staart & wedstrijd??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-01 19:53

Hoihoi,
hoe moet je de staart doen met wedstrijd, eerst deed ik altijd scheren maar omdat lesley niet zo'n dikke staart heeft ben ik bezig alles bij te laten groeien. Moet ik nu perce invlechten? zelf vind ik dat niet mooi en erg onnatuurlijk scheren vind ik dan wel mooier maar is geen optie. moet ik nu perce invlechten voor wedstrijd? En zijn daar dan ook nog regels aan verbonden?
groetjes jeannette
Heeft iemand nog tips voor verzorging en het krijgen van een mooie volle staart?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 19:55

Anders draai je een nacht voor je wedstrijd toch gewoon een kleefbandage om de vochtige staart? Zit 'ie hartstikke keurig de volgende dag, zonder uit te waaieren!

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 19:57

Ilonka heeft een hele dikke niet geschoren staart en als ik op wedstrijd ga laat ik die gewoon los hangen Lachen Invlechten staat echt niet mooi bij haar en scheren doe ik never nooit! Lovers

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 20:03

In het proevenboekje las ik laatst dat je niet met ongeschoren staart of een niet ingevlochten staart mag rijden op wedstrijd.
Je moet hem dus eigenlijk invlechten of scheren. ik rij mijn wedstrijden(KNF) altijd gewoon met een normale staart (dus niet ingevlochten of geschoren.
Ik weet dus pas sinds een maand ofzo dat dit niet mag maar ik heb er nog nooit commentaar op gehad.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-01 20:14

Zou je er wel commentaar op kunnen krijgen?
eingelijk best wel stom want bij springen is het gewoon toegestaan terwijl je bij dressuur de staart moet scheren dat vind ik zonde van een mooie dikke staart maar of ik invlechten nu zo mooi vind nee! maar ik moet hem dus eingelijk toch maar invlechten Boos!

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 20:16

Die haren hebben, zoals alle haren op een paard, een door de natuur uitgekiende funktie, namelijk het droog houden van z'n achterwerk. Scheren is dus absuluut af te raden, invlechten kan, maar ik zie hele volksstammen ongeschoren, ongevlochten rijden. Niet druk om maken, niks doen, niemand die er waarschijnlijk iets van zegt.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 21:09

Bij springen hoef je ook niet te vlechten en met een wit dekje te rijden.
Dus toch een andre tak van wedstrijd sport.
Je bent idd verplicht om te vlechten of te scheren.
Maar commentaar zul je niet vlug krijgen denk ik als je hiet niet doet.
Maar in de klasses B en L krijg je punten voor verzorging en of je daar dan een 8 kunt scoren?
Het zou je net de eerste plek kunnen kosten Knipoog

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 21:25

De eerste plek zal nou niet meteen van dat ene puntje voor verzorging afhangen. Hoewel je in theorie gelijk hebt, is het in de praktijk toch vaak zo dat er meer dan een punt verschil zit tussen de plaatsen.
En dan nog vind ik welzijn van het paard boven de punten op een wedstrijd gaan, haren hebben een funtie.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 21:32

Staat in het proevenboekje voorin, gevlochten (minstens 1/4 deel vd staartwortel), geschoren/getrokken of in onbijgewerkte toestand.(oftewel los).
Ik vlocht het eerder altijd, maar tegenwoordig laat ik het vaker los. Ik weet ook niet waarom.....maakt me gewoon niet zoveel meer uit.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 21:33

Daarom vind ik een vlecht een goede optie.
En persoonlijk vind ik het wel sjiek staan

En er zit helaas niet altijd meer dan 1 punt tussen.
Van de zomer een ex-eqo gestaan op de eerste plek Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 22:14

Bandageer alsjeblieft niet in!!!

Ik ken 2 gevallen waarbij het paard na het inbandageren van de staart witte haren kreeg op plekke waar waarschijnlijk de bandage had gekneld.
En dit was dus niet bij pony meisjes maar op gerenomeerde stallen!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 22:19

Ik heb één keer meegemaakt dat een vriendin niet gevlochten had en een vijf voor de verzorging kreeg. Niet zo erg, alleen ze kwam wel op 155 punten...Maar toen we in de regelementen keken stond daar wat Rieja ook al zei(gevlochten, geschoren OF los), misschien was dat punt haar niet gegund ofzo Verward
Ik vlecht trouwens nooit de staart in. Mijn zusjes pony wil wel eens slaan en daar ga ik dus niet lekker in een drukke stal achter staan Haha! en mijn eigen pony had een geschoren staart voor het viertal.

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 23:21

Ik ben eens bijna uit het viertal geschopt omdat ik vertikte die staart te scheren Haha! uiteindelijk mocht ik toch vlechten.

Ik heb het ook eens gehad dat ik een onvoldoende kreeg en een prijs misliep doordat de jury de reglementen niet kende. Echt heel banketstaaflig, maar ik kwam er veel later pas achter.
In het Z krijg je geen punten meer voor verzorging, misschien dat het me daarom niet zoveel meer boeit Lachen

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 23:49

ik heb die van mij altijd gewoon "natuurlijk " gehad.
nu wil ik die van renske wel gaan opscheren, maar vraag me niet hoe dat moet:)

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 29 bezoekers