pensionstallig in drenthe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 13:04

Probeer het eens aan Saffielover te vragen. Die staat bij Emmen in pension. Wij hebben onze paarden gewoon bij huis staan.


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 13:29

Ik sta op een pensionstal vlakbij Assen.

Daar betaal je 260,- <b>inclusief</b> gebruik ruime box, binnenbak, buitenbak, roundpen, paddock, (beperkte) weidegang, je paard wordt binnen en buiten gezet voor je, je hebt een eigen kast en er is een kantine waar je wat kunt eten of drinken. <b>Exclusief</b>Voer en strooisel (a 5,- per baal stro)

Zelf uitmesten en paddock schoonmaken.

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 14:38

Ik ken wat adressen in de kop van Drenthe.
Eén is een manege: gebruik buitenbakken en 2 binnenbakken, stalling, 2x per dag voeren (1 kilo biks, maiskuil en ruim hooi), 1x per week uitmesten en elke dag opstrooien. Daar krijg je ook nog twee keer per week les bij, voor f 450,-. En ´s zomers mogen de paarden de wei in (zelf doen).

Eén is een kleine pensionstal. Daar betaal je 's winters f 325,- voor stalling, gebruik goede buitenbak, 1x per week uitmesten (zelf bijstrooien), 2x per dag voer (biks/hooi). 's Zomers als de paarden naar de wei gaan is het veel goedkoper. Maar op het moment is daar geen plaats meer.

De laatste is een dressuurstal. Elke dag wordt er gemest, 4x per dag gevoerd (zoveel het paard nodig heeft), stapmolen, goede buiten dressuurbak. Kosten f 450,-. De kosten 's zomers weet ik niet, dat is afhankelijk of ze de wei opgaan.

De kosten zijn dus redelijk gelijk. Heb je wat meer mogelijkheden/luxere verzorging dat zijn de kosten rond de f 450,-. Is het wat minder professioneel dan liggen de kosten rond de f 350,-.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Duran123, gewoonmarie, Hannanasjuh, Lynn_Nikita, rover_, TheNovelist en 111 bezoekers