'baard'haren verwijderen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 13:56

Je kunt die haren ook gewoon laten zitten. Ze hebben dus nog steeds een functie: die haren worden gebruikt om bijvoorbeeld in het donker te voelen.
bovendien heb ik nog nooit meegemaakt dat de jury minder punten geeft omdat die haren er nog zitten. Ik krijg bijvoorbeeld standaard een 8 voor de verzorging en nogmaals ik knip die haren nooit.

anya


Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 14:02

Oh sorry hoor maar ik heb er zo'n hekel aan als mensen hun paard helemaal verknippen. Hup die manen moeten korten, oren mag geen haar inzitten, baard mag helemaal niet, korte staart, sok wordt wegegschoren, het is geen opmaak-pop!!

Sorry hoor... ik weet ook wel dat dat voor wedstrijden is, maar een pard is een paard laat hem dan dat ook gewoon zijn

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 17:38

Ik zou ze niet in de brand steken. Ik heb dat 1 keer gedaan, ik vond het doodeng, het ging echt als een lopend vuurtje. Ik knip ze altijd, als je daar veel tijd voor neemt en het precies doet, is het net zo mooi als scheren. BIj mijn vorige pony knipte ik het altijd. mensen dachten dat ik het schoor, omdat het zo netjes was. Maar die pony en een scheerapparaat..................... Dat was ruzie

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 18:40

Anya schreef:
Je kunt die haren ook gewoon laten zitten. Ze hebben dus nog steeds een functie: die haren worden gebruikt om bijvoorbeeld in het donker te voelen.
bovendien heb ik nog nooit meegemaakt dat de jury minder punten geeft omdat die haren er nog zitten. Ik krijg bijvoorbeeld standaard een 8 voor de verzorging en nogmaals ik knip die haren nooit.

anya


Ben het helemaal met je eens, die haren zitten er niet voor niets!
In de beste paardenboeken staat er duidelijk dat je dat nooit mag doen, en zelfs de beste ruiters doen het?!
Bovendien weet iedere ruiter dat ook maar het kleinste vlametje in een stal gevaarlijk kan zijn, maar bij het paard zelf niet?? Kom op zeg!

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 22:40

Het gaat er niet om of je haren wel weg zou moeten halen, of lekker laten zitten, maar de manier waarop je de haren onder de kaak weghaalt. Knipoog

Wij knipten ze gewoon weg met een toiletteerschaar, en ik vind het er niet onnatuurlijker uitzien dan paarden waarbij het weggebrand wordt. Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 23:00

Er ontgaat hier een aantal mensen welke haren eigelijk bedoeld worden.
Niet de voelsprieten (hahaha, net een slakje! Haha! ) maar de haren onder de kaak/kin van het paard. Sommige paarden hebben daar nogal een baardje hangen namelijk.
Persoonlijk vind ik het niet mooi, maar soms kan het ook lastig zijn met bv. de neusriem. Berber bv. heeft daar nogal een bos, zelfs in de zomer heeft ze daar behoorlijk lange haren.

In de winter laat ik ze zitten, ze hebben dan toch al zo veel haar Haha! , maar zomers wordt alles weggeknipt. Weg ermee, ze zien er niet uit. Van die grote hoofden, met al dat haar Lips are sealed
Ik doe dus met een toiletteerschaar. Ik doe de schaar "open" en beweeg hem voorzichtig over de kaak. De haren die uitsteken komen dan te voorschijn en knip ik af.

Ik ken een paard met erg slechte ervaring met dat branden. Zou ik persoonlijk nooit durven! Dan maar wat langer met de schaar!
(tondeuze heb ik niet, vandaar)

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

nee het is mij niet ontgaan welke haren je bedoeld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 23:56

Voor alle gelaatsharen van paarden onder de kin, voelsprieten etecetera geldt: gewoon lekker laten zitten. Het heeft echt een functie. Je kunt het niet mooi vinden, dat is wat anders. Daarom worden ze ook zo vaak weggeschoren. Maar zitten laten is echt voor het paard fijner.

Anya

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 01:28

Ik dacht indd het verkeerde(de voelsprieten dus), en ik heb ook vaak paarden gezien waarbij dat weg was, maar weg "BRANDEN"!

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 15:16

Wij branden ze wel gewoon weg. Schaar duurt errug lang. Net wat iemand anders al zei: hun huiden verbranden niet hoor!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, ComscoreBot, Nowiexx en 102 bezoekers