Heeft mijn paard het koud?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
brithany

Berichten: 96
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: holland

Heeft mijn paard het koud?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-01 21:05

Hallo allemaal ik heb een vraag,mijn Tinker staat op stal en heeft nooit een deken opgehad,maar het is nu best wel koud ,en iedereen zegt dan dat je bij koudbloeden geen dekens om hoeft te doen,wat vinden jullie daarvan,het gaat dus niet om ,of ik wel of geen wintervacht wil,het gaat er puur om of mijn paard het niet koud heeft,want dat zou ik vervelend vinden,bedankt alvast.


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 21:12

Tis geen watje! Gewoon laten staan zonder deken. HIj heeft een dikke vacht genoeg om het niet koud te krijgen. Als je er last van hebt met rijden moet je maar scheren en hem goed onder dek zetten. Dan kan die het wel koud hebben.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 22:13

als hij een dikke vacht heeft kan dat makkelijk, en voel anders es in zijn oren of waar geen haar zit of hij het koud heeft

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 22:35

Mijn twee Shetjes staan dus ook gewoon zonder deken in de wei. Als hij een dikke wintervacht heeft zal hij het ook niet koud hebben, daar hebben ze hun dikke vacht voor. En probeer anders eens zoals Yentl zegt. Lachen

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 22:38

Mijn arab heeft staat ook nog steeds zonder deken buiten en in de nacht op stal. Gaat prima, kou kunnen paarden goed hebben en vooral tinkers en andere sobere rassen. Dus als de volbloedjes het kunnen hebben kan die van jou het zeker!

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 22:49

Nou het is toch wel behoorlijk koud hoor! Mijn paardje staat in iedergeval bepakt op stal! Maar dat is ook wel een volbloed. Bij een Tinker, je zou een winterdeken op kunnen doen maar dan moet je eerst weten of ie 't koud heeft of niet. Als z'n haren een beetje gaan overeind staan merk je het gauw genoeg dat je een deken op moet doen.

Play Like A Man, Win Like A Woman!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 22:55

Die van ons hebben in de stal nooit een deken op. Hebben we ook nooit gedaan en nooit geen problemen gehad.Ik praat dan wel over welshjes en zwaarwarmbloed.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 23:58

Ik denk niet dat je paardje het koud heeft. Paarden kunnen goed tegen koude (mede doordat ze van zichzlf een vrij hoge lichaamstemperatuur hebben in vergelijking met de mens). Hij staat op stal en heeft dus geen last van regen en nattigheid.
Mijn kikkertje met veel bloed staat enkel onder een water- en winddichte deken (Rhino turnout lite) in een binnenstal en heeft het ook niet koud. Bij ons is het in de binnenstal wel vaak zo warm van de paardenlichamen dat ik zelfs vandaag mijn jas open doe. Het is anders als ze op een tochtige koude stal staan.

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 11:40

Ik denk niet dat hij het koud heeft, mijn tinkertje heeft ook geen deken en staat de halve dag lekker buiten zonder deken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brimi_Disa, Britta31, LauraDB, VenoSnorlax, Wescha en 77 bezoekers