wat is duurzamer volpolyester of alumium trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

wat is duurzamer volpolyester of alumium trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-04 13:18

Wij zijn ons aan het orienteren voor een andere trailer.

Mijn vraag is wat is nu duurzamer een volpolyester of een alumium trailer.


TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 13:41

Ik hoorde van iemand dat een aluminium trailer het beste is.
Gaat absoluut niet kapot en is lichter, van polyester trailer komen nog wel eens splinters af als je paard wild te keer gaat

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 14:27

Ik vermoed alleen dat een aluminium veel duurder zal zijn dan een polyester. Ik ben ook wel heel benieuwd naar de verdere voors en tegens, ik zit ook aan de aanschaf van een nieuwe trailer te denken.

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 14:33

Aluminium kan wel degelijk roesten/rotten, alleen het wordt niet bruin, dus je ziet het niet.

Ik heb een trailer met een kap van polyester en wanden van HPL (High Pressure Laminate), dat is hout met een kunststoflaag. HPL is prijsgunstiger dan polyester en aluminium en het gaat minstens zo lang mee, verkleurt ook niet. Ik heb ook over volpolyester nagedacht, maar zag de voordelen niet zo vergeleken met dat HPL en het scheelde wel een klap geld.

Nulla tenaci invia est via

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 14:39

Ik heb een paar maanden terug een advertentie voor een nieuwe polyester gezien..... het viel me op dat dat ongeveer dezelfde prijs was die je voor een nieuwe conventionele (kunstof/HPL) zou moeten betalen.

Ik heb niet verder geïnformeerd, alleen de advertentie gezien, dus het kan best zijn dat dit helemaal geen deugdelijk ding was, maar het zette mij aan het denken.

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 14:51

In mijn geval was hetzelfde merk en model trailer (Hotra Elegance) in HPL toch wel een flink stukkie goedkoper dan in polyester.

Maar er zijn natuurlijk altijd aanbiedingen etc. en het ene merk kan in polyester best goedkoper zijn dan een ander merk in HPL, maar het materiaal is natuurlijk niet het enige dat de prijs van een trailer bepaalt!

Een trailer in HPL is wel vaak wat hoekiger dan een gegoten polyester trailer, niet iedereen vindt dat mooi, ik vind het nogal meevallen. De overgang van de neus naar de zijwand is een hoek met een profiel erop (niet scherp hoor!), in polyester is dit afgerond en 1 geheel, dat is eigenlijk het enige. Mijn trailer heeft wel een mooie stroomlijn doordat de kap en de voorkant van de neus wel weer polyester zijn, dat is bij de meeste wel zo geloof ik. Als een keer een paard doorheen trapt hoeft er ook maar 1 paneel vervangen te worden en niet gelijk de halve trailer.

Ik heb er wel aan de binnenkant rubber trapbescherming tegenaan (1 geheel met de gietvloer), ik heb nogal een stamper op de trailer en als hij door de coating heen tikt (onwaarschijnlijk want het is sterk, maar het kan), dan wordt de boel wel erg gevoelig voor vocht.

Nulla tenaci invia est via

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-04 16:26

Een groot nadeel met HPL is dat wanneer de kitverbinding met de verzinkte loslaat er snel vocht in HPL platen komt.

Het klopt wel dat HPL kleur en kras vast is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Domi_94, GoogleAdsense, IASCrawler, Lucia88, Malenka, MoriMann, Sjors050, YandexBot en 132 bezoekers