goede prijs/kwaliteit van een onderdeken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

goede prijs/kwaliteit van een onderdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 14:30

heb nu voor Times een deken gekocht van 0 gram deze op kan tot ongeveer eind oktober, daarna wil ik er een onderdeken ondergooien.

welk merk heeft een goede prijs / kwaliteit verhouding?

bestaan er ook met een halve of hele hals?

groetjes [naam]


GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 15:01

Een onderdeken koop je rond de 50 euro. Er bestaan modellen die een klein stukje hals hebben, lastig als dat onder je deken uitsteekt.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 10:55

ik vind de onderdeken van horseware erg fijn, lekker warm, en blijft erg goed liggen, en schuurt niet. ik heb hem in het donkerblauw, maar je hebt hem ook in het zwart en wit.

Afbeelding

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 11:24

Ik heb die van Horseware ook maar zelf vind ik een gewone staldeken net zo goed voldoen.
Ik heb voor Triumph een Anky staldeken als onderdek en dat ligt echt super onder zijn Rambo Rug

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:24

ik kom binnenkort wel eens kijken bij je maud.

ik vind het wel een erg prijzige aangelegenheid om een ANKY deken als onderdek te gebruiken. En er zitten dan zo enorm veel sluitsels aan.

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:50

Ik vind het altijd zo raar dat zo'n onderdeken zo 'simpel' is, deze deken ligt direct op het paard! En dan kan je nog wel een bovendeken met loopsplitten kopen, en een speciale voering etc etc.....als je onderdeken dan zo recht toe recht aan is haalt het allemaal weinig uit!

Ik gebruik meestal net als Sjuimpje een gewone staldeken van een goed merk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:05

Loopsplitten vind ik alleen belangrijk als je paard met deken de wei op gaat, op stal hebben ze die eigenlijk niet nodig.

ik zal over een paar weken is kijken naar een goede onderdeken,

ze kan over voorlopig vooruit met haar 0 grams fleece gevoerde. en ze moet toch eerst 100% schimmelvrij zijn voordat ik er een deken op gooi

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:46

ik heb ooit eens een onderdeken gekocht van ruitergilde

ik was absoluut niet tevreden over dat ding
contineu schuiven enzo en er zaten geen ringen en derg. op.

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 23:58

mij lijkt het juist niet fijn om een staldeken onder een staldeken te doen, dan heb je dus alles dubbel, ook de kruissingels, lijkt me niet echt fijn. zowizo vind ik een anky staldeken niet zo erg fijn, want die zijn van de binnenkant zo glad dat ze erg makkelijk gaan schuiven, waarschijnlijk met een andere staldeken er op dan niet. Ik vind het nog steeds het fijnste om een onderdeken onder een staldeken te doen, en moet het dan nog warmer, dan doe ik er een wollendeken tussen, die ik zo om kan slaan dat ze ook nog een beetje hals heeft.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 06:50

Ik heb bijna alleen nog maar dekens met gladde binnenkant, wil liever ook niets anders meer. Ik heb nog nooit last gehad van schuiven Dat heb ik wel 1 keer gezien bij een paard, maar dat dier was zelf zo scheef als een mispel. De bilriemen haal ik er trouwens af, dus er zitten alleen kruissingeltjes aan.

Maitu schreef:
Ik vind het altijd zo raar dat zo'n onderdeken zo 'simpel' is, deze deken ligt direct op het paard! En dan kan je nog wel een bovendeken met loopsplitten kopen, en een speciale voering etc etc.....als je onderdeken dan zo recht toe recht aan is haalt het allemaal weinig uit!

Het probleem vind ik dat die dekens zo vormeloos zijn, het zijn net dekbedden waardoor ze schuren op borst, schouder en heupen. Ik durf mijn Triumph er niet eens onder te zetten die heeft zo'n schitterend mooi dun velletje, welke helaas niet zoveel kan hebben. Maar misschien is dat ook omdat mijn paarden altijd hele dagen buiten staan, een paard wat op stal staat heeft minder beweging en zal dan ws. ook minder snel last hebben van schuren.

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 09:22

Sjuimpje schreef:
Ik heb bijna alleen nog maar dekens met gladde binnenkant, wil liever ook niets anders meer. Ik heb nog nooit last gehad van schuiven



OK dan!

Ik ook *LOL*

Je kunt veel beter een goedkopere regendeken gebruiken als toplaag (bijv. 0gr. Harry's horse) en een duurdere staldeken met gladde binnenkant (oa Anky, Rambo, Lamicell en wat amerikaanse merken) als 'onderdeken'.

Dekens met fleecevoering vind ik helemaal niks direct op de vacht, zeker niet bij een geschoren paard, je krijgt dan echt kale plekken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers