vraagje over scheren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23436
Geregistreerd: 09-04-01

vraagje over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 18:16

Polly wordt morgenavond al geschoren (scheren we altijd vroeg, medische redenen).
Maar nu vroeg ik me af of ik Nancy, de andere merrie, ook zal scheren. Zij heeft nog niet zo'n hele dikke vacht maar ze heeft verschrikkelijk veel last van schilfers op haar huid.
Toen ik haar in april kocht had ze dat ookal en toen hebben we haar ook geschoren (ze kwam ook niet door haar vacht heen) en gewassen met van Imaverol en daarna met Sebacil, ze had toen ook schimmel en ze zag er niet uit.
Nu zit ze prima in haar vacht, ze glanst, is vrolijk en wil graag aan het werk, maar ze nu ze onder dek staat komen die schilfers weer terug.
Ik ben er sowieso nog niet uit of ik haar wil scheren omdat ze in april een veulen krijgt en ze een niet al te dikke deken op heeft.

Zouden jullie deze merrie scheren?

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:19

Wat doe je ermee? Als ze alleen op de wei staat, dan zou ik zeker niet gaan scheren.
Als je er mee werkt, dan misschien gedeeltelijk. Vooral als ze nog in de wei staat zal ik haar niet geheel gaan scheren.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23436
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 18:21

nee, ze is juist flink aan het werk.
Ze loopt aan de fiets en onder het zadel en zaterdag willen we haar gaan inspannen. Ze loopt echt flink omdat ik haar ook een beetje op conditie wil houden.