Waar volg ik een goede opleiding tot hoefsmid?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Waar volg ik een goede opleiding tot hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-02 22:46

Hai, ik wil na mijn HAVO (ik zit nu in de vierde klas) de opleiding tot hoefsmid volgen. Ik heb verder nog geen folders binnen over de opleiding, en had een paar vraagjes. Misschien dat één van jullie deze kan beantwoorden.

* Is de opleiding alleen in Deurne te volgen, of kan het ook ergens in de buurt van Rotterdam? Ik heb overigens meerdere keren, ook hier op Bokt, gehoord dat de kwaliteit van de opleiding niet echt goed in verhouding staat met de prijs. Geld dit ook voor de opleiding tot hoefsmid?
* Is het een MBO of HBO opleiding? Maakt mij niet veel uit, ik kan dadelijk allebei doen, maar MBO is natuurlijk wel wat makkelijker Schijnheilig
* Hoe lang duurt de opleiding?

Dat was het weer, ik hoop dat jullie me hier een beetje me op weg kunnen helpen. Ik ga de opleiding sowiezo doen, al moet het in Deurne.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 20:18

ik weet van een vriend van me die gaat elke donderdagavond naar baarle doe ik geloof dat het in limburg ligt en daar volgt hij een opleiding tot hoefsmid.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 21:35

Misschien weet je eigen hoefsmid hier iets meer over?
Leuk dat je hoefsmid wilt worden, er zijn er niet zoveel, dus elke persoon die het beroep uit wil gaan oefenen is meegenomen!
Ikzelf heb een hoefsmid die erg veel geduld met moeilijke paarden heeft, en ook veel artikelen leest over nieuwe methoden of nieuwe ontdekkingen over verschillende soorten hoef- en been-problemen.
Hij blijft redelijk 'up-to-date' om het zo maar te noemen.
Bevalt dus uitstekend!
Lijkt me een heel interessant beroep.

Ik geloof dat op http://paarden.pagina.nl iets meer stond over opleidingen enz.?
Maar of daar ook een site bij stond over hoefsmid-opleiding weet ik niet.
Misschien nog info bij www.horses.nl of www.hoefnet.nl ?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-02 00:09

Ik heb geen eigen hoefsmid Haha! Die heb ik over een maand of 3, wanneer we op zoek gaan naar een toffe quarter Lachen