wedstrijden: ik moet echt alles weten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

wedstrijden: ik moet echt alles weten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-02 11:07

ik wil binnen kort mijn eerste officiele wedstrijd gaan rijden. (ik heb alleen nog maar onderlinge wedstrijden gereden)
maar nu hebt ik heel veel domme vragen, hebben jullie antwoorden?
stap voor stap.

1. je wilt naar een wedstrijd, moet je dan gewoon de wedstrijdsecrtariaat van je club bellen en zeggen dat je naar die en die wedstrijd wil?

2. je gaat op weg naar je wedstrijd, hoe weet je waar je moet zijn? waar de manege staat?

3. je bent op het terein, hangen er dan lijsten ofzo waar op staat in welke ring je moet rijden enzo?

4. nadat je je proef hebt gereden, zadel je af, paard in de trailer, moet je dan gewoon wachten op de prijsuitreiking? hoelang duurt dat ongeveer? ik hou er niet zo van als mijn pony helemaal alleen in de trailer staat en dat ik weg ben. dat vertrouw ik niet echt.

5. krijg je bij de prijs uitreiking ook meteen je "briefje" terug met je cijfers enzo? (lijkt me wel)

6. hoelang ben je gemiddeld weg als je op wedstrijd gaat?

7. omdat je lang weg bent, wat moet je dan allemaal mee voor je paard? hooinet, emmer, welke dekens wat nog meer?

Misschien hebben jullie nog een goede tip?

alvast heel erg bedankt.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Re: wedstrijden: ik moet echt alles weten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 12:03

Stacy S schreef:
ik wil binnen kort mijn eerste officiele wedstrijd gaan rijden. (ik heb alleen nog maar onderlinge wedstrijden gereden)
maar nu hebt ik heel veel domme vragen, hebben jullie antwoorden?
stap voor stap.

1. je wilt naar een wedstrijd, moet je dan gewoon de wedstrijdsecrtariaat van je club bellen en zeggen dat je naar die en die wedstrijd wil?
Inderdaad, je gaat belt dan gewoon de persoon in kwestie op en zegt waar je je voor wilt inschrijven. Let wel op de sluitingsdatum. Tevens is het in het winterseizoen vaak zo dat er wachtlijsten zijn

2. je gaat op weg naar je wedstrijd, hoe weet je waar je moet zijn? waar de manege staat?
Je vraagt aan mensen van de rijvereniging, gebruikt een routeplanner of een kaart, belt er van te voren heen of wat dan ook.

3. je bent op het terein, hangen er dan lijsten ofzo waar op staat in welke ring je moet rijden enzo?
Vaak heeft iemand van het wedstrijdsecretariaat van je rijvereniging van te voren al een startlijst. Die kun je vragen, anders weet je immers niet hoe laat je moet starten. Tevens hangen er vaak wel papieren, waarop staat welke proef je rijdt, in welke baan en hoe laat ongeveer.

4. nadat je je proef hebt gereden, zadel je af, paard in de trailer, moet je dan gewoon wachten op de prijsuitreiking? hoelang duurt dat ongeveer? ik hou er niet zo van als mijn pony helemaal alleen in de trailer staat en dat ik weg ben. dat vertrouw ik niet echt.
Hoe lang een prijsuitreiking duurt hangt af van het aantal deelnemers. Stel er zijn 20 deelnemers.. jij rijdt als eerste.. dan kan het nog even duren voor alle deelnemers zijn gestart en de prijsuitreiking is. Maar rijdt jij ergens aan het einde van die 20, dan hoef je maar even te wachten. Je kunt uiteraard ook weggaan en evt. de prijs later op halen. Ik weet overigens niet wat er gebeurd als je de prijs laat liggen en niet ophaalt


5. krijg je bij de prijs uitreiking ook meteen je "briefje" terug met je cijfers enzo? (lijkt me wel)
Ja, die krijg je meteen terug.

6. hoelang ben je gemiddeld weg als je op wedstrijd gaat?
Dat hangt er helemaal vanaf hoe lang je reistijd is, hoe lang je doet over opzadelen enz., hoe lang je moet inrijden, hoe lang je uitstapt, hoe lang je evt wacht en wat je reistijd terug is.

7. omdat je lang weg bent, wat moet je dan allemaal mee voor je paard? hooinet, emmer, welke dekens wat nog meer?
Wij nemen altijd mee: Poestartikelen, hooinet, hooi, emmer, zweetmes, schaar, wedstrijd tenue, harnachement, zweetdeken en de normale staldeken.

