Lijnzaad (brokken) van Mijten.... Hoe gebruiken? :o

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mi_Amore

Berichten: 14838
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Lijnzaad (brokken) van Mijten.... Hoe gebruiken? :o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 17:45

Hey,

ik heb net een doos van 3kg lijnzaad van het merk Mijten cadeau gekregen, maar weet eigenlijk niet hoe ik het Amore moet geven Moet je dat natmaken zoals bietenpulp of gewoon zo droog geven? Moet dat bij het gewone eten bij of als tussendoortje? Ik weet alleen dat je het elke dag zo'n 100 gr moet geven...

Help aub

xxx

Mi_Amore

Berichten: 14838
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Lijnzaad (brokken) van Mijten.... Hoe gebruiken? :o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 16:31

Niemand ?

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Lijnzaad (brokken) van Mijten.... Hoe gebruiken? :o

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 17:35

zijn het echt zaadjes?

dan moet je die eerst koken, ongeveer 80 gram per paard, niet vaker dan 1x per vijf dagen anders is t niet zo goed voor de darmen.( omdat het licht laxerend werkt krijgt je paard anders zogenaamde luie darmen)

lijnzaad moet je met een behoorlijke laag water opzetten, en ongeveer een half uurtje zachtjes laten pruttelen, de zaadjes breken dan open en krijg je een hele vieze slijmmassa, niet erg want juist dit slijm is heel goed voor je paard.

even af laten koelen en de meeste paarden vinden het heerlijk!

zijn het geen zaadjes dan denk ik even contact openen met de Mijten zelf, die weten vast wel hoe het moet....

Mi_Amore

Berichten: 14838
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Lijnzaad (brokken) van Mijten.... Hoe gebruiken? :o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 17:39

Het zijn geen zaadjes, het ziet eruit als biks, maar dan kleiner. Het zijn precies kleine staafjes.

Er staat niks op de doos van koken of laten weken ofzo Ik ken iemand en die geeft dit elke dag aan haar shet.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Re: Lijnzaad (brokken) van Mijten.... Hoe gebruiken? :o

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 18:37

Dagelijks een flinke schep door het voer, vinden ze heerlijk!
Vaak zit er een maatschepje bij, maar twee maal daags een volle eetlepel kan ook volstaan.
Niet koken, gewoon zo geven.
Eet smakelijk!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Lijnzaad (brokken) van Mijten.... Hoe gebruiken? :o

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 18:41

Gewoon zo voeren. Tot een week geleden kende ik het spul ook niet, maar ik heb 4 falabella's staan die het van hun eigenaar mee gekregen hebben.

Ik vind het wel handig .

Ik moet eventjes op zoek of het hier in de buurt te krijgen is en hoe duur het is, anders is het nog wel een handige vervanging van zonnebloem of lijnzaadolie(wat zo lastig voert als je je shetlander eigenlijk geen brok bij wil voeren maar toch wilt helpen met verharen).

Mi_Amore

Berichten: 14838
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Lijnzaad (brokken) van Mijten.... Hoe gebruiken? :o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 18:43

Bij ons is het €4 voor een emmer van 3 kg. Alvast bedankt We voeren Amore nu elke dag 100gr tussen haar hooi en haar sportmix in.

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Re: Lijnzaad (brokken) van Mijten.... Hoe gebruiken? :o

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 19:33

Ik geef mijn paard ook 100 gram lijnzaadbrokken per dag.
Hier kost het 6,25 voor een emmer van 3 kg.

Coentjuh

Berichten: 9842
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 18:18

Oud topic, I know maar ik heb deze ook (denk ik), die van Hippalgo/Mijten 3 kg emmertje, voorgekookt lijnzaad.

Ik weeg meestal af met mijn weeglepel op batterijen die natuurlijk wel eens op zijn en geen nieuwe batterijen bij de hand. Dus al diverse malen gekeken naar dat stomme maatschepje wat er bij zit/hoort met 5-10-15-20-25-30 maar ik snap er echt helemaal niets van? Vol schepje komt in ieder geval niet overeen met 30 gram.

PS. Ik weet dat ik natuurlijk kan wegen met de weeglepel hoeveel er in zo'n maatschepje gaat... maar ik wil natuurlijk weten hoe de vork in de steel zit.

Coentjuh

Berichten: 9842
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Re: Lijnzaad (brokken) van Mijten.... Hoe gebruiken? :o

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 19:56

Inmiddels erachter gekomen dat weeglepel niet doet wat tie moet doen. Dus ik gok dat die 30 gewoon 30 gram moet wezen.