paard kopen met zomereczeem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
craz
Berichten: 307
Geregistreerd: 03-06-04

paard kopen met zomereczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 17:22

Hey

Had echt een mooi paardje zien staan maar ze had echt heel veel last van zomereczeem. Haar staart en manen waren echt kaal. Groeit dit trouwens terug?
Ik heb al wat zitten lezen en zo en het lijkt me echt nogal een werk om te zoeken naar de juiste middeltjes. Bovendien zal het ook wel niet goedkoop zijn.
Zouden jullie een paard laten staan omdat hij zomereczeem heeft of zouden jullie dat er maar bij nemen?

groetjes

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:33

Ik zou het niet doen,tenzij mensen erom vragen of je aan de kust woont etc. Maar er zijn wel kosten aan verbonden [véél]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:34

problemen krijg je toch wel, dus waarom zou je die kopen?

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:36

Je moet er voor zorgen dat je veel van de prijs af krijgt.

Ook vroeg in het voorjaar met vliegendekens beginnen, dan kun je heel veel voorkomen.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:37

ik heb er twee met zomereczeem
het is te doen als het echt je droompaard is !
middeltjes zijn idd duur, maar als je op een manege of pensionstal staat waar ie snachts binnen kan staan, dan heb je kans dat de zomereczeem meevalt!
maar , er lopen nog zat paarden rond die wel gezond zijN !

craz
Berichten: 307
Geregistreerd: 03-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 17:38

bedankt voor de reacties

Een paardje kopen/kiezen lijkt mij toch moeilijker dan ik eerst dacht. Knipoog

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:38

Ik stond vorig jaar voor dezelfde keuze.
En ik heb het gedaan.
Novia was HET gewoon voor mij, daar kon geen zomereczeem tegenop!
Als je niet het gevoel hebt van 'dit is HET paard voor mij', doe het dan niet.
Geloof me, het is niet makkelijk.
Je moet op zoek naar een plekje waar hij of zij 's nachts binnen kan. Liefst alleen van 10.00 tot 17.00 uur buiten, verder binnen. (is mijn ervaring dan)
Met een Boett-deken hebben we het hier gelukkig redelijk onder controle.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:50

Ik wist niet dat Ivanka zomereczeem had toen ik haar kocht, had ik haar gekocht als ik het wel had geweten? Ja, ik denk het wel.
Het is hardstikke vervelend, kost je klauwen vol geld als je niet weet wat er precies helpt bij het paard (want dat verschilt dus ook weer, om het nog maar even wat moeilijker te maken).

Maar toen ik de boett-deken had gekocht, ging het spontaan een stuk beter. Manen en staart groeide weer aan en ze schuurde niet meer zo erg op haar buik (alleen het stukje buik wat er net niet onder zit, dat schuurt ze nog wel open). En in de zomer is het voor haar ook heel fijn tegen horzels/dazen ! Ze loopt bij mij 24/7 buiten.

Vorig jaar had ik haar meegenomen naar Texel, waar een vriendin van mij woont. Dan zit je dus echt in "zeelucht" en dat scheelt énorm veel! Daar heeft ze de hele vakantie zonder boett rondgelopen en heeft zich niet 1 keer open geschuurd!
(1 van de redenen dat ik later in Zeeland wil gaan wonen Tong uitsteken)

Wil je écht doorzetten met de koop van dit paard, dan zou ik ook proberen om wat van het bedrag af te halen. Dat is het minste wat de eigenaren voor je kunnen doen. En bedenk ook dat áls het niet écht je droompaared blijkt te zijn, je het paard dan niet zo makkelijk kan verkopen...