alweer vraagje over dekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

alweer vraagje over dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 12:33

Hoi,
Ik heb nog niet zo lang een eigen paard en dus helemaal geen ervaring met dekens.
Ik wil haar niet scheren maar wel een beetje de wintervacht tegenhouden. Ze is nu al aardig aan het verharen dus ik denk dat ik er wel snel dan een deken op moet leggen.
Maar nu is mijn vraag. Wat voor een soort deken kan ik er dan het beste op leggen. Ik heb niet het geld om voor elke maand in de winter een andere deken te kopen. Wat voor één zou dan het beste zijn denken jullie? Ik kan dr nu natuurlijk niet al onder een hele dikke winterdeken gaan zetten.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groetjes Anneminke

PS. Ze staat gewoon op stal (wel een stal zonder buitenmuren maar met windgaas in plaats van die muren).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 15:18

Koop dan een gewone dunne deken, water/winddicht ofzo en later een dikke winterdeken. Ik heb vorig jaar mijn haf in het najaar met de winterdeken opgezet, om het tegen te gaan, en ik geen geld voor een zomer of tussendeken had. Kan wel, moet je alleen wat meer in de gaten te houden... Anders ga je even bij de ruitersportzaak langs en vraag daar om raad Lachen

GingerMorgan

Berichten: 275
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 18:50


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 23:15

Ik heb een waterdichte ongevoerde deken
Een tussendeken
Een dikke winterdeken, waterdicht

Ze staat nu onder een regendeken, als het kouder wordt gaat de tussendeken er onder, en als het echt koud wordt gaat ze onder de dikke.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 23:29