maanogen horen toch bij tinkers??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

maanogen horen toch bij tinkers??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-02 09:57

dit stukje vond ik op een tinkersite;

Ogen; moeten donker van kleur, helder, open en weid uit elkaar geplaatst zijn. Het fokken van Irish Cobs met maanogen wordt niet aangemoedigd..

Maar ik dacht juist dat maanogen bij tinkers hoorde, waarom willen ze dat dan liever niet hebben?? Verward

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 09:59

Voor zover ik weet horen maanogen niet standaard bij een Tinker hoor. Je ziet er wel eens één, maar veruit de meerderheid heeft ze niet.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 10:54

hoort niet standaard, maar het ned. stamboek staat ze wel toe geloof ik, en het irisch cob stamboek weer niet. dat is het verschil.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 11:07

ligt eraan via welk stamboek je wil kijken. het ICS (irish cob society) wil liever geen maanogen (en ramshoofden) maar neemt ze wel op alleen krijg je dan een blauw paspoort. het NST (nederlands stamboek voor tinekrs) maakt het niets uit of je paard maanogen heeft of een ramshoofd.
meer info op www.tinkerstamboek.nl of www.ics.nl

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anja_96, Antheman, Groetje, IASCrawler, Marjelle1992, schumiegirl, Trendiction, VWestra en 94 bezoekers