken (ook wel verkocht onder merknaam Rocky). Achteraf gezien lag het niet zó mooi op de mijne. Toen ben ik dus naar een dressuur gegaan en heeft m'n broertje de Merovech overgenomen (ligt op zijn pony wel goed, gecontroleerd door zadelmaker). De Merovech is nu denk ik 4 jaar oud en 'verzakt' helemaal op de zit. Je ziet de boom er doorheen (echt! niet overdreven). Hij is vorige maand teruggeweest naar de fabriek, maar weer teruggekomen, hij zou gerepareerd zijn, maar er is iig niet veel verandert. Volgende week gaat dat ding dus weer linea recta terug naar de fabriek.
Op het paard dat ik voor de buurman rijd ligt ook een Merovech die gewoon niet super past en tsja, het zit gewoon niet geweldig.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 17:02

Ik heb een Kentaur dressuurzadel. Van een duitse frabrikant.
17 inch, zeer diepe zachte zit met lange zweetbladen, en dikke kniewrongen met terug gesneden kamer.
Echt een geweldig lekker zadel, iedereen die erop zit vind het een heerlijk zadel. Ligt goed op elk soort paard, van dunne arabieren tot brede KWPN-ers. Het zadel kost nieuw ongeveer FL 2300,- en is tweedehands bijna niet te verkrijgen..
( waarschijnlijk omdat iedereen het zo'n heerlijk zadel vind, dat ze het nooit weg doen Haha! )

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 18:12

Ik heb een Kieffer Lech Profi en ik ben er super tevreden over!