sedalin of ander kalmeren middel, hoe zat het ?

Moderators: SayaJones, Apple, Neonlight, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

perdi

sedalin of ander kalmeren middel, hoe zat het ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-05 00:16

Hallo, ik heb mij aangemeld want ik zit met een vraagje.
Ik weet dat er iets wat met Sedalin, mocht dat niet meer verkocht worden of wat was er mee? Nu weet ik ook dat een paardentandarts niet bevoegd is om hetzelfde kalmerende middel te gebruiken als bijv een dierenarts doet in stress situaties.
Welk middel is goed om je paard rustig te houden in zo'n zenuwachtige situatie? Of wat zou je anders aanraden?
De vorige keer dat de tanden van mijn paard geveild werden raakte ze nogal in de stress, gelukkig werd dat toen door een da gedaan die besloot mijn paard te kalmeren door haar iets te geven. Na uiteraard eerst vanalles te hebben geprobeert. Nu is die da niet meer en moet ik dus naar de paardentandarts.

Maaike14

Re: sedalin of ander kalmeren middel, hoe zat het ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 07:20

ken je niemand die toevallig nog wat sedalin heeft. De dierenarts heeft het ????? volgensmij ook maar dat weet ik niet zeker. de vorige eigenaar van mijn paarden had nog 2 spuiten:P

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 07:31

Sedalin is inderdaad uit de handel. Er is wel een goede vervanging op de markt, gewoon verkrijgbaar bij je ruitersportzaak. Het middel heet Tranquigel.

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 08:54

Simmie schreef:
Sedalin is inderdaad uit de handel. Er is wel een goede vervanging op de markt, gewoon verkrijgbaar bij je ruitersportzaak. Het middel heet Tranquigel.

Bevat zelfs dezelfde stoffen als Sedalin, heeft alleen een andere naam gekregen.
Zo gaat dat in de farmaceutische industrie: weelderige handel in productlicenties

perdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-05 09:16

Oh super, dank je wel. Weet je precies de reactie van het paard, wordt hij daar heel suf van? en hoelang moet je daarna wachten met erop rijden?

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 09:18

wordt er wel kalmer door maar is per paard verschilt hoe de reactie is. Die dag sowieso niet meer rijden en de dag erna bij voorkeur ook niet of heel rustig

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 09:27

Wij gebruiken meestal maar de helft of 3/4 van de aanbevolen dosering, afhankelijk van het paard (ene paard reageert minder goed dan het andere) en de situatie waarvoor het wordt gebruikt.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie