Is gewoon pony houden dan zo minder...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Is gewoon pony houden dan zo minder...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 07:14

Ik ben altijd al gek geweest van pony's. Paarden vind ik leuk en ik rij ze ook maar pony's zijn het echt helemaal. Nu vind ik welshjes helemaal hèt en zou ik graag een welshje kopen om eventueel dan te fokken. De A en de B maat vind ik echt heel mooi en ik vind die pony's ook wat hebben, maar dan krijg ik allemaal van die reacties van die zijn toch veel te klein en wat kun je nu met zo'n kleine pony,... Maar ik snap niet waarom ik een groter paard moet kopen, ik rijd ten eerste de paarden van iemand die ik ken, zij hebben er drie, plus het feit dat ik nog studeer en de eerste vijf jaar nog niet klaar ben. Dan vind ik het niet eerlijk tegenover dat paard dat ie de hele week moet stilstaan en ik enkel in het weekend dan twee maal rijdt. dus daarom wil ik voorlopig nog geen groot paard. een kleinere pony daarentegen, kan ik mee mennen, vrijheidsdressuur mee doen, longeren, wandelen enzo. maar blijkbaar denken velen dat je met een paard enkel mag rijden. Schijnheilig Zijn er nog mensen die dit vaak te horen krijgen? Vind het zo Boos!


ellepel

Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 07:16

ja hgoor, ik ben zelf 32 en heb ene welsh van 1m40, nu ben ik zelf ook niet zo groot dus dat past wel.

maar mensen zeggen het wel es, waarom ik niet ene grotere koop.
nou dit past toch goed zeg ik dan?

gewoon doen wat jij wilt hoor.,
ik vind paarden mooi, maar ik ben ene pony-mens

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 07:31

nog een pony mens dus. dacht al dat ik abnormaal begon te worden, nuja we zijn toch al met twee Lachen

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 07:32

*Ik meld me ook*. Zie profiel Haha!

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 07:34

hahaa 3 al. mooie pony trouwens

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

mmouse

Berichten: 547
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 07:42

zitake schreef:
Dan vind ik het niet eerlijk tegenover dat paard dat ie de hele week moet stilstaan en ik enkel in het weekend dan twee maal rijdt. dus daarom wil ik voorlopig nog geen groot paard. een kleinere pony daarentegen, kan ik mee mennen, vrijheidsdressuur mee doen, longeren, wandelen enzo.


Als je een pony leuker vindt dan een paard is dat je goed recht, maar een pony kost wel net zoveel tijd als een paard (hoewel... een pony is natuurlijk kleiner, minder oppervlakte, eerder klaar met poetsen Haha! )

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 07:46

Ik heb ook een pony Haha!

Ik vind dat als jij een Welsh wilt kopen je dat lekker moet doen.
Wij hebben bij ons op stal een vrouw met een Welsh A.
Erop rijden kan ze neit maar hij loopt lekker aangespannen.
Zij heeft altijd lol met haar best.
Dat kan ik van andere mensen die op hun paard kunnen rijden neit altijd zeggen
Lekker doen wat jij wil en f*ck die mensen die er eigenlijk toch niets over te zeggen hebben

<3 Galanto <3

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 07:52

zitake schreef:
Dan vind ik het niet eerlijk tegenover dat paard dat ie de hele week moet stilstaan en ik enkel in het weekend dan twee maal rijdt. dus daarom wil ik voorlopig nog geen groot paard.

een kleinere pony daarentegen, kan ik mee mennen, vrijheidsdressuur mee doen, longeren, wandelen enzo. maar blijkbaar denken velen dat je met een paard enkel mag rijden. Schijnheilig Zijn er nog mensen die dit vaak te horen krijgen? Vind het zo Boos!


Niet om het een of ander maar mennen, vrijheidsdressuur, longeren, wandelen enzo kost net zoveel tijd als rijden.
Dus dat is geen argument om een paard to een pony af te wegen. Beide hebben net zoveel aandacht en beweging nodig Tong uitsteken

Maar als jij lekker een welshje wilt kopen moet je dat gewoon doen toch? Een ander hoeft er toch niet mee/op te rijden? Go for it!

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Saltow

Berichten: 1117
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Ninove-City (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 07:58

Ik heb wel een paard maar vroeger koos ik ook voor pony's.
Ik vind ze best schattig.
Maar om er je hele leven op te rijden moet je ze niet nemen !
Je groeit er gewoon uit !
Voor te fokken of vrijheidsdressuur zijn ze dan wel geschikter denk ik...

