all-weather deken of zoiets...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-01 12:33

Hallo allemaal, even een vraagje aan jullie:

Omdat Minne z'n stalletje op last van de gemeente waarschijnlijk weggehaald moet worden, wil ik een goede deken aanschaffen, waar hij in weer en wind, dag en nacht mee buiten kan staan en waar hij ook nog een beetje warm en droog onder blijft. Nu is Minne niet zo'n fan van dekens, dus het moet wel een stevige, beetje vandaalbestendige deken zijn.

Ik vroeg me af of jullie goede of misschien juist slechte ervaringen hebben met bepaalde dekens en/of merken en wat jullie zouden doen, een complete waterdichte all-weather deken, of een dunne regendeken, die ik naar gelang nodig over een zomer-, tussen- of winterdeken kan doen..???

Ben benieuwd, alvast bedankt voor jullie tips.

Groetjes Marijke


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 12:42

Ik heb de meeste dekens van Harry's Horse, omdat die goed betaalbaar zijn en een mooie pasvorm hebben. Maar beide paarden van ons zijn geen "slopers" dus ik weet niet of ze ook echt scheurvast zijn...
Sonja

Ineke2

Berichten: 33039
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 13:48

Misschien je een zogenaamde "hengstendeken" proberen?? Die zijn nog steviger en scheurvaster dan "normale" dekens.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 16:01

Een new-zealand deken misschien??? Die zijn geschikt voor de grootste slopers en geschikt voor weer en wind. Niet echt goedkoop, maar je hebt wel een superdeken.

En als het echt koud is, dan kun je er toch een onderdeken onder doen?
Net als sonja vind ik die harry's horse dekens ook erg fijn en betaalbaar, maar echt bestand tegen slopers zijn ze helaas niet...
Succes ermee!!!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 16:19

Pie heeft een all-weather deken, en ik heb er goede ervaringen mee. Hij doet er al twee jaar mee en het ziet er nog goed uit en is nog waterdicht. Ook warm genoeg.
Daarnaast zou je voor de zomer eventueel een waterdichte dunnere deken kunnen kopen. Je kunt ook maar één sterke dunne deken kopen en in de winter er een onderdeken bij doen, maar ikzelf vind dit vrij lastig, en als je paard een sloper is weet ik niet of die onderdeken lang goed blijft? Veel succes met beslissen! Groetjes, Dorine.

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 17:09

Wat betreft de sloper heb ik een truc geleerd die ik je graag wil vertellen ,je moet de deken waar hij vastpakt insmeren met spul tegen loopsheid van honden .Lijkt smerig maar help voortreffelijk .
Mijn paarden staan ook altijd buiten (ze kunnen naar binnen als ze dat willen maar dat doen ze nooit alleen om te eten ).In september (om de vacht niet te dik te laten worden ) krijgen ze de eerste regendeken op een bucas de laatste tijd .Eerst had ik altijd van die engelse dekens ,die blijven jaaaaaaaaaaaaaaaren goed maar die zijn zo poepie duur dat ik daar maar vanaf gezien heb .Daarna als het wat kouder wordt dan komt er een dikke winterdeken onder op het moment een lavenham en een weather- beerta.Zodra ze door de haren heen zijn gaat er weer een uit .En na de ijsheiligen in mei gaat de laatste weer uit .Ik kan altijd rijden omdat de vacht niet al te dik is en de paarden staan toch altijd buiten .Als ze nat zijn van het rijden ,stap ik ze super lang uit en zijn ze dan nog niet droog dan zet ik ze met een wollen deken soms 2 op stal tot ze droog zijn .Ik heb van die terraslampen op de wasplaats gehangen en daar zet ik ze ook veel onder ,das lekker warm .Allen als het vriest dan zet ik ze s,nachts binnen maar dat is meer voor mijzelf dan dat het echt nodig is .

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 17:11

Lachen Staat hier iemand die dus zweerd bij die New Zealand dekens, haar paard staat de gehele dag buiten en daarbij heeft hij ook een halsstuk om.
Rambo Turnout Wug heb ik zelf en heeft hij wel mee in de gietende regen gestaan en blijft ook goed droog en warm.
Ik gebruik al een poosje een Turnout Lite als zomerdeken en tevens als regendeken.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 11:38

Ik heb zelf een WeatherBeeta, verschillende weatherbeeta's eigenlijk, en die bevallen mij heel goed. Behbalve dat ze af en toe met haar gekke sprongen eens een bilriem kapot trekt is er nog nooit iets kapot gegaan (de ene heeft ze al drie jaar)

Verder hoor ik altijd van iedereen dat Rambo het gewoon is, maar die vind ik zo duuuur...en aangezien ik een heel netjes beschaafd goed opgevoed paardje heb kan ik gewoon zonder.....maar die dekens schijnen echt onverwoestbaar te zijn.

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-01 11:50

Blij, blij, blij.... Party!! Party!! Lachen

Kreeg net een mailtje van een meisje uit Arnhem die nog een waterdichte hengstendeken heeft liggen in de goede maat, in goede staat en ik mag hem eerst passen!!! voor maar 100 piekies.

Bedankt allemaal voor de reacties!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, IASCrawler en 27 bezoekers