Graag jullie mening over dit probleem....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marnixje
Berichten: 17
Geregistreerd: 14-12-01

Graag jullie mening over dit probleem....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-02 16:12

Hallo,

Ik heb een pony en een paard. De pony is al wat ouder en het paard is 6 jaar. Ik heb ze beide al ongeveer 6/7 jaar. Ik geef ontzettend veel om ze, maar er zijn een aantal redenen waarom ik zit te denken om ze te verkopen. Ik wil graag een Fries paard, daar ben ik helemaal weg van!
Ik zet even wat dingen op een rijtje:

- met de pony kan ik zelf niets mee, ze is te klein voor mij geworden
- ik heb niet zo heel veel tijd, ben ook druk met school
- als ik ga rijden dan kan ik er maar 1 meenemen, als ik de 1 meeneem wordt de ander gek en andersom ook
- mijn paarden zijn beide gewend met andere paarden te staan, dus er 1 verkopen lijkt mij ook geen optie


- ze zijn allebei onwijs lief
- ik heb ze al een aantal jaren


Ik zit er over te denken om ze beide te verkopen en een nieuw huis te zoeken waar ze het goed krijgen, en ze af en toe op kan zoeken. Zodat er wat meer mee gedaan wordt en niet alleen met 1 van de 2. Ik ben helemaal weg van Friese paarden en zit er dus ook over te denken om mijn pony en paard te verkopen en voor dat geld een Fries paard te kopen. Een Fries van een jaar of 2 ongeveer. Dan zijn ze nog niet zo vreselijk duur en kan hem/haar dan helemaal naar mijn eigen hand zetten. Overal aan wennen en vertrouwen opbouwen!

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen eigenlijk, ik vind het heel moeilijk.
De moeilijkste keuze is of ik mijn paard en pony moet verkopen....
Ik weet dat dat onwijs moeilijk zal zijn, maar als ik weet dat ze het beter krijgen en veel aandacht en als ik weet dat ze naar een goed huis gaan dan kan ik me daar wel over heen zetten denk ik dan...

Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Alle reacties zijn welkom!
Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen, want ik weet het even echt niet meer...

Bedankt alvast!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 16:19

Wat is eigenlijk jouw doel met rijden? Dat is het belangrijkste. Een fries vind je mooi, maar past een fries bij jou, is een fries het type paard wat jij prettig vind om te rijden, kan een fries hetgeen jij van een paard vraagt? Een paard is meer dan alleen maar mooi he. De pony moet je zowiezo verkopen, dat staat vast. Het is beter voor een paard als er iets mee gedaan wordt, anders takelt hij te snel af. Ze moeten aan de gang gehouden worden. Je zou er een fries bij kunnen kopen, maar ik begrijp dat je maar tijd hebt voor 1 paard. Tja, het is iets wat jezelf moet afwegen. Hoe graag wil jij een fries, en wil jij je andere paard ervoor missen?