Paradise is pretty sweet until you smash your fase to a banian tree...
...Paarden schenken ons de vleugels die wij ontbreken...
Who put the flower in the barrel of that gun ?

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 08:03

Ik denk inderdaad dat je niet minder tijd kwijt bent aan een pony, maar als jij liever een pony koopt, waarom niet!

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 08:04

Hier nog een echt ponymens Knipoog
Ik heb 2 welsh B merries, een welsh A (nu nog) hengstje en een shetlandmerrie.
Ik heb de pony's aan huis staan en krijg inderdaad vaak genoeg de vraag waarom ik geen paard koop om op te rijden. Maar ik rijd een uurtje per week op de manege en dat vind ik genoeg. Ik hoef niet zo nodig iedere dag.
Ik geniet meer van de pony's met verzorgen, naar ze kijken in de wei en dat soort dingen. De welsh B merries zijn drachtig en als alles goed gaat wordt het volgend jaar nog meer genieten met 2 veulens erbij Knipoog

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 08:15

Ik vind pony's ook veel leuker dan paarden. (Ik rijd nu een Haflinger en een Tinkertje.) Ze zijn dan wel niet zo klein als een Welschje, maar ik vind pony's een veel leuker karakter hebben dan paarden. Ze zijn iets pittiger.

» Never give up on the things that make you smile..

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 08:22

Ik heb jaren een PAARD gehad. Ik kwam bij dat paardje uit en ben eraan blijven plakken *LOL* Dat paard is vorig jaar overleden op respectabele leeftijd en nu heb ik een 2-jarige Welsh-Cob, die rond 150cm zal worden. Back-to-the-basics dus *LOL*
Ik heb niet bewust naar een pony gezocht, ik ben er bij uitgekomen. Ik was wel bewust op zoek naar een karakter en dat vindt je vaker bij pony's.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 08:27

Saltow schreef:
Maar om er je hele leven op te rijden moet je ze niet nemen ! Je groeit er gewoon uit !


....mmmm, geldt niet voor de ukkies!! Ik ben toch al ongeveer 20 jaar uitgegroeid....... maar nooit hoger geworden dan 1.63cm........ ik weeg 53kg, ik kan dus echt de rest van m'n leven makkelijk op een D of E pony rijden

Ik rij trouwens wel op mijn paard en pony, maar dan zijn er weer mensen die het raar vinden dat je geen wedstrijden wilt rijden..... Sommige mensen Verward Verward Waar bemoeien ze zich mee?

Zitake...... jij moet gewoon doen wat JIJ wil..... en de rest lekker laten zeuren.

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:00

Als jij toch graag een pony wilt hebben moet je dat gewoon doen! Wat maakt het uit wat anderen er van vinden? JIJ moet het toch leuk vinden.
Wij hebben ons Welsh A'tje pas geleden verkocht...om de rede dat er niets meer mee gedaan kon worden, ja mennen maar dat kost net zo veel tijd als rijden dus dat vind ik ook geen rede om pony / paard tegen elkaar af te wegen.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:13

laat ze kletsen, ik ben zelf ook een ponymens. Er zijn inderdaad mensen die minderwaardig over pony's doen, gewoon lak aan hebben. Ben met pony's begonnen en er in blijven plakken Haha! , maar er gaat inderdaad net zoveel tijd inzitten als met een paard, houdt daar wel rekening mee!

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 09:14

Sosha schreef:
....mmmm, geldt niet voor de ukkies!! Ik ben toch al ongeveer 20 jaar uitgegroeid....... maar nooit hoger geworden dan 1.63cm........ ik weeg 53kg, ik kan dus echt de rest van m'n leven makkelijk op een D of E pony rijden

Ik rij trouwens wel op mijn paard en pony, maar dan zijn er weer mensen die het raar vinden dat je geen wedstrijden wilt rijden..... Sommige mensen Verward Verward Waar bemoeien ze zich mee?

Zitake...... jij moet gewoon doen wat JIJ wil..... en de rest lekker laten zeuren.

idd ik ben 20, 1.65 en weeg 54kg, dus groot ben ik niet, dik ook niet, ik pas nog goed op grote pony's.

