Myler bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carinev

Berichten: 362
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: Antwerpen

Myler bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 08:38

Iemand ervaring met het mylerbit?
Ik heb vorige week één gekocht en ik weet het niet goed wat ik er van moet denken.Mits 10 euro te laten vallen kan ik hem binnen 10 dagen nog terugbrengen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 09:08

Een week is te kort om te testen, in mijn ogen. Dat is de minimale tijd dat een paard aan dat bit kan wennen. Je weet pas na een paar weken of het bit goed bevalt of niet.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 09:35

Ik rijdt nu 2 jaar met een Myler (independent side movement) en wil niet anders. Het geeft heel veel rust in de mond van je paard maar is voor beide eventjes wennen (niet altijd overigens).
Jammer dat je maar een weekje hebt om dit te testen want dat is inderdaad heel weinig.
Plaats anders even een link op Western want daar rijden er heel veel met een Myler.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 13:49


carinev

Berichten: 362
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 18:40

Bedankt allemaal. Ik heb er nu al een paar keer mee gereden, hij pakt het wel niet zo gemakkelijk in zijn mond als mijn vorig bit, maar het zal inderdaad nog wennen zijn. Het rijden zelf gaat goed, ik voel zelf niet zo veel verschil, maar dat zal wel aan mij liggen.
Maar ik ga hem houden hoor ! Alleen al het weten dat het zeer vriendelijk is voor mijn paard is al reden genoeg!

Flippertje

Berichten: 2269
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 19:29

Mijn ervaringen met het myler bit zijn helaas niet zo positief. Mijn bijrijdpaard heeft een tijdje met zo'n bit gelopen, omdat het heel vriendelijk is. Maar zij werd er echt knettergek van, wist niet waar ze met haar hoofd heen moest, ging steeds in dr achteruit. Ook zonder druk op de teugels en verder (zadel enzo) was alles normaal. Gelukkig heeft ze nu haar vertrouwde dubbel gebroken trensje weer en gaat alles weer goed.

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 20:56

Ze worden iig wel steeds bekender!
Het zijn vriendelijke bitten volgens mij dus wmb mag de knhs deze bitten toch eens serieus in overweging nemen om op de lijst toegestane bitten te plaatsen.

Ik ga a.s. vrijdag mijn 1e myler bit ophalen. Ik ben benieuwd of mijn paard er ook zo geweldig op gaat lopen Lachen

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 22:49

Ik heb een Myler comfort snaffle voor mijn paard. Hij kon op een gegeven moment niet meer tegen het aurigan van de K&K bitten en toen heb ik een Myler gekocht. Het lijkt mij een heel prettig bit voor een paard. Oberon loopt er in ieder geval ontspannen op.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 23:04

Ik heb dan met die demonstratie meegerdenen met zo'n bit. Die werd gegever door die ontwerpster, dus ze had bij annebel ook het goede bit ingehangen (gelukkig want is een zeer ruime keus). Annebel liep er wel fijn op, maar is idd te kort om zo te zeggen ik koop hem even. Als hij op wedstrijden mag denk ik wel dat ik er ook een ga halen.