paard weigert te lopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
wendytj4h
Berichten: 312
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Dordrecht

paard weigert te lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 23:02

Mijn paard weigert als ik met haar aan de hand loop. Ze doet dit op het erf en in de gangpaden en ik weet niet meer wat ik eraan moet doen...

Alles heb ik al geprobeerd ik heb er iemand met een bezem achter laten lopen en elke keer als ze stilstaat met de bezem in haar kont prikken..werkt niet. Met een zweepje erachter werkt soms ligt eraan hoeveel zin ze heeft. Zelf met een zweepje lopen werkt ook soms..

Ik word er zo langzamerhand moedeloos van....
Ik heb haar nu 3 maanden waarvan ze er 2 op de wei stond en er geen enkel probleem was. Het is pas gekomen sinds ze op stal staat..
Ze wil haar box niet meer uit en ze wil er ook niet meer in, ze wil de wei niet meer uit ze wil de wei niet meer in, ze wil de longeerring niet meer en niet meer uit.

wat kan ik hier nou aan doen Verward

Ik ben zo langzamerhand radeloos.


Methodiek
Berichten: 1827
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 23:07

meschien heeft ze wel iets..
Ik denk dat je maar goed op moet
letten of ze niet iets vreemds doet..
Want het lijkt wel of ze iets heeft zo aan
dat verhaal te horen.. *LOL*

wendytj4h
Berichten: 312
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 23:24

Ze heeft niks daar ben ik zeker van ze doet het gewoon omdat ze iets anders wil doen. Naar een ander paard toe o.i.d. of ze wil iets niet wat ik wel wil bv: de wei uit en dan gaat ze op het pad al stilstaan en dan loopt ze niet meer verder ik weet 100%zeker dat ze nergens last van heeft.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 23:27

Er is een periode geweest dat mijn paard het vertikte om in de buurt van haar stal te komen.

Maarja, aan mijn oplossing heb jij waarschijnlijk heel weinig. Bij mij bleek er vlak voor de stal, iets onder de grond een stroomkabel kapot te zijn. De stroom ging de grond in, en ik met mijn rubberen laarzen voelde dat dus niet, maar mijn paard kreeg elke keer een flinke klap met haar ijzers Ach gut
Komt ze ook niet als iemand wat brokken in een emmer gooit en ermee in de stal gaat staan en rammelen?

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

wendytj4h
Berichten: 312
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 23:34

De ene keer wel en de andere keer niet maar ik kan niet met een emmer brokken de hele tijd op het terrein lopen.
Mijn stalhoudster zegt dat het puur ongehoorzaamheid is, dat is het ook, wat doe ik eraan..Verward ?

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 02:35

grond werk , respect verdienen met los in de paddock/longeer ring
haar vor te laten komen en te laten volgen (snoepje als beloning werkt beter als slaan voor straf) ik heb mijn paard geleerd te volgen (los)
en voor te komen of te blijven staan (stay) dit heb je niet in 1 week
maar ik denk persoonlijk dat als er lichamelijk inderdad niks is
en geen andere reden om . t puur uit dominantie is
(ja jij wilt dat ik meeloop , ech nie) of misschien wel verveling
als het iedere keer weer de vraag is wat ze gaat doen blijft t interessant
(merk ik bij mijn eigen paarden 3 x het zelfde en ze kijken me aan van ja pff dat dacht jij , weer dat saaie rondje ech nie he )(niet dat ze hun zin krijgen !!! ik ben de baas niet zij , geduld en volhouden
ik denk echt dat t uitproberen is (vooral omdat die het de 1e 2 maanden niet dee en nu wel en de manier waarop en op de verschillende lokaties

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 08:37

xKatleentjex schreef:
Bij mij bleek er vlak voor de stal, iets onder de grond een stroomkabel kapot te zijn. De stroom ging de grond in, en ik met mijn rubberen laarzen voelde dat dus niet, maar mijn paard kreeg elke keer een flinke klap met haar ijzers Ach gut

Knap dat je erachter komt dat dat de oorzaak is! OK dan!
Zo zie je maar, eerst alle échte redenen uitsluiten voordat je je paard als ongehoorzaam bestempeld.

Wendytj4h, ik heb geen oplossing voor je probleem, maar wens je wel veel succes!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 09:07

Ga met je paard lopen met een longeerlijn..... hou de uiteinden van de longeerlijn lang genoeg om met je linkerhand een zwaai naar achteren te maken op de billen, zodat je zelf naast je paard kan blijven staan.

Ga in geen geval het paard meetrekken, die dieren zijn toch onnoemelijk veel sterker dan jij.

Dit is echt een "ik ga lekker toch niet" verhaal. Niet goedvinden!