Citaat:
Niet om het een of ander maar mennen, vrijheidsdressuur, longeren, wandelen enzo kost net zoveel tijd als rijden.
Dus dat is geen argument om een paard to een pony af te wegen. Beide hebben net zoveel aandacht en beweging nodig

Maar als jij lekker een welshje wilt kopen moet je dat gewoon doen toch? Een ander hoeft er toch niet mee/op te rijden? Go for it!


natuurlijk dat die ook tijd kosten, maar mn zussen bv zijn jonger en die lopen al weg als ze een paard zien, het is makkelijker om verzorgstertje ofzo te vinden voor een pony dan voor een paard van 1.70. het gaat em dus niet echt om het rijden, maar bv in de vakantie eens iets anders te kunnen doen. ik heb paarden om te rijden dus daar gaat het niet om.
eigelik vind ik het moeilijk om uit te leggen. maar een pony past gewoon beter.

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:25

Als jij een pony wilt moet je dat gewoon doen, als jij er niet omgeeft dat je er niet op kan rijden, maar nog wel zoveel andere dingen mee kan doen dan is er toch niets aan de hand.... Succes!

Welcome to my world of make believe, check your reality at the door.
Within my wishes and my wildest dreams, if I could be anything,
well baby, I‘d be yours

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:42

zitake schreef:
het gaat em dus niet echt om het rijden, maar bv in de vakantie eens iets anders te kunnen doen. ik heb paarden om te rijden dus daar gaat het niet om. eigelik vind ik het moeilijk om uit te leggen. maar een pony past gewoon beter.


Als je alleen in vakanties en als je tijd hebt iets met je pony wilt doen, kun je dan niet beter een verzorgpony zoeken?

Maar verder op het topic, als jij een pony leuker vindt, dan is er toch niks aan de hand. Jouw mening telt...


__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:44

Gewoon een pony kopen hoor!
Ik heb zelf twee Shetlanders, en ik heb al commentaar genoeg gehad. Maar ik vind het gewoon een superleuk ras! Ik hoop binnen twee jaar een Haflinger (evt. veulen) te kopen, weer een pony dus! Lachen

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:53

Citaat:
het is makkelijker om verzorgstertje ofzo te vinden voor een pony dan voor een paard van 1.70

Mmm, ik vind het zelf wel een probleem om een goede, verantwoordelijke verzorger te vinden. Ik heb nu een leuke meid gevonden van 17 jaar, die klein en licht is en er lekker op kan rijden. Lachen Maar veel meisjes die er qua gewicht goed op zouden passen zijn te jong en te onverantwoordelijk. Die kun je niet zonder toezicht laten, dus het gemak van een verzorger is dan weg. Grotere meiden zijn meestal niet zo geinteresseerd want het rijden is toch wel heel erg belangrijk... Nee, dat het gemakkelijker zou zijn, klopt niet.

Misschien hebben andere pony-eigenaren wel gemakkelijk een verzorger gevonden? En van welke leeftijd zijn ze en wat mogen ze met je pony?

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:06

Hier meld zich nog een pony mens, ik ben ong. 1.60 en weeg 51kg en heb een D-pony (1.46), ik voel me veel prettiger op een pony, ik heb altijd gezegt mocht ik ooit in de gelegenheid komen om een boerderij te kopen dan wil ik welsh A tjes gaan fokken Lachen

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:38

Ik vindt pony's ook leuker Lachen ! Komt denk ik ook omdat ze van mijn maat zijn want ik ben 13 Knipoog .
En je kan best veel met kleine pony's, zoals fokken (wat jij wilt) en bijvoorbeeld voor een karretje doen!

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 10:42

Het is niet dat ik buiten de vakantie geen tijd heb. wel in het weekend en in de week doet mn zus dan de rest.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:03

Ik ben gezegend met een blijvende lengte van 1.56 en een gewicht wat soms met moeite de 50 kg bereikt.
Ben ook helemaal gek van Welshjes, heb er zelf 1 gehad.
Ik kom er wel onderuit met m'n benen, maar kan er nog best op.
Ik rij nu een D-pony en kan als alles meezit qua werk en inkomen over een jaar een E-pony kopen.
Zou ook een paard kunnen kopen, maar ik heb gewoon meer met pony's.

'Als het regent in mei, is april voorbij'


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Glossy2009 en 30 bezoekers