inrijden van pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snoopy2002
Berichten: 326
Geregistreerd: 31-12-01
Woonplaats: a'dam

inrijden van pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-02 12:36

het kost veel geld ojm je pony te laten inrijden bij een speciaal iemand,
maar kan je ook zelf je pony inrijden?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 12:53

Als je denkt dat je er genoeg kennis voor in huis hebt kun je het altijd zelf doen. Bedenk alleen wel, als je fouten maakt, zijn die heel erg moeilijk weer te verbeteren. Iets goed aanleren gaat net zo makkelijk en net zo snel als iets fout aanleren. Alleen om iets wat verkeerd is aangeleerd weer te corrigeren, daar ben je heel lang mee bezig (als het al ooit goedkomt)

Wat wil je met je pony. Wil je wedstrijden in? Ga je er recreatief mee rijden? Ga je ermee fokken?

Een goede basis is gewoon heel belangrijk, ook voor de toekomst van het dier zelf. Als jij hem ooit moet gaan verkopen maakt hij meer kans als hij netjes loopt en zich goed gedraagt, dan dat hij om de haverklap kinderen eraf gooit, of er vandoor gaat. Gun je pony een goede leerschool, daar heb jij later ook profijt van, en het maakt het voor je pony makkelijker. Het is duurder, maar niemand heeft gezegd dat paardrijden goedkoop was...

snoopy2002
Berichten: 326
Geregistreerd: 31-12-01
Woonplaats: a'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-02 13:00

ik wil graag de wedstrijden ingaan (dressuur en springen).
waar kan ik zo'n riijschool vinden dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 22:32

je kan hem proffesioneel laten inrijden bij best wel veel maneges. Maar soms ook bij pensionstallen of hengstenstations! het is de mooite waard bij ons kost het 850 voor pony (per maand icl alles) en voor paarden 1000 incl alles duss

snoopy2002
Berichten: 326
Geregistreerd: 31-12-01
Woonplaats: a'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-02 00:48

das best wel veel om inene te betalen Verdrietig

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 01:08

Niemand heeft gezegd dat paardrijden goedkoop is hoor! En als je het zelf wilt gaan doen en het lukt niet, dan ben je nog verder van huis. Als je professionele hulp moet gaan inroepen om fouten en problemen op te lossen ben je het bedrag achteraf ook kwijt. Als je een pony koopt die al is ingereden en een beetje netjes kan lopen moet je er ook meer voor betalen dan voor een pony die nog groen is. Je betaalt er hoe dan ook voor. Investeer in de opleiding van je pony, en bezuinig niet op het verkeerde punt. Je kunt er altijd nog voor gaan sparen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 17:52

ja.. kijk als je nog lang van je pony/paard wil genieten zou ik het wel proffesioneel laten doen heb je alleen maar baat bij ok het kost veel maar daar krijg je ook wel iets voor terug! Als je hem zelf inrijdt (wat ik ook heb gedaan zie je wel degelijk nadeeltjes) neemt het paard ook verkeerde dingen van je over dus b.v als je je benen nog niet echt stil kunt houden heb je kans dat je pony daar ''imuun'' voor kan worden dus dat je een beetje een slome pony kan krijgen omdat hij niet op je been reageert. en dat zul je met proffesionele hulp niet (*bijna niet) hebben.

* bijna niet= sommige proffesionele ruiters (die zichzelf zo noemen) die maken ook wel eens fouten die ook nadelige gevolgen hebben! }>

En bedenk wel je krijgt een paard eerder iets aan geleerd als afgeleerd! dus.. denk maar eens goed na wt je wil gaan doen.

Haha! Schijnheilig

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 22:56

Ik blij dat wij een kennis hebben die dat veel goedkoper doet, en hij is echt heeeel goed! Hij heeft onze fries ook beleerd en die is echt perfect beleerd, maar het maakt bij hem ook niet wat hij moet beleren of corrigeren, hij krijgt het voorelkaar....
3 maanden op de manege (waar hij nu niet meer werkt) was voor ons 350,- all incl! En hij komt binnenkort onze Kwpn'er nog beleren, maar ik weet niet wat dat kost, maar dat gebeurt bij ons thuis, omdat hij niet meer op de manege werkt.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 01:05

hai,

wij rijden ook pony's aan.
en doen dat voor een stuk minder dan 850,- per maand.

ik ben nu een tinker merrie van 8 jaar aan het beleren, die kwam zo uit het wild/kampers van engeland en het gaat al super met haar.
deze zomer een fjordje en een kwpn merrie beleerd voor mensen.
en zondag komt er een welsh k.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 10:01

Ik ben mystery nu zelf aan het beleren en dat gaat heel erg goed. ik had zelf gedacht dat het veel moeilijker was dan ik had gedacht (hij is heel erg makkelijk) ik heb veel boeken gelezen. van de week wou ik dus kijken hoe het met het hoofdstel indoen ging ik hou het bit voor zijn mond het hij doet zijn mond open (ik ook Haha! ) want ik had dat dus echt niet verwacht. hij is heel makkelijk en daar ben ik echt blij me net zoals het zadel erop wandelen langs de weg enz.

als je zelf je pony in gaat rijden lees dan echt veel boeken met het onderwerp zelf heb ik wel veel aan het boek van veulen tot rijpaard en je moet ook echt zelf vertrouwen hebben en niet bang zijn.

Ik heb er niet voor gekozen om hem in te laten rijden door iemand die er veel verstand van heeft omdat ik zelf alles graag wil leren aan mijn pony (ik vind het heel erg leuk)

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 10:02

het is voor mij ook de eerste keer.