Door internet meer zadeldiefstallen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Door internet meer zadeldiefstallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-04 15:20

Bijv door een site als bokt...

iedereen kan het zien als iemand blij aankondigt dat ze een nieuw zadel hebben. Om vervolgens uit te zoeken waar dit zadel dan zou moeten liggen (waar die persoon dus gestald staat) is vervolgens vaak niet zo moeilijk...

Dit bedacht ik me gister ineens.
Hoe denken jullie hierover?


Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:24

ik had mijn zadelkamer ook op de foto staan op mijn eigen site, heb een tip gekregen van een bokker om dat weg te halen omdat zo wel de diefstallen beginnen

ONDERSCHRIFTLOOS

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:27

Ik weet het niet. Op zich zou het best kunnen maar durf niet te zeggen of dat er daardoor meerdere zadeldiefstallen zijn. Ik heb meer het gevoel dat ze gewoon een keer op een manege of pensionstal rond gaan kijken over hoe of wat. Ze moeten de plaats ook kennen als ze eenmaal te werk gaan lijkt mij.

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 16:34

Nou ik moet eerlijk zijn dat als ik mensen hun foto´s zie van kijk! zo ziet onze stal eruit!
Dan denk ik ja fijn, weet je meteen waar de boel te halen is Verward

Ibbel

Berichten: 48932
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 16:37

Ik denk dat pensionstallen en maneges een grote aantrekkingskracht hebben op dieven. Je kunt er vrij in en uit lopen en de zaak eens op je gemak opnemen. Ik weet niet of iedereen hier op bokt ook aangeeft waar hij z'n paard heeft staan, maar dat lijkt me dus sowieso niet zo'n goed idee, zeker niet in combinatie met aankondigingen van je nieuwe zadel, nieuwe trailer, of wat dan ook. Voor je het weet is je paard ook opeens foetsie. Je weet nooit welke criminelen op internet rondneuzen tenslotte. Het is een vrij medium, en iedereen kan zich aanmelden op een forum....

Ik heb m'n paarden nu thuis staan, maar toen ik ze vroeger in pension had nam ik m'n zadels altijd mee naar huis.
Hier heb ik de zadels wel in een zadelkamer bij de stal, maar de zit altijd op slot. Bovendien lopen de honden altijd los, en die vreten iedereen op die ongevraagd het erf opkomt Haha!

Esperanza

Berichten: 3271
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 16:38

Ik weet het niet, ik hoop het niet.

Het lijkt mij dat de meeste (paarden)mensen bij mij in de buurt wel van elkaar weten waar ze staan en hoe de gang vanzaken op stal is, dus waar de spullen liggen.

Bokt zou dus er toe kunnen bijdragen maar niet meer dan het feit dat mensen een kijkje nemen om te zien hoe de zaken er voor staan. Op een doorsnee pensionstal is dat zo eenvoudig. Iedereen beantwoord daar je vragen.

I don't care what they say, I'm gonna do it anyway...
https://www.haus-bernhard.at/

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 16:39

Er is wel eens een keer een topic geweest waarin iedereen zijn zadel op de foto moest zetten, en daar heb ik niet aan meegedaan omdat het niemand wat aangaat waar ik op rijdt.

Je suis Charlie.

Jet

Berichten: 11942
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 21:17

Ik weet niet of internet bijdraagt aan het stelen van zadels, maar ik denk wel dat we ons meer bewust worden van zadeldiefstallen door het internet. Vaak stond er alleen een berichtje in een plaatselijke krant, maar door het internet lees je van heel nederland dat er zadels gestolen worden. Ik denk dus dat het altijd wel zo geweest is, maar dat het nu veel meer lijkt doordat je er meer over leest.
Maar ik heb toch meestal mijn zadel uit voorzorg mee naar huis, als ze een rondje gaan rijden met de auto zien ze evengoed wel waar een aantal paarden buiten lopen en kunnen ze dan altijd komen om zadels e.d. proberen te stelen.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 21:53

Op iedere grotere pensionstal of manege liggen vaak meerdere dure merkzadels, ik denk dat een zadeldief eerder de gouden gids gebruikt dan een site als bokt.

Nulla tenaci invia est via

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 00:44

Ik ben het met Margreet eens.



Off topic:
Zou t niet eens goed zijn dat er een site komt waar ieder zijn gestolen spul op zet, liefst met foto?

Dan blijft wel de vraag:
Wat doe je als je weet dat ergens een gestolen zadel ligt.

Durf je in die stront te gaan roeren?

