Wat betekent het als een paard je likt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Wat betekent het als een paard je likt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-01 20:57

Nou ja dat wou ik even weten. Niet je gezicht of zo maar je hand vooral.
Is het een teken van verbondenheid, of heeftie gewoon behoefte aan zout of iets anders?

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 22:02

ik geloof dat het meestal wel behoefte aan zout is.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 22:03

z
Laatst bijgewerkt door janna op 22-04-22 06:49, in het totaal 1 keer bewerkt

-

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Wat betekent het als een paard je likt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 22:37

Ik heb pasgeleden op freestyle cursus geleerd dat likken ook uitdagend bedoeld kan zijn. Dat ze bijvoorbeeld beginnen met likken en daarna kunnen ze gaan bijten.(geen idee of ik het goed heb en het zal ook niet altijd het geval zijn, maar dit heb ik gehoord) Maar ik denk dat het gewoon komt omdat je hand lekker zout smaakt.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131946
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 22:38

Je hand smaakt inderdaad lekker zout, net een klein liksteentje Haha!
Maar het is ook een teken dat je paardje vertrouwen in je heeft !
Een bang paard of een paard dat niet op z'n gemak is zal het nooit doen, dus zie het vooral als een compliment !
Hij vindt jou gewoon lief Lovers

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 22:39

gebrek aan respect. Een paard hoort niet aan je te likken. Niet toelaten i.m.o. (alhoewel ik daar zelf dus ook niet altijd consequent in ben)

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 22:41

marianne .. Lips are sealed Verward
maarja ik denk dat het komt door het zout op je hand en gemak voelen ja

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 22:51

Als mijn paard slobber gehad heeft en weer in de paddock met zijn vriendje staat, dan gebeurt het weleens dat zijn vriendje de restantjes slobber van mijn paard aflikt....
Met een vorig vriendje stond hij vaak te likken, met zijn 2-en...
gewoon elkanders tong en snuit *LOL*
Naast elkaar en dan hadden ze ook nog eens dezelfde deken en kleur, allebei jong...zo'n koddig gezicht Lachen

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Wat betekent het als een paard je likt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 22:55

lein schreef:
Ik heb pasgeleden op freestyle cursus geleerd dat likken ook uitdagend bedoeld kan zijn. Dat ze bijvoorbeeld beginnen met likken en daarna kunnen ze gaan bijten



Bovenal: behoefte aan zout,
alhoewel mijn pony idd doet wat lein zegt, eerst zout likken en dan ineens een bijt geven!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 23:27

Jelka likt vooral mijn hand als ze een paardensnoepje heeft gehad wat ze normaal gesproken erg lekker vindt. Mijn redenatie is dat doordat ze likt de lekkere smaak in haar mond wat langer door blijft gaan. Tja.... en voor de rest (als ik haar dus geen snoepje heb gegeven) wil ze af en toe wel eens mijn hand likken en volgens mij is dat gewoon vanwege de lekkere smaak van de zoutrestjes aan mijn handen. Als het een teken was van geen respect hebben dan zou ik zo denken dat ze me over mijn hele lichaam zal likken *bibber*, nee dank je!! *LOL*

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 12:14

Ik heb ooit een pony gehad en die likte me dus echt door mijn gezicht net een hond. Ik heb gehoord dat dit betekend dat ze heel veel vertrouwen in je hebben.

Linet

Berichten: 704
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Zoetermeer!

Wat betekent het als een paard je likt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 13:07

lein schreef:
Ik heb pasgeleden op freestyle cursus geleerd dat likken ook uitdagend bedoeld kan zijn. Dat ze bijvoorbeeld beginnen met likken en daarna kunnen ze gaan bijten.(geen idee of ik het goed heb en het zal ook niet altijd het geval zijn, maar dit heb ik gehoord)


Goh hier ben ik het helemaal mee eens Lachen Knipoog

En wat Marianne zegt geloof ik ook wel!

Paarden likken elkaar ook om elkaar te verzorgen zeg maar...

Het is eerder een uitdagend gedrag, en als je daar niet op reageerd kan het paard gaan bijten...

Als je een eigen paard hebt, kan je makkelijk een grens daarin stellen, hoever hij mag gaan...

Maar bij ons op de manege mogen de kinderen het niet toelaten als ze dat doen...

Dit is wat ik denk in ieder geval... Als ik het fout heb hoor ik het graag!! *LOL*

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 13:41

Toscar likt ook altijd me handen, maar iemand zei me een keer, als je op zoek bent naar een paardje, houdt je hand voor zijn snuit, kijk hoehij reageerd.... en bij mij? ZE BEGINNEN ALLEMAAL TE LIKKEN!
Dat is een teken dat je vertrouwen uitstraald, en dat ze zich op hun gemak voelen, EN natuurlijk vinde ze het lekker om dat zout te likken, maar zouden ze zich niet op hun gemak voelen, dan zouden ze niet likken!

*heb vandaag een grote liksteen voor Toscar gekocht, kan die die aflebberen! Haha! *

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Wat betekent het als een paard je likt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 13:51

Ben het helemaaaaaaal met Linet eens.

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-01 15:14

Uitdagend gedrag??? Nou ik denk het niet hoor. Het paard dat mij altijd likt doet dat als ze net een snoepje heeft gehad. Lekker mijn hand likken en dat doet ze ook als ik wegga. Maar geen bijten ofzo hoor!
Overigens likt ze ook de muur daarna of ervoor, dus ik denk niet dat het een teken van vertrouwen is.
Dus waarschijnlijk gewoon een gekke gewoonte of behoefte aan zout (bij die van mij dan.)
Als een paard je likt en je vindt het vervelend, gewoon teruglikken! Knipoog

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 16:28

Als ze ook aan de muren likt moet je haar een mineralenblok geven. Onze stieren likken ook altijd aan je schoenen, heel irritant en die hebben en zout en mineralenblok hangen. Waarschijnlijk smaakt schoensmeer heel interessant.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 20:31

Roos schreef:
Als ze ook aan de muren likt moet je haar een mineralenblok geven. Onze stieren likken ook altijd aan je schoenen, heel irritant en die hebben en zout en mineralenblok hangen. Waarschijnlijk smaakt schoensmeer heel interessant.


Mijn pony is ook zo een die heel veel likt... Hij heeft wel degelijk een mineralen liksteen in de box. Daarnaast is hij een dondersteen, dus ja, hij probeert ook wel eens om te schrapen met zijn tanden of te bijten in mijn hand... Zijn manier van uitdagen en contact zoeken. Hij kouwt sowieso op alles wat kouwbaar is (touwen, jassen, mouwen met klittenband en veters hebben de voorkeur) Haha!

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 21:49

Sun likt me soms in me gezicht.Heb ik haar zeg maar aangeleerd.Ook omdat ze het al vaak deed.Ik vind het grappig,en ze doet er niemand kwaad mee...dus je hoeft niet meteen zo volgens de regels te reageren hoor marriane! Ik vind het grapsig...Maar het is een behoefte aan zout,
die ik gecombineerd heb met het kusjes geven effect. Haha!

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 22:12

wat is er nou waar, is likken gebrek aan respect en moet je het niet toelaten, of juist een teken van vertrouwen? (iedereen spreekt elkaar tegen)

ik denk persoonlijk het tweede, mijn paardje is ook een lebberaar, die likt vaak aan mn handen. ik denk dat ze het ook vooral voor t zout doen.

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Miriam91, YandexBot en 99 bezoekers