Stokmaat meten...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

stokmaat meten..

maatstok kopen
5 (22%)
maatstok maken
1 (4%)
maatstok lenen
6 (27%)
paard op laten meten door prof..
5 (22%)
anders...
5 (22%)

Totaal aantal stemmen: 22


Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Stokmaat meten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 10:38

Mijn paard is alleen ingeschreven in het veulenboke, dus op haar papieren staat niet haar exacte schofthoogte, toen iki haar kocht zeiden ze dat ze rond de 1.60 zit...
hoe hebben jullie je paard gemeten, of stond dat al in het papier??

Ik heb zelf geen meetstok, dus weet iemand een makkelijke manier om zelf het paard op te meten, of woont er iemand in mijn buurt die even langs kan komen Bloos , of weet iemand waar je goedkoop zo'n (plastice, kunstof) stok kan kopen..??


shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:05

je neemt een lange stok en die zet je naast je paard , dan met een waterpas op de schoft en een streepje zetten op de stok en zo kan je dan meten hoe groot hij is !

groetjes

a dog is for life not just for christmas

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:51

je kan dr idd best makkelijk zelf 1 maken. Nou je het zegt: zal het zelf ook weer eens doen Knipoog.

Anne_GTI

Berichten: 18199
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 12:34

Men neme een lange waterpas, een gelijke ondergrond naast een muur/deur oid, een rolmaat en een krijtje/potlood. Paard goed neerzetten en eventueel door iemand anders even late vasthouden. Waterpas tegen de muur en op de schoft leggen. Als ie waterpas ligt streepje op de muur zetten en opmeten met de rolmaat.....

tadaaa Haha! je weet hoe hoog ie is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 13:13

ik heb er een bezem naast gezet en er een rolmaat tegenaan gehouden Haha!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 14:01

Ik heb destijds een touwtje genomen waar ik iets zwaars aanhad hangen. Stokje over de schoft, touwtje tot opp de grond, een knoopje in het touwtje en thuis het touwtje opgemeten....
Des kwam iets hoger uit als op het papier stond. Maar die papieren stamden ook uit het jaar kruik.

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 18:34

Riëtte schreef:
Ik heb destijds een touwtje genomen waar ik iets zwaars aanhad hangen. Stokje over de schoft, touwtje tot opp de grond, een knoopje in het touwtje en thuis het touwtje opgemeten....
Des kwam iets hoger uit als op het papier stond. Maar die papieren stamden ook uit het jaar kruik.

Wat een goed idee zeg, mijn paard is namelijk als de dood voor iets wat naast haar komt staan (lees: bezem, lat etc) En ik denk dat ze het niet eng vind met z'on touwtje.. Nu nog maar afwachten of ze die waterpas op dr schoftje accepteerd Haha! Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bloodymary, Jos_1 en 136 bezoekers