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

marian
Berichten: 63
Geregistreerd: 07-09-04
Woonplaats: Een gehucht in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 06:53

Bij de pensionstal waar mijn paarden staan hebben ze twee waakhonden. Je moet als je er voor het eerst komt buiten het hek wachten, want als ze je niet kennen ............... Pas als de eigenaresse heeft laten zien dat je "goed volk" bent, kun je het hek in. Als de honden je eenmaal kennen, kun je wel het terrein op. Maar 's avonds na elven gaan de hekken op slot, de zadelkamers ook en dan zijn die honden de baas ! Dieven zullen daar niet snel ongemerkt binnen lopen !

Na zes dagen werken, mogen mijn paarden een dagje rust !

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 06:55

Tja, en dan vraag ik me ook altijd af in hoeverre het "bekend volk" is dat op maneges de spullen weghaalt....soms hoor je dat ze gericht zadels uit kastjes halen die duur zijn geweest en de rest raken ze nieteens aan.

Je suis Charlie.

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 07:40

Vaak gaan ze een paar keer van te voren kijken, zeker op maneges vallen vreemden vaak niet op.

Zo zien ze mensen rijden, zien ze in welk kastje het zadel gaat. Er zijn ook mensen genoeg die hun kastje open laten als ze op stal zijn, inkijk genoeg dus.

Zo kun je zeker op een manege, maar ook op verscheidene pensionstallen genoeg informatie halen.

Bovendien kijken ze ook graag van tevoren rond om te kijken, of er mensen (en hoeveel) op het terrein wonen, of er honden zijn e.d.

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 08:03

Ik heb ook wel eens foto's geplaatst van mijn, toendertijd, nieuwe zadelkamertje. Na een paar dagen besefte ik mij dat dat niet zo heel slim was dus heb ik er nog even bijgezet dat wij alles beveiligd hebben. Haha! Zeer goede sloten, doorgeschakelde alarminstallatie, altijd gesloten hekken waardoor je niet met een auto het terrein op kunt komen, 2 kleine keffertjes, een flinke bull mastiff en zeer allerte buren.
Ik denk niet dat het het risico waard is voor die paar zadeltjes die wij hebben liggen.

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 08:41

Natasha schreef:
Ik ben het met Margreet eens.



Off topic:
Zou t niet eens goed zijn dat er een site komt waar ieder zijn gestolen spul op zet, liefst met foto?

Dan blijft wel de vraag:
Wat doe je als je weet dat ergens een gestolen zadel ligt.

Durf je in die stront te gaan roeren?


off-topic.. ja dat zou ik doen..als ik denk dat iemand met een gestolen zadel rijdt zou ik er wat doen

maarre voor de zadeldieven.. ik rij op een oude lelijke hulsebos..die mag je gerust jatten.. kan ik mooi schade vergoeding claimen bij de verzekering en kan ik een nieuw zadel kopen Haha!

If blood will flow when flesh and steel are one. Drying in the colour of the evening sun
Tomorrow's rain will wash the stains away. But something in our minds will always stay

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 11:37

Ik denk dat dit niet zo'n gek idee is hoor.
Als iemand zoiets ziet dan weet ie ook wel te achterhalen waar het vandaan komt

Rona, Linanda en Oackly

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 12:14

Cassidy schreef:
Er is wel eens een keer een topic geweest waarin iedereen zijn zadel op de foto moest zetten, en daar heb ik niet aan meegedaan omdat het niemand wat aangaat waar ik op rijdt.

Dit item stond op WN en was een poll wie het mooiste zadel had. Het was een geheel vrijblijvend iets om aan mee te doen of niet.

Maar de argumentatie dat het dieven op een spoor zou kunnen zetten is wel een valide gedachte.

pompom

Berichten: 367
Geregistreerd: 05-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 12:15

Ik moet zeggen dat ik me vaak verbaas hoe makkelijk iedereen al zijn bezit met foto op i-net gooit......
Ik weet zeker dat er bokkers op gestolen spul rondrijden.....kan toch niet anders als je kijkt wat er aan tuigage gestolen word de laatste tijd.
Lees soms maar eens naar wat berichten of een profiel..dan heb ik weleens zoiets van "meisje kijk uit wat je op het i-net gooit".
Ik heb zelf pas op Marktplaats heen en weer gemaild met iemand over een Hulsebos....ik vertrouwde het voor geen cent,zadel zakte te snel in prijs en ze had nog meerdere merkzadels en dat met een vaag verhaal erbij dat het steeds niet fijn zat Scheve mond


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers