Je paard naar buiten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Hoevaak komt je paard naar buiten?

1) Iedere dag een uurtje, soms iets langer.
19 (100%)

Totaal aantal stemmen: 19


Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-02 11:46

Naar buiten versta ik onder het buiten lopen in de bak of wei.
De mijne staan ook altijd buiten, Chester kan sowiso wel tegen een stootje, en Pompidou krijgt dan een lekker winterdekentje op.
Ik vind beweging erg belangrijk voor een paard. Net zoals sociale contacten met elkaar kunnen hebben.


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 12:24

Toon en Kaminka staat zowel in de zomer als in de winter overdag de hele dag buiten. Zomers in de wei en nu in een droge paddock.

Ik heb de pensionstal hierop uitgezocht, ik wil mijn paarden niet de hele dag binnen hebben staan, dus heb ik hier bewust voor gekozen en zou niet anders willen.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 15:25

Cowgirl schreef:
Felix en Danno staan de hele dag buiten ongeacht het weer. Okay bij mega oliebol weer zullen ze wat korten buiten staan maar ze komen er zeker een par uur uit. tenslotte smelten ze niet van een beetje regen.
Zomers staan de 24 uur buiten, ideaal geen uitmest werk Haha!

geen uitmest werk? de wei wordt toch ook wel leeggehaald neem ik aan?

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 17:01

Zoals nu gaan ze ongeveer 4 a 5 uur per dag in het land, en meestal gaan we 's avonds rijden. Als ze niet naar buiten kunnen (bijvoorbeeld met die sneeuw laatst) rijden(of longeren) we ze zeker elke dag, als ze ook al buiten geweest zijn vind ik dat minder noodzakelijk.
Ze komen er iig elke dag uit.
's Zomers staan ze overdag buiten en 's nachts binnen.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 17:13

mijn paard stond tot ong. 2 weken geleden vanaf 29 juni 24 uur per dag buiten.
nu in de winter, komt hij ongeveer 3 uurtjes in de wei...
meer gaathij zich vervelen, en voor langer neer te zetten kan ik hem ook niet bieden

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 20:24

maaike van de vis schreef:
Mijn pony's staan 24/7 buiten, dus ik hoef mezelf nooit af te vragen: 'doe ik ze vandaag naar buiten of niet?' Haha!
Ik weet niet of ik een pony zou nemen als ik 'm ergens neer zou moeten zetten waar hij 24/7 op stal zou moeten...


Ben het helemaal met maaike eens.. die van mij staat ook nog steeds lekker buiten, soms als het weer echt heel slecht is gaan ze een nachtje naar binnen, maar dat is het.. ze hebben dan ook wel een mooie ruime uitloopstal, maar ze staan eigenlijk altijd buiten.. Het land ziet er dan niet echt best meer uit, maar we hebben behoorlijk wat land waar ze op kunnen en 1 stukje is gewoon vertrapt..

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 20:49

Imker gaat iedere dag naar buiten, of het moet echt noodweer zijn. Maar dan gaat hij eventjes en zet mijn buurman (die is heel lief Knipoog ) Imker weer netjes binnen, want die sukkel (Imker dus) snapt niet dat hij ook een afdak van heeeel groot heeft, waar hij onder kan gaan staan....
Imker is ook een "sportpaard" maar dat maakt in mijn ogen niets uit, ze hebben allemaal anti-stress-weideuurtjes nodig.

Toos paardloos


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Joanne_, Lumi en 71 bezoekers