HELP Zadel probleem..!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lotttttttt

Berichten: 1630
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: Purmerend

HELP Zadel probleem..!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 19:01

Hayhay,...

Ik had een tijdje geleden een topic geplaatst dat ik een probleem had, dat alle zadels naar voren schuifen bij mn pony. Mijn probleem is nog steeds niet opgelost. Vandaag was de zadelmaker geweest met een busje vol zadels, en niks lag goed, alles schoof naar voren.
Mijn zadelmaker gaat wel verder voor me zoeken, maar misschien zijn er mensen hier met het zelfde probleem, die weten welk merk, type, enz. er misschien goed op zou kunnen liggen.

Mn pony is een 4 jarige NRPS merrie, veel arabisch bloed. Haar vader is neron ( misschien mensen met een half broer/zus met het zelfde probleem .. ) Ze is 1.45 hoog. Slank , weinig schoft . Niet super smal , ze heeft geen hele smalle boom maat. En ze bokt soms nogal veel.

Ik hoop dat iemand een advies voor mij heeft...

Groetjes Lotte
Laatst bijgewerkt door lotttttttt op 25-08-05 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Duhelo

Berichten: 28542
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Nog steeds mijn zadel probleem ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 19:59

boomloos?
barefoot ed blijven meestal goed liggen op paarden zonder schoft.

lotttttttt

Berichten: 1630
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: Purmerend

Re: HELP Zadel probleem..!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 20:01

nou, ik ben wel opzoek naar een dressuur zadel. Ik wil binnenkort ook wedstrijden met haar gaan starten.

astridvh
Berichten: 294
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Delft

Re: HELP Zadel probleem..!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 20:18

Misschien een voorsingel gaan gebruiken? Zo'n voorsingel zou moeten voorkomen dat het zadel naar voren schuift.

elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Re: HELP Zadel probleem..!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 20:21

zadel op maat laten maken....of gewoon een borsttuig gebruiken dan schuift het zadel niet zo erg naar achteren , als t zadel naar voren schuift een staartriem.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: HELP Zadel probleem..!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 20:30

Ik heb ook een NRPS merrie, die heeft een Daaleman zadel met brede boom en ingebouwde voorsingel. Euroriding schijnt die ook te hebben.. Succes!

elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Re: HELP Zadel probleem..!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 20:34

ingebouwde voorsingel??? wat is dat precies?

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: HELP Zadel probleem..!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 20:59

viewtopic.php?t=289045

Als het niet duidelijk is probeer ik het morgen even beter uit te leggen, maar ik moet nu weg

elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Re: HELP Zadel probleem..!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 21:08

ow dus het is gewoon een extra singel stoot die dus meer aan de voorkant zit van het zadel??

lotttttttt

Berichten: 1630
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: Purmerend

Re: HELP Zadel probleem..!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 21:53

heey bedankt voor jullie reacties..


Maar helaas,

Ik heb al een zadel met een ingebouwde voorsingel erop gehad, werkte niet. Totaal geen verschil..

Ook de losse voorsingel heb ik al geprobeerd, maar ook dat schoof na wat bokjes in haar nek, hoe strak ik die ook deed. Dan schoof die zeg maar over haar schoft , waardoor het keihard in haar hals drukte. Is dus ook helemaal geen oplossing voor haar...

Een zadel op maat laten maken is verschrikkelijk duur, en ze word nog wel wat breder, dan kan ik over een jaar weer een nieuw zadel op maat laten maken. Ik probeer eerst wel een bestaand zadel op haar te passen...


elmiran: Ja een ingebouwde voorsingel is een singelstoot die niet uit het midden komt onder het zweetblad, maar die meer uit het voorste stuk komt inderdaad.
Maar helaas werkt ook dat niet bij mijn pony..

Ik heb er ook een wintec pro op gehad, met die ingebouwde voorsingel dus, en daarvan het ik ook alle boom breedtes geprobeerd, maar alles schoof naar voren.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: HELP Zadel probleem..!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 22:02

Een goede zadelmaker maakt bestaande zadels nog beter op maat. Dus ik snap niet waarom hij zomaar een zadel erop legt, ziet dat ie naar voren schuift, en dus maar een ander zadel erop legt. Want er is bijna geen zadel wat zomaar ineens goed ligt op een paard, er moet (bijna) altijd wel aan gesleuteld worden, anders heb je in een keer geluk.

Anoniem

Re: HELP Zadel probleem..!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 22:08

Klinkt mischien erg stom,Maar als paarden smal zijn,en het zadel te breed,dan doe ik er een ankypad en zo'n bontje onder

Ukster

Berichten: 2773
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Barendrecht

Re: HELP Zadel probleem..!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 22:09

ik heb echt hetzelfde probleem als jou.
ik wou ook een dressuurzadel, maar alles schuift naar voren.
en nu heb ik een boomloos, ligt nog het beste van alles, maar zelfs dat schuift verder naar voren als dat het zou moeten,

astridvh
Berichten: 294
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Delft

Re: HELP Zadel probleem..!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 22:19

Tja, ik denk als laatste middel dat je dan toch op een staartriem uitkomt.

lotttttttt

Berichten: 1630
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: Purmerend

Re: HELP Zadel probleem..!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 22:31

verootjoo:

Maar als het zo heftig naar voren schuift, dan valt het bijna niet te vermaken.. eerst moet ik een zadel hebben wat minder naar voren schuift, dan zou hij die inderdaad nog wat aan kunnen passen...