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 09:28

wendytj4h schreef:
Mijn stalhoudster zegt dat het puur ongehoorzaamheid is


Vertoont ze dit gedrag dan niet bij de stalhoudster? Want het klinkt idd wel als ongehoorzaamheid, maar dan zou een ervaren "paarden-mens" geen problemen moeten hebben.

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

wendytj4h
Berichten: 312
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 09:41

nee mijn stalhoudster loopt er zelf niet mee...
Ze doet het bij andere (vreemde) mensen nog veel erger. Die krijgen haar amper vooruit dat gaat ze echt voetje voor voetje en dan stilstaan.
Dat met die longeerlijn ga ik zeker proberen Gijsenkim.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 09:50

Tsja..... ik vind het toch wel maf klinken..... ik weet natuurlijk niet hoeveel beweging ze nu krijgt, maar omdat ze op het land geen problemen gaf, misschien ook proberen ze flink moe te maken. Een paard dat zijn energie niet kwijt kan, kan echt heel opgefokt raken en dan kunnen ze ook heel dwars worden.

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:10

volgens mij is het een probleem dat te maken heeft met respect en vertrouwen !

ga met haar grondwerk doen en zorg dat je haar respect en vertrouwen krijgt ! een paard dat respect en vertrouwen heeft voor je volgt je overal zelfs over de engste dingen !

kijk eens op de site van emiel voest , of de site over natuurlijk paardrijden , daar staan veel nuttige dingen in

veel succes met je paard

groetjes

a dog is for life not just for christmas

PussInBoots

Berichten: 2814
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Oost Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 13:10

Maak het leuk voor je paard!!!! Snoepjes bv, mijn paard deed precies het zelfde, als ik hem uit de wei wou halen bleef hij gewoon staan. Je moet wel geduld hebben maar bij ieder beetje vooruitgang prijs je hem de hemel in. Dus niet eerder belonen, maar straffen werkt averechts. Nu komt mijn Bronc weer braaf en blij naar mij toe huppelen en loopt ook braaf mee, als we zijn waar ik wil krijgt hij een lekker snoepje, hij blij ik blij!!!!!

“Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
― Albert Einstein

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 13:20

De oplossing van Iepsel van ik niet helemaal geslaagd, je paard moet meekomen uit respect voor jou, niet omdat hij een snoepje krijgt!

Wat andere mensen zeggen, ga grondwerk doen, je paard moet jou volgen en daar moet respect voor zijn.

Wat ook wel eens wil helpen, gewoon lekker lang stil blijven staan en pas weer gaan lopen als jij het wil en niet andersom! Wedden dat ze binnen de kortste keren gewoon met je meeloopt?

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 13:26

Siempie schreef:
De oplossing van Iepsel van ik niet helemaal geslaagd, je paard moet meekomen uit respect voor jou, niet omdat hij een snoepje krijgt!

Wat andere mensen zeggen, ga grondwerk doen, je paard moet jou volgen en daar moet respect voor zijn.

Wat ook wel eens wil helpen, gewoon lekker lang stil blijven staan en pas weer gaan lopen als jij het wil en niet andersom! Wedden dat ze binnen de kortste keren gewoon met je meeloopt?


Tja.. om met grondwerk te beginnen, moet ie toch eerst een paddock o.i.d. in!

Ook moet hij meekomen uit respect voor jou, maar daarentegen mag een beloning met een snoepje heus wel hoor!
Paarden doen alles voor een snoepje.. althans de meesten!
Is dan toch goed te combineren?
Eerst meekomen, dan snoepje.. is zijn beloning!
Daarna kun je snoepjes gaan vervangen door een: BRAAF!
Maar ik zie overigens niet in wat mis is met snoepjes.
Mijn paard krijgt er veel hoor.
Ikzelf heb ook graag eens wat lekkers!

findi

Berichten: 755
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Oostrozebeke, W-VL Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 13:13

mijn paardje vertikte het om in de manege door een smalle gang te lopen
der zaten dan paarden aan haar kont en dat haate ze.

dusja het was iedere keer een hele onderneming om ze uit haar stal en door die gang te krijgen.

je moet misschien eens op een lijstje schrijven waar dat ze stopt, welke dagen, ... misschien is er iets in haar omgeving dat e bang van is.

ze kan je ook met je voeten aan het spelen zijn.
maar dat snap je al gauw. ik dacht ook eerst, ze heeft geen zin om te werken ofzo.

nog veel geluk met je paardje

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 13:34

Lange zweep in je hand en achter op de kont aantikken. Ik denk dat ze je voor de gek houdt.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alenthe05 en 113 bezoekers