vraagje over paard terugbrengen (lastig geval)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 09:18

Nee dat lijkt 't niet en is ook niet zo Knipoog Polly pb'de me nav dit topic en ik heb inmiddels de koopster van de Haf, een vriendin van Polly, gesproken op MSN Lachen

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 10:40

volgens mij moeten de 'oude eigenaren' het paardje terugnemen, beide partijen hebben een contract ondertekend.

wat meerdere zeggen; rechtswinkel daar ben ik het mee eens.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 07:12

Maar wel bijna.... ik zat er dichtbij, nietwaar?

Om een lang verhaal kort te maken, denk ik dat je verplicht bent om het paard terug te nemen, als je daarvoor een overeenkomst hebt getekend.

julke

Berichten: 283
Geregistreerd: 29-04-01
Woonplaats: roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 00:11

ik zou op de eerste plaats nooit een haf kopen voor een kind, veel te sterkt vind ik, op de tweede plaats zullen ze hem/haar wel terug moeten nemen, maar wie zegt dat het allemaal alleen aan het dier ligt. Misschien is die haf best wel oke. Ik vind dat je dat niet na een week of 2 kunt zeggen. Ieder dier kan anders reageren op wisselende situaties en ja, als hij bij de vorige eigenaar misschien op een bepaalde manier is gereden, en pakken de nieuwe eigenaren dat heel anders aan, waardoor het dier zich verzet. Ik weet het ook niet hoor, maar ik vind de tijd zo kort om zo'n oordeel te vellen. (ik veroordeel de nieuwe eigenaren niet hoor, maar het is zo jammer om het dier, wat ze graag wilden, weg te doen, terwijl het misschien wel te verhelpen is). Ik zou in elk geval wel naar bureau rechtshulp gaan voor advies.

succes.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 07:59

Kan je niet gewoon de politie inschakelen en samen met de politie naar de verkopers toe gaan en hun het contract onder de neus schuiven ofzo?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 08:51

Schaienne, denk je niet dat de politie iets beters te doen heeft?

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 20:30

Hee Renee staat die haf nou te koop op marktplaats?
Zoja dan mag ik hopen dat dat kleine meisje op de foto niet de dochter is van je vriendin want die is zeker veeeelste klein voor die pony.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 20:38

Beetje stom dat contract! in de wet staat namelijk dat het dier terug mag binnen een half jaar (of een jaar, hou me te goede)

Gewoon terugbrengen en je geld terug eisen........ voor de rechter maak je een redelijke kans, helaas omdat je dat contract getekend heb maak je het makkelijker voor de verkopende party

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 21:45

@ binky: ja die staat inmiddels te koop op mp.
meisje is idd het betreffende meisje en die rijdt nu Pol. (over dat ze te klein is, I know, het was niet mijn keus)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 22:37

Hafs zij geen pony's voor kinderen .Jammer genoeg vallen nog veel mensen voor zijn penny uiterlijk.
Mijn dochter van 8, rijd de haf van mijn vriendin,buiten een gebroken schouder gaat het redelijk.
De conditie van mijn man en mij is onder tussen helemaal top, OK dan! we rennen of fietsen er naast tot ongenoegen van mijn dochter.Want wees eerlijk als 8-jarig penny meisje tem je toch iedere haf.
Maar zoals de meeste zeggen contract is contract.

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 08:51

binky schreef:
Hee Renee staat die haf nou te koop op marktplaats?
Zoja dan mag ik hopen dat dat kleine meisje op de foto niet de dochter is van je vriendin want die is zeker veeeelste klein voor die pony.

Ik heb dus even zitten zoeken op Marktplaats en vond een 'lieve mooie Haflinger merrie' met op de foto een héél klein meisje er bovenop. Hoop dat dit ze niet is?! Dan zou ik de keus voor deze pony ronduit dom vinden, meisje komt nauwelijks met haar benen onder het zadel, laat staan dat ze die pony kan rijden.
In de advertentie staat ook niets dan goeds over de Haflinger, dus dat zou haar zaak wel weer wat teniet doen.
Ben benieuwd of ik de juiste advertentie eruit geplukt heb... Schijnheilig

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:52

Polly, is er al nieuws van Gez? Of beter gezegt: al meer bekend over het al dan niet terugbrengen?