IndianRose:

Jaah maar ze is niet heel smal, alles schuift gewoon naar voren...


Ukster:

Maar er moet toch wel een passend zadel te vinden zijn ... als zelfs de boomloze bij jou naar voren schuift Heb je misschien een foto van je pony?


astridvh

Maar het schuift zo erg naar voren, heel erg.. en dan zou dus het volle gewicht in haar staart komen te hangen..
En ik mag geen wedstrijden rijden met een staartriem


( Bedankt voor de reacties he )

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Re: HELP Zadel probleem..!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 22:37

batje schreef:
viewtopic.php?t=289045

Als het niet duidelijk is probeer ik het morgen even beter uit te leggen, maar ik moet nu weg


Batje, heeft Daaleman jou het zadel met voorsingel geleverd of is die er later ingebouwd, en heeft Daaleman dat dan zelf gedaan?

kiana
Berichten: 1646
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: brabant

Re: HELP Zadel probleem..!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 02:06

Een zadel met een kunststof boom met ingebouwde voorsingel.
Deze op maat laten maken..............en als je pony strakt breder wordt kan je hem altijd weer breder laten maken omdat het een kunsstof boom is.
Prestige Top Dressage heeft beide eigenschappen, maar ook nog een andere vervelende eigenschap..............ze zijn duur.

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Re: HELP Zadel probleem..!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 07:58

Ik heb een half zusje ! Mijn pony is erg rond en heeft geen schoft. Ik heb de wintec pro erop liggen en blijft redelijk liggen, hiervoor had ik een kieffer, maar die schoof ook naar voren.

Ik heb een malletje gemaakt van dr rug, daarmee ben ik naar de zadelmaker geweest en die heeft zelf de boom aan het malletje aangepast. Ik heb dus geen orginele wintec boom, maar mn zadel igt nu wel redelijk goed.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: HELP Zadel probleem..!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 08:53

als je pony weinig schoft heeft of een softsaddle (is geen zadel maar een pad met beugels die NIET schuift)
anders zit je toch aan een staart riem!!!

er zijn heel erg veel zadels voor lage schoft normale breedte pony s op de markt dus dat kan het probleem niet zijn , zou iig aan de staartriem gaan voortuig heeft geen zin die houd een zadel naar voren

lotttttttt

Berichten: 1630
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: Purmerend

Re: HELP Zadel probleem..!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 11:20

kiana: Prestige heb ik er gister op gehad, ook die schoof. Hoe dan ook... We gaan er nog wel heel veel merken op proberen, ik hoop dat er iets is wat goed ligt, dat moet ook bijna wel...

olga: De wintec Pro heb ik nu, ik heb daar al van alles mee geprobeert. Alle bestaande wintec boom maten, maar nu heeft mn zadelmaker de boom ook al verbogen hoe die precies zou moeten zijn voor de rug van mn pony. Ook dat schuift in stap al in haar nek !

nickyu Voor wedstrijden zou ik toch wel gewoon een dressuur zadel nodig hebben, Veelzijdig kan ook natuurlijk. Maar een staartriem mag niet. ... ..

Wel bedankt dat jullie meedenken

kiana
Berichten: 1646
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: brabant

Re: HELP Zadel probleem..!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 13:30

[quote="lotttttttt"]kiana: Prestige heb ik er gister op gehad, ook die schoof. Hoe dan ook... We gaan er nog wel heel veel merken op proberen, ik hoop dat er iets is wat goed ligt, dat moet ook bijna wel...

Je kan ook niet verwachten dat de standaard maat er op past.
Ze moeten de rug en schoft opmeten en het zadel daar pas op maken.
Heb ik ook laten doen bij Prestige.
Probleem opgelost.

Vraag anders eens een andere zadelmaker.........

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: HELP Zadel probleem..!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 14:19

Heb je Rossner al eens geprobeerd? Mijn ervaring is dat dat op verschillende paarden past.

lotttttttt

Berichten: 1630
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: Purmerend

Re: HELP Zadel probleem..!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 15:01

Ik zal het nog even met mn zadelmaker over die prestige hebben, dan moet hij die maar even op maat proberen te maken...

Ik zat vandaag ook al aan rossner te denken! Zal ik ook wel tegen die zadelmaker zeggen

Bedankt he

Siegje

Berichten: 1263
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Leeuwarden

Re: HELP Zadel probleem..!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 15:08

Ben zelf HE-LE-MAAL wild van ainsley vanguard.
Heb een ronde niet brede pony...zadel ligt als een huis!
PB me maar voor meer info.

lotttttttt

Berichten: 1630
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: Purmerend

Re: HELP Zadel probleem..!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 15:25

Heb je een PB gestuurd