Misschien hebben jullie nog een goede tip?
Het is heel leerzaam om ook de andere deelnemers in je rubriek te zien rijden. En probeer niet te nerveus te zijn (makkelijk gezegd)

alvast heel erg bedankt.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 12:17

Even een aanvulling op puntje 1:
Vaak hangen op opgaveformulieren bij je club of kun je op het secretariaat van je eigen club je startcoupon inleveren.

Nog even dit:
Neem altijd je paardenpaspoort, stamboekpapier, startkaart deel 1 en 2 mee en een extra startcoupon, je proevenboekje en extra halster met touw mee.

Ik rijd ook pas sinds kort wedstrijden, en als het lukt allemaal best. Ik moet trouwens altijd alleen op pad, dus heb ook nog de stress van et zoeken naar een voorlezer, erg hoor...

Succes ermee.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Re: wedstrijden: ik moet echt alles weten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 12:51

Honeybee"]
[quote="Stacy S schreef:
Ik weet overigens niet wat er gebeurd als je de prijs laat liggen en niet ophaalt[/b]
dan word - de prijs door iemand anders van de club opgehaald
- of de prijs wordt opgestuurd naar de secetaresse van de club.
.
[/quote]

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: wedstrijden: ik moet echt alles weten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 13:20

ik wil binnen kort mijn eerste officiele wedstrijd gaan rijden. (ik heb alleen nog maar onderlinge wedstrijden gereden)
maar nu hebt ik heel veel domme vragen, hebben jullie antwoorden?
stap voor stap.
domme vragen zijn er niet hoor!!
1. je wilt naar een wedstrijd, moet je dan gewoon de wedstrijdsecrtariaat van je club bellen en zeggen dat je naar die en die wedstrijd wil?
als je een startkaart hebt krijg je ook het blad paard en sport.
achterin staat een kalender met alle wedstrijden van Nederland je zoekt er 1 of meer uit waar je wilt starten.
achter de plaats staat een telefoon nr wat je opbelt je vraagt dan of er nog plek is in je klasse en waar je de coupons op kan sturen dit omdat veel wedstrijden eerder sluiten ivm teveel deelname


2. je gaat op weg naar je wedstrijd, hoe weet je waar je moet zijn? waar de manege staat? dat kun je meteen vragen als je belt maar in de regio apeldoorn is het de gewoonte dat men je een startlijst stuurt of een boekje daarin staat vaak ook de route

3. je bent op het terein, hangen er dan lijsten ofzo waar op staat in welke ring je moet rijden enzo? ja en vaak krijg je dat van te voren al thuis gestuurd

4. nadat je je proef hebt gereden, zadel je af, paard in de trailer, moet je dan gewoon wachten op de prijsuitreiking? hoelang duurt dat ongeveer? ik hou er niet zo van als mijn pony helemaal alleen in de trailer staat en dat ik weg ben. dat vertrouw ik niet echt.als het lang duurt ga ik af en toe kijken en anders wandel ik eerst met hem.
vaak is de uitslag zo'n 15 min nadat de laatste van jouw ring is geweest.
als het niet al te ver weg is en ik start als 1 van de eerste breng ik het paard tussendoor nog wel eens naar huis


5. krijg je bij de prijs uitreiking ook meteen je "briefje" terug met je cijfers enzo? (lijkt me wel) ja

6. hoelang ben je gemiddeld weg als je op wedstrijd gaat?
ligt eraan waar je start ik ben wbt rijden vaak al een uur bezig (losrijden en uitstappen)soms ben ik maar 3 uur weg soms ook de hele dag
7. omdat je lang weg bent, wat moet je dan allemaal mee voor je paard? hooinet, emmer, welke dekens wat nog meer? acedern voor wondjes een hooinet emmer voor water en als ik echt de hele dag weg ben neem ik ook brokken mee.
de spullen die je nodig hebt voor het rijden en borstels.
Ik heb altijd een zweetdeken op als het koud is soms 2 over elkaar in de zomer heb ik een vliegendeken op of een zomerdeken bij redelijk koud weer

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 13:34

Wat betreft startlijsten e.d. ligt het er ook een beetje aan hoe het bij jouw vereniging is georganiseerd. Als er bij jullie vereniging vanuit het wedstrijdsecretariaat ingeschreven wordt, krijgt alleen het wedstrijdsecretariaat van jullie vereniging startlijsten c.q. boekje.
Ik zelf stuur altijd een gefrankeerde aan mijzelf geadresseerde envelop mee en dit werkt uitstekend moet ik zeggen.

Wat betreft de prijsuitreiking: als je er zelf niet bent en je hebt ook niemand geregeld, vervalt de prijs aan de organiserende vereniging!
In het geval van een beker is dit niet zo erg, maar als er geldprijzen zijn, lijkt me dit behoorlijk balen.

Voor de rest sluit ik me aan bij het bovenstaande.